eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-11 10:30:09
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
    > W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
    >
    >> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
    >> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
    >> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
    >> wodę.
    >
    > Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?

    Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
    parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
    uzyskania tego samego efektu.


    > Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
    > mniejsza?

    Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
    wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy
    oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
    spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
    temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.
    Emisja spalin jest mniejsza od silników spalinowych, moment obrotowy
    bardzo duży już przy najmniejszych obrotach silnika, cichsza praca.
    Minusem jest konieczność odczekania kilku minut tuż po starcie palnika,
    aby uzyskać ciśnienie pary. Za to potem można podtrzymywać na postojach
    ciśnienie oszczędnym palnikiem postojowym.
    Biorąc pod uwagę ceny paliw płynnych używanie nowoczesnego silnika
    parowego w samochodzie jest opłacalne.
    To lobby naftowe blokuje dalszy rozwój takich silników.

    > Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
    > spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
    > dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
    > niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
    > tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.


    No właśnie mylisz się. Silniki parowe nowoczesne są mniej toksyczne i
    spalin jest mniej. Poza tym można wprowadzić w silniku parowym dodatkową
    filtrację tych spalin, bo na razie mówimy o bezpośrednim odprowadzaniu
    spalin z palnika do atmosfery :)
    Na 100% silnik parowy nowoczesny jest bardziej ekologiczny, bo paliwem w
    palniku ogrzewającym kocioł nie jest jak w parowych lokomotywach
    kolejowych węgiel, drewno czy koks, a jest to jakieś płynne tanie
    paliwo, albo jakiś gaz, w sumie cokolwiek - może to być skażony alkohol
    jakikolwiek itp.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: