-
X-Received: by 10.49.48.38 with SMTP id i6mr290260qen.4.1378951362604; Wed, 11 Sep
2013 19:02:42 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.48.38 with SMTP id i6mr290260qen.4.1378951362604; Wed, 11 Sep
2013 19:02:42 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!y3no18011165pbx.0!n
ews-out.google.com!rn2ni77589pbc.1!nntp.google.com!b4no12628689pbq.1!postnews.g
oogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 11 Sep 2013 19:02:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <r...@4...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.222.17;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.222.17
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
<7...@p...pl.invalid>
<l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
<5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<l0qt9m$nmt$1@speranza.aioe.org> <l0qvvj$mvq$1@news.icpnet.pl>
<r...@4...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
From: k...@g...com
Injection-Date: Thu, 12 Sep 2013 02:02:42 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504167
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 12 września 2013 03:02:04 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
> On Thu, 12 Sep 2013 01:56:39 +0200, Refleksyjny
>
> <n...@p...org.pl> wrote:
>
>
>
> >W dniu 2013-09-12 01:10, X-Man pisze:
>
> >> "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
>
> >> news:5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
>
> >>> Użytkownik "Refleksyjny" napisał w wiadomości
>
> >>>> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do
>
> >>>> 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo
>
> >>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
>
> >>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
>
> >>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
>
> >
>
> >Przecież 30KM to dużo! biorąc pod uwagę, że w steamerach masz tę moc
>
> >maksymalną od zerowych obrotów, czyli cały czas, a nie jak w silnikach
>
> >spalinowych dopiero od jakichś tam obrotów wyższych.
>
> >
>
> >> w maluchu to może tak ale w normalnym aucie którym jadą sobie 4 osoby z
>
> >> bagażami to ze 200KM byłoby akurat no i chętnie się dowiem jaki to jest
>
> >> ten moment obrotowy przy tych 30KM ? 399Nm przy 175KM w moim aucie nie
>
> >> powala jak się jeździ na pusto to jeszcze daje radę zpakowany po dach
>
> >> jakos jedzie ale szału nei robi aaa i żeby nie było jestem jak
>
> >> najbardziej za tym żeby silnikowi parowemu się udało itd no ale 30KM to
>
> >> się może sprawdzić w motorowerze a nie w normalnym aucie większym od
>
> >> malucha
>
> >
>
> >Hm, myślisz zbyt współcześnie. :)
>
> >WYdaje mi się, że chyba nigdy nie czytałeś o historii motoryzacji
>
> >(polecam Witolda Rychtera - Dzieje Samochodu) i nie doceniasz jak dużo
>
> >to jest mocy silnika te 30KM w silniku o dużym momencie obrotowym!
>
> >Zwłaszcza w latach 20 zeszłego wieku... :)
>
>
>
> Samochod Syrena mial tez tyle mniej wiecej koni mechanicznych i
>
> jezdzil doskonale
>
>
>
> A.L.
Ze startu z Syreną niejeden czterosuwowy poważny samochód nie miał szans, o ile
przeguby konstrukcji słynnego radzieckiego konstruktora Zawiasowa się nie ujebały. W
cztero cylindrowym czterosuwowym zapłon jest co 180 stopni a w syrenie ( trzy
cylindrowej)co 120 stopni. Ona zdychała przy wyższych obrotach. Powodem zdychania
była dwusuwowość. Dwusuwowe silniki są jeszcze robione. Okrętowe diesle to przeważnie
dwusuwy. Przy oszałamiających prędkościach obrotowych jakie osiągają nie ma problemów
z opróżnianiem cylindrów ze spalin. A że zaciągają powietrze a nie mieszankę nie ma
strat wynikających z tego że część paliwa od razu trafia do wydechu.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 05:51 Marek Dyjor
- 12.09.13 06:03 Marek Dyjor
- 12.09.13 08:46 Maciek
- 12.09.13 08:54 Andrzej Lawa
- 12.09.13 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 09:37 Andrzej Lawa
- 12.09.13 12:59 Refleksyjny
- 12.09.13 13:07 k...@g...com
- 12.09.13 13:15 Jan Koval
- 12.09.13 13:39 k...@g...com
- 12.09.13 13:45 bma
- 12.09.13 13:46 Jan Koval
- 12.09.13 13:55 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 13:55 Jan Koval
- 12.09.13 13:58 Jan Koval
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-03-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-03-21 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-21 Re: Co po KK-200? (Przypadki szczególne ponad 15 lat) [Islandzka matka/ministra ustąpiła]