eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybulgot amerykańskiego v8Re: bulgot amerykańskiego v8
  • Data: 2013-05-29 01:10:19
    Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
    Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F wrote:

    >>Przecież spalanie to w zasadzie wyznacznik dopracowania konstrukcji --
    >>bo
    >>mówi o jej efektywności. To nie problem odlać z żeliwa 7 litrów o mocy
    >>ok. 200 KM, które wytrzyma wieki. Tylko co w tym silniku jest godnego
    >>podziwu czy choćby dobrego?
    >
    > Dobrze prawisz, zakladając ze kryterium waznym dla klienta jest
    > spalanie.

    Ja mówię bardziej o kryterium obiektywnym -- nie ma nic interesującego w
    wielkim, ciężkim, paliwożernym silniku z kiepskim osprzętem.

    > Owszem. A pamietasz potem Marchla ? Silnik R4 to nie jest to co
    > Amerykanin lubi, a przynajmniej lubial, bo ma za malo przyspieszenia. A
    > dalej sie okazuje ze ze takie europejskie 2.8 V6 24V pali prawie tyle
    > samo co chamskie amerykanskie 3.8 V6.

    Przecież te amerykańskie silniki wcale nie są takie mocne. Te klasyczne
    jadą tylko na niskich obrotach i palą mnóstwo paliwa. Nic ciekawego. Te
    nowsze są jeszcze w miarę sensowne, bo w końcu odkryli, że wałki można
    umieścić w głowicy i dotarli do jakichś wzorów do liczenia dolotu i
    wydechu, ale te stare V8 nieraz potrafiły nie osiągać nawet głupich 200
    KM pomimo swojej monstrualnej pojemności. A stare V6 to w ogóle tragedia.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: