eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • X-Received: by 10.49.48.38 with SMTP id i6mr290260qen.4.1378951362604; Wed, 11 Sep
    2013 19:02:42 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.48.38 with SMTP id i6mr290260qen.4.1378951362604; Wed, 11 Sep
    2013 19:02:42 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!y3no18011165pbx.0!n
    ews-out.google.com!rn2ni77589pbc.1!nntp.google.com!b4no12628689pbq.1!postnews.g
    oogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 11 Sep 2013 19:02:42 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <r...@4...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.222.17;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 188.33.222.17
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <l0qt9m$nmt$1@speranza.aioe.org> <l0qvvj$mvq$1@news.icpnet.pl>
    <r...@4...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Thu, 12 Sep 2013 02:02:42 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504167
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 12 września 2013 03:02:04 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
    > On Thu, 12 Sep 2013 01:56:39 +0200, Refleksyjny
    >
    > <n...@p...org.pl> wrote:
    >
    >
    >
    > >W dniu 2013-09-12 01:10, X-Man pisze:
    >
    > >> "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > >> news:5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > >>> Użytkownik "Refleksyjny" napisał w wiadomości
    >
    > >>>> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do
    >
    > >>>> 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo
    >
    > >>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
    >
    > >>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
    >
    > >>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
    >
    > >
    >
    > >Przecież 30KM to dużo! biorąc pod uwagę, że w steamerach masz tę moc
    >
    > >maksymalną od zerowych obrotów, czyli cały czas, a nie jak w silnikach
    >
    > >spalinowych dopiero od jakichś tam obrotów wyższych.
    >
    > >
    >
    > >> w maluchu to może tak ale w normalnym aucie którym jadą sobie 4 osoby z
    >
    > >> bagażami to ze 200KM byłoby akurat no i chętnie się dowiem jaki to jest
    >
    > >> ten moment obrotowy przy tych 30KM ? 399Nm przy 175KM w moim aucie nie
    >
    > >> powala jak się jeździ na pusto to jeszcze daje radę zpakowany po dach
    >
    > >> jakos jedzie ale szału nei robi aaa i żeby nie było jestem jak
    >
    > >> najbardziej za tym żeby silnikowi parowemu się udało itd no ale 30KM to
    >
    > >> się może sprawdzić w motorowerze a nie w normalnym aucie większym od
    >
    > >> malucha
    >
    > >
    >
    > >Hm, myślisz zbyt współcześnie. :)
    >
    > >WYdaje mi się, że chyba nigdy nie czytałeś o historii motoryzacji
    >
    > >(polecam Witolda Rychtera - Dzieje Samochodu) i nie doceniasz jak dużo
    >
    > >to jest mocy silnika te 30KM w silniku o dużym momencie obrotowym!
    >
    > >Zwłaszcza w latach 20 zeszłego wieku... :)
    >
    >
    >
    > Samochod Syrena mial tez tyle mniej wiecej koni mechanicznych i
    >
    > jezdzil doskonale
    >
    >
    >
    > A.L.

    Ze startu z Syreną niejeden czterosuwowy poważny samochód nie miał szans, o ile
    przeguby konstrukcji słynnego radzieckiego konstruktora Zawiasowa się nie ujebały. W
    cztero cylindrowym czterosuwowym zapłon jest co 180 stopni a w syrenie ( trzy
    cylindrowej)co 120 stopni. Ona zdychała przy wyższych obrotach. Powodem zdychania
    była dwusuwowość. Dwusuwowe silniki są jeszcze robione. Okrętowe diesle to przeważnie
    dwusuwy. Przy oszałamiających prędkościach obrotowych jakie osiągają nie ma problemów
    z opróżnianiem cylindrów ze spalin. A że zaciągają powietrze a nie mieszankę nie ma
    strat wynikających z tego że część paliwa od razu trafia do wydechu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: