  • Data: 2013-09-11 10:41:37
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 10:30:09 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
    napisał:

    > Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
    > parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
    > uzyskania tego samego efektu.

    > Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
    > wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy
    > oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
    > spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
    > temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.

    czyli niewiele więcej niż połówa sprawności silnika tłokowego

    Emisja spalin
    > jest mniejsza od silników spalinowych, moment obrotowy bardzo duży już
    > przy najmniejszych obrotach silnika, cichsza praca. Minusem jest
    > konieczność odczekania kilku minut tuż po starcie palnika, aby uzyskać
    > ciśnienie pary. Za to potem można podtrzymywać na postojach ciśnienie
    > oszczędnym palnikiem postojowym.

    czyli dodatkowo zwiększasz koszty i emisje spalin

    nie ma znaczenia jaki masz silnik. Do poruszania pojazdu potrzebujesz
    energii. Jedynym jej źródłem jest palnik. Dostarczyć musisz tyle samo.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?