  • Data: 2011-07-20 11:18:44
    Temat: Re: bity nie bajty > do PC
    Od: "Michal Lankosz" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    news:j6qc27l3eg5hg8i6rrjaaqvihhnaf79sch@4ax.com...
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje wczytywac bity (jeden po drugim) 9600 bps do komputera PC z
    > windows xp. Kiedys byly programy pod DOS/Win 3.1 obslugujace taka
    > transmisje z wykorzystaniem linii sterujacych portu RS-232. W win xp
    > jest gorzej, bo to system pilnuje, aby programista sam nie grzebal.
    > Czy jest jakis sposob, aby wczytywac takie bity z wykorzystaniem tych
    > linii sterujacych (lub linii centronics).

    W windows XP da sie z LPT czytac (http://freefm.kni.pl/mike/lpt.html), ale
    ja sobie zrobilem zabaweczke na ATtiny2313, która czyta stany z portu
    wejsciowego i za pomoca UARTA i przejsciówki UART/USB przesyla stan calego
    portu jako bajt. Transmisja odbywa sie to z predkoscia 921,6kbps, czyli mam
    próbkowanie okolo 92kHz. Program prosty, w asemblerze: bufor nadajnika uart
    pusty? -> czytaj port, wyslij znak, na poczatek petli.
    Na PC to juz latwo czytac standardowo jak COMa.
    Moge podeslac ten program na AVR.

    Michal