-
31. Data: 2019-03-04 14:15:26
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 4 Mar 2019 14:03:59 +0100, T.
> W dodatku firmy wycofują się z darmowego ładowania - GreenWay
> proponuje przy A1 ceny takie, że taniej jest na LPG jeździć :-)
Nie tylko na gazie, ale i na benzynie jest niewiele drożej. Porąbało ich
uwzględniając że w tym prądzie nie ma akcyzy i podatków drogowych. Mnie,
jako użytkownikowi EV to generalnie zwisa, bo 100% prądu ładuję w domu.
Ostatnio ładowałem w dwóch hotelach -- dali druta za darmo, naturalnie
tylko 230V. ;P
--
Pozdor
Myjk
-
32. Data: 2019-03-04 19:03:45
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-03-03 o 14:46, Myjk pisze:
> Sat, 2 Mar 2019 17:38:28 +0100, Poldek
>
>> Nie rozumiem tego, ale są ludzie i to niemało takich, co dopłacają do
>> tego, żeby samochód głośniej ryczał, wył, dudnił i strzelał rurą
>> wydechową.
>
> Są też tacy co dopłacają jeszcze grubsze pieniądze aby mieć ciszę.
>
Nie trzeba dopłacać, żeby mieć hałas w normie.
>> W ogóle taka jest teraz moda, że głośniejszość ma świadczyć o
>> dominacji na jezdni i w życiu.
>
> Nie wiem gdzie taki trend widzisz, ponad 90% samochodów i kierowców dąży do
> tego żeby mieć cichy saochód.
>
A 10% dopłaca, żeby mieć głośniejszy i to wystarczy, żeby ciszy nie
było. Mam na myśli tego typu samochody
https://twojkurierolsztynski.pl/26885,2019,02,20,szp
aner-z-bmw-testuje-glosny-wydech-w-centrum-olsztyna-
oraz-reakcje-ludzi-wideo
Połowa młocyklistów demontuje fabryczne wydechy i płaci za wydechy,
które robią specjalnie jak najwięcej hałasu. Niestety tak to działa, że
aby była cisza, to wszyscy muszą być cisi. Wystarczy jeden głośny i
ciszy nie ma, za to jest hałas.
-
33. Data: 2019-03-04 19:44:43
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 4 Mar 2019 19:03:45 +0100, Poldek
> Nie trzeba dopłacać, żeby mieć hałas w normie.
Oczywiście że trzeba, i każdy 1dB ciszej w kabinie to niemałe pieniądze.
Znacznie większe niż pogłośnienie o 1dB.
> A 10% dopłaca, żeby mieć głośniejszy i to wystarczy,
> żeby ciszy nie było. Mam na myśli tego typu samochody
To oznacza, że 90%, czyli przeważająca większość, użytkowników tego nie
robi, a więc chce jednak mieć cicho. No a że ich nie stać na elektryki,
albo nie ma infrastruktury w naszym ciemnogrodzie, albo muszą raz w roku do
bułgarii pojechać, to nadal kupują pierdziele spalinowe.
--
Pozdor
Myjk
-
34. Data: 2019-03-04 23:48:36
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2019-03-04 o 14:15, Myjk pisze:
> Ostatnio ładowałem w dwóch hotelach -- dali druta za darmo, naturalnie
> tylko 230V. ;P
Bo chyba za darmo to obecnie jedyna możliwość - handel prądem pewnie
jest jakoś ściśle koncesjonowany.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
-
35. Data: 2019-03-05 09:33:52
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-03-04 o 11:59, Myjk pisze:
> Mon, 4 Mar 2019 11:25:26 +0100, robot
>
>> Ja marzę o tym żeby mój samochód tak brzmiał. Marzę!
>
> Przecież to tylko efekt uboczny dobrych osiągów. Jeszcze rozumiem takie
> auto do zabawy na torze, ale do codziennej jazdy to jakaś masakra.
Pisać coś takiego na samochodowej grupie to bezczelność.
Hulajnoge se kup.
-
36. Data: 2019-03-05 10:03:39
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 5 Mar 2019 09:33:52 +0100, robot
> Pisać coś takiego na samochodowej grupie to bezczelność.
Masz rację, zapomniałem że zazwyczaj w takich hałasujących pierdziawkach
jeszcze zawieszenie utwardzają tak, że wszystkie plomby wypadają na
pierwszym zgrubieniu w jezdni. Rzeczywiście to się na grupę
pl.misc.samochody nie nadaje, tylko raczej na pl.misc.furmanki
> Hulajnoge se kup.
Nie lubię motocykli, bo też hałasu za dużo robią.
--
Pozdor
Myjk
-
37. Data: 2019-03-06 01:36:31
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2019-03-01 o 12:24, Myjk pisze:
> Już nie wspomnę o drastycznej przepaści w komforcie podróżowania EV. Kto
> nie próbował ten nie wie. :P
Ja śmigałem przeszło rok Nissanem Leaf. Miałem okazję też przejechać się
Teslą - nie wiem jaki model to był - ten z otwieranymi drzwiami w górę.
Komfort podróżowania EV jest fatalny póki co. Zero wytłumienia. Drzwi są
cieniutkie bo nic w sobie nie mają. Podsufitka to też kawałek
powleczonego plastiku. Wszędzie plastik i plastik. Co prawda w Tesli
powleczony skórą, ale nadal daje to akustykę pustego pudełka. Zatrzymasz
się w mieście, słychać rozmowy ludzi na zewnątrz. Tłuczenie opon po
polskich dziurach przenosi się straszliwie do wewnątrz. Huk powietrza
przy większych prędkościach jest zaskakujący w Tesli. Trzeba głośno
gadać by się dogadać.
Ekskluzywne spalinowe auta w cenie zwykłej Tesli mają komfort i ciszę
nieporównywalnie większą. Nawet auta o połowę tańsze bywają o 3 klasy
bardziej komfortowe.
Moje pytanie brzmi: co miałeś na myśli? Iż auta EV mają sporo do
nadrobienia w dziedzinie komfortu?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
38. Data: 2019-03-06 11:02:03
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-03-06 o 01:36, Marek S pisze:
> W dniu 2019-03-01 o 12:24, Myjk pisze:
>
>> Już nie wspomnę o drastycznej przepaści w komforcie podróżowania EV. Kto
>> nie próbował ten nie wie. :P
>
> Ja śmigałem przeszło rok Nissanem Leaf. Miałem okazję też przejechać się
> Teslą - nie wiem jaki model to był - ten z otwieranymi drzwiami w górę.
>
> Komfort podróżowania EV jest fatalny póki co. Zero wytłumienia. Drzwi są
> cieniutkie bo nic w sobie nie mają. Podsufitka to też kawałek
> powleczonego plastiku. Wszędzie plastik i plastik. Co prawda w Tesli
> powleczony skórą, ale nadal daje to akustykę pustego pudełka. Zatrzymasz
> się w mieście, słychać rozmowy ludzi na zewnątrz. Tłuczenie opon po
> polskich dziurach przenosi się straszliwie do wewnątrz. Huk powietrza
> przy większych prędkościach jest zaskakujący w Tesli. Trzeba głośno
> gadać by się dogadać.
>
> Ekskluzywne spalinowe auta w cenie zwykłej Tesli mają komfort i ciszę
> nieporównywalnie większą. Nawet auta o połowę tańsze bywają o 3 klasy
> bardziej komfortowe.
>
> Moje pytanie brzmi: co miałeś na myśli? Iż auta EV mają sporo do
> nadrobienia w dziedzinie komfortu?
>
Ja też pojeździłem elektrykiem (Kangoo) i mam podobne odczucia. Ale to
chyba wynika z tego, że elektryk jest cichy i to podbija wszelki hałas z
zewnątrz, a nie jest to wynik jedynie słabego wyciszenia. Zatkaj sobie
na chwilę uszy i wsłuchaj się w to, co słyszysz - nagle usłyszysz własny
puls i burczenie w żołądku :-)
Wniosek - elektryki powinny być bardziej wyciszone na hałas z zewnątrz,
a nie - od silnika.
T.
-
39. Data: 2019-03-06 12:38:51
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 6 Mar 2019 11:02:03 +0100, T.
> Ja też pojeździłem elektrykiem (Kangoo) i mam podobne odczucia. Ale to
> chyba wynika z tego, że elektryk jest cichy i to podbija wszelki hałas z
> zewnątrz, a nie jest to wynik jedynie słabego wyciszenia.
Otóż to, co tylko potwierdza ile hałasu robi silnik spalinowy.
Poza tym z tego co widzę odpisujesz Mareczkowi, który siedzi u mnie w
klopie -- a to po porzedniej dyskusji o elektrykach, w której próbował
nieudolnie wykazywać że diesel jest równie cichy co Leaf. Po czym się
okazało, że porónywał jakąś limuzynę (AFAIR Mercedesa) z segmentu E tj. 3x
droższe auto od Leafa który wychodzi gdzieś z segmentu C. No cóż, ja
porównałem elektryka z segmentu A do spaliniaka segmentu D i EV pobił ciszą
na głowę ICE (pomijając oczywiście walące zawieszenie, bo z tyłu belka
była).
> Wniosek - elektryki powinny być bardziej wyciszone na hałas z zewnątrz,
> a nie - od silnika.
Wyciszenie podniesie znacznie koszty. EV i tak już są znacznie cichsze
-- odczucia malkontentów którzy rzetelnie nie potrafią spojrzeć nie mają
większego znaczenia.
--
Pozdor
Myjk
-
40. Data: 2019-03-06 13:22:43
Temat: Re: ceny tesli 3s
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-03-06 o 12:38, Myjk pisze:
> Wed, 6 Mar 2019 11:02:03 +0100, T.
>
>> Ja też pojeździłem elektrykiem (Kangoo) i mam podobne odczucia. Ale to
>> chyba wynika z tego, że elektryk jest cichy i to podbija wszelki hałas z
>> zewnątrz, a nie jest to wynik jedynie słabego wyciszenia.
>
> Otóż to, co tylko potwierdza ile hałasu robi silnik spalinowy.
>
> Poza tym z tego co widzę odpisujesz Mareczkowi, który siedzi u mnie w
> klopie -- a to po porzedniej dyskusji o elektrykach, w której próbował
> nieudolnie wykazywać że diesel jest równie cichy co Leaf. Po czym się
> okazało, że porónywał jakąś limuzynę (AFAIR Mercedesa) z segmentu E tj. 3x
> droższe auto od Leafa który wychodzi gdzieś z segmentu C. No cóż, ja
> porównałem elektryka z segmentu A do spaliniaka segmentu D i EV pobił ciszą
> na głowę ICE (pomijając oczywiście walące zawieszenie, bo z tyłu belka
> była).
>
>> Wniosek - elektryki powinny być bardziej wyciszone na hałas z zewnątrz,
>> a nie - od silnika.
>
> Wyciszenie podniesie znacznie koszty. EV i tak już są znacznie cichsze
> -- odczucia malkontentów którzy rzetelnie nie potrafią spojrzeć nie mają
> większego znaczenia.
>
Wydaje mi się, że niekoniecznie. Na początku będzie koszt zbadania, co
powoduje hałas (układ jezdny, opony, opływ powietrza), a potem to trochę
gumy/filcu i już. To nie powinno kosztować dużo przy całym koszcie
produkcji.
T.