  • 101. Data: 2010-10-05 10:45:31
    Temat: Re: bledna decyzja = SM / laweta
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-04 21:34, Robert Rędziak pisze:

    > No cóż, widzę że albo Twoi rodzicie gotowi są przyjąć
    > kieszonkowe, albo Twoje zarobki znacznie (przez bardzo duże Z)
    > przekraczają średnią krajową.

    Pomyśl logicznie.

    Jeśli rodzina radxcella odpowiada pewnemu średniemu przekrojowi wiekowemu przez
    społeczeństwo,
    to jest w nim procventowo tyle samo pracujących i emerytów, co w społeczeństwie.
    Skoro więc zystem ZUS-owski, gdzie pracujący utrzymują emerytów daje radę, to TYM
    BARDZIEJ
    dadzą sobie radę bez tej "pomocy". Right?

  • 102. Data: 2010-10-05 10:55:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-04 22:55, Artur Maśląg pisze:

    > I tak to nadal działa (lepiej lub gorzej).

    Gorzej.
    Bo dawniej opłacało się mieć np. dużo dobrze wychowanych dzieci, które mogłyby
    utrzymać rodziców na starośc. Teraz jest dokładnie na odwrót - najwięcej dostaną
    z ZUS ci emeryci, którzy wyłącznie robili kariery (dobrze zarabiali) a za wolne
    środki rozrywali się.
    A na starość dostaną emerytury od dzieci tych pozostałych którzy rodzili i
    wychowywali,
    zaciskając pasa. I to się nazywa sprawiedliwość społeczna - ulubione pojęcie
    socjalistów.
    Nie wspomnę już o tym, że efektem takiego systemu "opieki" jest to co mamy - niska
    dzietność.

    > jest to, że młodzi ludzie często nie mają świadomości w tej materii.

    Oj mają, mają.

  • 103. Data: 2010-10-05 11:00:32
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-05 10:25, MariuszM pisze:
    (...)
    > Strasznie zastraszony jesteś.
    > Pewnie jaki widzisz policjanta to mówisz mu "Dzień Doby, kłaniasz się w
    > pas i schodzisz z drogi...a nuż pałą da po plecach, w końcu mu wolno.

    Nie znasz mnie, wyciągasz nieuzasadnione wnioski, a prawa nie
    szanujesz i nie przestrzegasz. Nie, nie jestem zastraszony, policjanta
    jak widzę to mam do niego szacunek, a jak mi da pałą po plecach
    w nieuzasadnionym przypadku to będę dochodził stosownej rekompensaty.
    Będę również wymagał od tej policji realizacji prawa w postaci
    wyłapywania i karania kierowców, którzy dość dowolnie podchodzą
    sobie do przepisów.

  • 104. Data: 2010-10-05 11:06:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-04 23:50, Tomek Kańka pisze:
    > Robert Rędziak<r...@g...wkurw.org> napisał(a)

    > Chyba się niezbyt precyzyjnie wyrażam. Moim zdaniem, to nie może zostać
    > nazwane "kosztem", bo nie ma dla niego uzasadnienia.

    Ale to nie chodzi o koszt Pana Lawety, tylko miasta, i jest uzasadniony - umową
    ryczałtową.
    Myślę że dopiero w sądzie można by podważać zasadność takiej umowy.

  • 105. Data: 2010-10-05 11:23:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i8eojb$2d4m$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > to TYM BARDZIEJ
    > dadzą sobie radę bez tej "pomocy". Right?

    I połowa kasy nie rozejdzie się na marmury, papiery, komputery i
    pierdzistołków wszelakich, o łapówach nie wspominając.

  • 106. Data: 2010-10-05 11:33:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-05 11:23, Cavallino pisze:
> [...]
    BARDZIEJ

    > I połowa kasy nie rozejdzie się na marmury, papiery, komputery i pierdzistołków

    Z tym nie jest aż tak źle. Z tego co pamiętam to całkowite koszty funkcjonowania ZUS
    były jakieś małe, poniżej 10% składek. Aż się sam zdziwiłem.

  • 107. Data: 2010-10-05 11:38:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    wiadomości news:

    > Z tym nie jest aż tak źle. Z tego co pamiętam to całkowite koszty

    Dodaj do tego ogromne dotacje z budżetu, a więc większe niż potrzeba
    podatki, tam już na pewno 10% narzutu nie wystarcza.

  • 108. Data: 2010-10-05 11:46:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości news:

    > Podatku nie tykam, skupię się tylko na ZUS-ie.
    >
    > Weźmy rodzinę 2+2, rodzice zarabiają po 3k netto. Wychodzi 1500
    > na głowę. Likwidujemy ZUS, wpada im dodatkowo po około 1300 na
    > głowę (pod warunkiem że to, co teraz płaci pracodawca, pójdzie
    > do ich kieszeni) i mamy 8600 na, zakładając że żyją wszyscy
    > dziadkowie i nie ma żadnych niezameżnych ciotek/wujków, osiem
    > osób. Robi się nieco ponad 1k na głowę, a z tego trzeba oblecieć
    > wydatki bieżące, spłacać ewentualne kredyty i jeszcze odłożyć na
    > swoją przyszłość.

    Dodatkowe 2600/4=750 zł dla każdego z dziadków.
    Czy aby na pewno emerytury dostają tak mocno wyższe?
    Jeśli tak, to powinni też dużo zarabiać wcześniej, jeśli sobie nic z tych
    zarobków nie odłożyli, to niech teraz biedują za 750 zł.
    Jako że średnia życia w Polsce wynosi kilka lat od przekroczenia wieku
    emerytalnego, to długo nie pobiedują.

  • 109. Data: 2010-10-05 12:04:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-05 11:46, Cavallino pisze:

    > Dodatkowe 2600/4=750 zł dla każdego z dziadków.
    > Czy aby na pewno emerytury dostają tak mocno wyższe?

    Źle liczycie. W modelu 2+2 który zapewnia minimum następstwa pokoleń,
    dziadkowie mają nie dwoje, ale czworo wnucząt (średnio jest tyle samo
    wnucząt, co dziadków) czyli po likwidacji ZUS wypadnie po 1300
    na każdego z dziadków i to przy założeniu że żyje cała czwórka.

    A jeśli model w rodzinie dominował inny model, np. 2+1? No cóż.
    Zaoszczędzili niebagatelne kwoty na utrzymaniu i wykształceniu pociech
    i mieli dużo więcej czasu żeby z tymi środkami coś zrobić.

    Są jeszcze niezawinione przypadki losowe, oczywiście.
    Od tego jednak powinna być opieka społeczna.

  • 110. Data: 2010-10-05 12:13:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > wnucząt, co dziadków) czyli po likwidacji ZUS wypadnie po 1300
    > na każdego z dziadków i to przy założeniu że żyje cała czwórka.

    Słusznie.
    Oczywiście 1600, a nie 1300 (różnica to podatek dochodowy od emerytury
    którego by nie było, bo nie byłoby emerytury).

    > A jeśli model w rodzinie dominował inny model, np. 2+1? No cóż.
    > Zaoszczędzili niebagatelne kwoty na utrzymaniu i wykształceniu pociech
    > i mieli dużo więcej czasu żeby z tymi środkami coś zrobić.

    Dokładnie tak.
    Niech każdy odpowiada za siebie.

    > Są jeszcze niezawinione przypadki losowe, oczywiście.
    > Od tego jednak powinna być opieka społeczna.

    Howgh.