  • 21. Data: 2009-11-03 12:47:33
    Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-03 13:16:38 +0100, n...@s...com said:

    > Nie ma idealnie bialej bieli,

    Powiedzmy że można przyjąć, iż jednak jest.

    > sloneczko w poludnie przy niebieskim
    > niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem

    To już raczej pochmurne niebo. Pełne słonce to jakieś 5000-5800 w
    zależności od miejsca na ziemi, pory roku etc. Ustandardowiło się na
    5500K.

    > potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
    > mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).

    Wschód/zachód słońca.

    > Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
    > oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.

    Dokładnie tak, ale tylko pod jednym warunkiem - że nie ma innego puktu
    odniesienia. Jednak jeśli ktoś by Ci zapalił 3 lampki o temp. 4000,
    5500 i 6500K, to odczuwalnie najbardziej biała (neutralna) będzie
    właśnie ta środkowa. Wielokrotnie testowane.

    > Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
    > kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

    Mi całkiem nienajgorzej (choć też kapcie nie spadają) jeździ się na
    Philips MotoVision - lepsiejsza od Osrama +30, plus w komplecie
    bajeranckie pomarańczowe odbłyski, które to niby poprawiają
    wyróżnialność w tłumie wózków. Choć do latania po ciemnicy do
    przyszłego sprzęta raczej założę jakieś dodatkowe Helle.

    de Fresz

  • 22. Data: 2009-11-03 12:49:59
    Temat: Re: bi-xenon monta? zakup kilka pytan
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    doktorski pisze:

    > Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
    > taka sytuacje wyobrazic.

    Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
    przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany
    tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie
    moze.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 23. Data: 2009-11-03 12:50:47
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 3 Lis, 13:37, "greg" <g...@f...com> wrote:

    > Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia, bo
    > więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
    > jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego.

    W dzień to może i owszem, ale w nocy to jednak może być uciążliwe dla
    innych. Mnie np. wkurwiaja buraki w starych golfach z Xenonami
    wracający po nocy z dyskoteki.
    > Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops
    > gotowy...
    >
    > Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam.

    Panom władzom to powiedz jak się przyczepią i panie diagnoście też. No
    chyba, że na przegląd wkładasz normalną H4.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 24. Data: 2009-11-03 12:52:20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg" <g...@f...com> said:

    > Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac
    > znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

    Na mokrym też? Bo AFAIK tu nie ma jednej złotej recepty i są pewne
    kompromisy. W gorszych warunkach (mżawka, mgła, deszcz) lepiej powinny
    się sprawdzić światła bardziej żółtawe.

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-11-03 12:56:51
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 3 Lis, 13:22, "greg" <g...@f...com> wrote:

    > No to wielkie aj waj,
    >
    > wyjmujesz żarówkę h4, którą przecież masz, na wypadek jakby ci sie coś na
    > odludziu w nocy schrzaniło, przekładasz tak samo jakbys spaloną wymieniał,
    > wtyczka pasuje, przecież jej nie obciąłes.

    No chyba, że akurat trafi się pan służbista i nie pozostawi Ci wyboru
    dzwoniąc po lawetę. A pudełeczko na palnik też wozisz ze sobą?

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 26. Data: 2009-11-03 13:03:09
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 3 Lis, 13:49, Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    > przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany
    > tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie

    A jak się sprawa ma do tłumików? Mam przegląd i jadę na głośnych
    rurach, zatrzymują, mierzą decybele i wychodzi co innego niż na
    tabliczce znamionowej? Też nie mogą sie przyczepić bo mam przegląd?

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 27. Data: 2009-11-03 13:42:21
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Artur Zabroński pisze:

    > A jak się sprawa ma do tłumików? Mam przegląd i jadę na głośnych
    > rurach, zatrzymują, mierzą decybele i wychodzi co innego niż na
    > tabliczce znamionowej? Też nie mogą sie przyczepić bo mam przegląd?

    A o to to moga. Ale w zyciu mnie nikt w NRD nie zatrzymal za wydechy. A
    raz juz nawet mialem zatrzymanie z rewizja osobista. Ale o wydechach
    nikt z obecnych tam 10 policjantow nie wspomnial. Jedna panna w mundurze
    zagladala w rury czy cos tam w nich jest ale nic nie znalazla i slowka
    mi nie powiedziala.

  • 28. Data: 2009-11-03 14:05:29
    Od: n...@s...com

    On Tue, 03 Nov 2009 14:42:21 +0100, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >Jedna panna w mundurze zagladala w rury

    W czasie tej rewizji osobistej?

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 29. Data: 2009-11-03 14:06:37
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    n...@s...com pisze:

    > W czasie tej rewizji osobistej?

    Nie wnikaj za bardzo... :D

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 30. Data: 2009-11-03 14:15:06
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 3 Lis, 13:24, n...@s...com wrote:

    > ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

    Kup i zobacz ;-) Ja słyszałem tylko opinie, że nie ma to sensu bo nie
    da się tego ustawić później.

    > Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwiżyn chyba sie to
    > nazywa.

    Ale bez jakichś udziwnień typu "Xenon effect"? Bo tych żarówek
    ostatnio są setki, u mnie najlepiej świecą właśnie Osram NightBreaker.

    --
    Artur
    Zygzak 12