  • Data: 2011-07-20 16:33:30
    Temat: Re: bity nie bajty > do PC
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Waldemar,
    >
    > Wednesday, July 20, 2011, 10:53:23 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dlaczego nie? Skoro telekomunikacja chodzi na 8-bitowym próbkowaniu
    > z taktem 8kHz i na tym działa ponad 30 kbps analogowo w dwie strony a
    > 56kbps/28.8kbps połowicznie "cyfrowo", to dlaczego mając do dyspozycji
    > pełne pasmo nie miałoby dać rady?

    Zgadza się, ale problem polega na tym, że telekomunikacja chodzi co prawda
    na ponad 30 kbps, ale ok 2000 bodów. Z tego co rozumiem, to u wątkotwórcy
    jest kodowanie nrzi, a tu 1 bps == 1 bod.

    Ale chyba kwestia sprawdzenia. Jak już pisałem kolega próbował i mu się nie
    udało. Nie rozpracowywał jednak tego problemu do upadłego. Może przełączać 2
    częstotliwości?

    NRZI może mieć problemy z filtrem górnoprzepustowym na wejściu, choć tu mam
    dość pozytywne wspomnienia. Zapisywałem sygnał PCM kodowany NRZI na taśmie
    magnetowidowej (ok. 11kHz). Dwa kanały (data, clock) na taśmie, na wyjściu
    komparatory. Przy rzeczywistych danych miałem bardzo mało błędów.

    Waldek