  • 11. Data: 2012-01-20 09:17:40
    Temat: Re: co do RAW za free?
    Od: "merit" <m...@a...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    news:1mvc723479l7o$.dlg@piki.fixed...

    > Ale wiesz, że można dokupić sam RAM? :)

    Ale wiesz, to trzeba iść do sklepu, a potem obudowę otwierać,
    wymienić 0,5 na 1 GB, a potem znów wkręcać te trzy wkręty...
    To straszne. :o)))

    --
    ukłony
    e-merit

  • 12. Data: 2012-01-20 09:20:42
    Od: "merit" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał

    > http://www.hasselbladusa.com/products/phocus.aspx
    > Koszt tylko za e-mail, ale od roku ani 1 spam nie przyszedł. Ale też
    > wymaga 2GB pamięci. Dla apartów nie hasselowych ma wyłączonych kilka
    > bajerów - ale w sumie nie aż tak istotnych. Obsługa bardzo zbliżona
    > do LR. Długo był tylko pod maki.

    Potrzebuję coś szybkiego i dobrego do NEFów.
    Mam soft Nicona, ale on jest nieprzyjazny jakiś w porównaniu z RSE.
    Chyba więc zostanę przy RSE, bo na razie ciągle chodzi dobrze, mimo
    upływu lat...

    --
    ukłony
    e-merit

  • 13. Data: 2012-01-20 09:37:11
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-01-20 10:10, witek pisze:

    > Wygląda nieźle, ale niestety (u mnie) nie widzi nikonoskich rawów (.nef). Chyba, że
    czegoś nie wyłapałem w opcjach;-(
    > Witek

    Bo nie masz Maca.

    Cytat z manuala:
    "Phocus primarily fully supports Hasselblad 3FR and 3F files with more
    limited support for TIFF and JPEG files. Additional support on the Mac
    platform allows file viewing and limited editing of more than 150 thirdparty
    digital cameras, including Canon, Nikon, Leaf, Leica, Sony, Fuji,
    Olympus etc., as well as standard file formats such as DNG and PNG."

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2012-01-20 09:54:46
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    merit <m...@a...pl> wrote:
    > Witam :)
    > Długo tu nie zaglądałem, więc mam pytanie może trochę naiwne.
    > Czy od czasów Raw Shooter Essentials pojawiło się coś darmowego do RAW-ów?

    http://photivo.org/
    http://ufraw.sourceforge.net/

    pozdrawiam,
    --
    Pawel Posiewala e-mail: p...@p...prz.edu.pl
    JID: p...@s...prz.edu.pl PGP key: http://www.posiewala.com/pgp.asc

  • 15. Data: 2012-01-20 10:10:28
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2012-01-20 10:37, John Smith pisze:

> [...]
    > digital cameras, including Canon, Nikon, Leaf, Leica, Sony, Fuji,
    > Olympus etc., as well as standard file formats such as DNG and PNG."

    Dzięki za odpowiedź, a że w wątku było o RAW-ach, więc faktycznie nie
    zadałem sobie trudu z doczytywaniem manuala.
    Więc jeszcze raz dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam Witek

  • 16. Data: 2012-01-20 13:40:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 20.01.2012 witek <j...@b...gazeta.pl> napisał/a:

    > Dzięki za odpowiedź, a że w wątku było o RAW-ach, więc faktycznie nie
    > zadałem sobie trudu z doczytywaniem manuala.
    > Więc jeszcze raz dzięki za odpowiedź.

    Ups sorry, ja używam na air i z canonami, też nie doczytałem o ograniczeniach
    wersji dla Windows.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 17. Data: 2012-01-20 20:29:07
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    On 20 Sty, 07:48, "merit" <m...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Długo tu nie zaglądałem, więc mam pytanie może trochę naiwne.
    > Czy od czasów Raw Shooter Essentials pojawiło się coś darmowego do RAW-ów?

    Scarab Darkroom na przykład
    http://www.scarablabs.com/scarab-darkroom

  • 18. Data: 2012-01-20 20:49:23
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Dla Linuksa i MacOS: Darktable www.darktable.org
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 19. Data: 2012-01-21 00:32:47
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <jfb2nt$hql$1@inews.gazeta.pl>, "merit" <m...@a...pl>
    wrote:

    > Witam :)
    > Długo tu nie zaglądałem, więc mam pytanie może trochę naiwne.
    > Czy od czasów Raw Shooter Essentials pojawiło się coś darmowego do RAW-ów?

    Jest teraz Adobe Lightroom 4 beta. Dziala za darmo do marca chyba.

    TA

  • 20. Data: 2012-01-22 15:42:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "de Fresz" jfb5hq$p0s$...@i...gazeta.pl

    > Najpopularniejszy freeware świata - Photoshop...

    Potwierdzam. Łatwy w użyciu (co nie znaczy, że nie potrzebuje
    obsługanta) i stabilny (nie wywraca się, a właśnie jest wątek

    "Adameck" e...@a...goo
    glegroups.com

    > i zawsze to samo: "ERROR" przy probie zapisu.

    o SNS-HDR i jest tam mowa o jego wywrotkach) oraz co najmniej
    użyteczny i w efekcie freełerowy.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'