    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: bezlusterkowce
    Date: Fri, 1 Jan 2016 21:19:38 +0100
    <n5r8j7$vrb$1@node2.news.atman.pl> <n5rmjd$ds9$1@node2.news.atman.pl>
    <n5satb$3fa$1@node2.news.atman.pl> <n5ubp3$13s$1@node2.news.atman.pl>
    <n61gso$f57$1@node1.news.atman.pl> <n63jsb$7dq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <n6647g$kni$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>

    W dniu 01.01.2016 o 21:08, XX YY pisze:

    > aparat jaki masz jest kompaktowym bezlusterkowcem z niewyminna optyka i super
    zoomem.

    > jesli chcesz mniec mniejsza calosc to musisz zrezygnowac z superzooma.
    >
    > o tym zakresie zooma , nie da sie zrobic aktualnie znaczaco mniejszych aparatow.
    > Z matrycy FF taki aparat o tym zakresie wazylby kilka kg i mierzyl co najmniej pol
    metra.

    > jesli chcesz pozostac przy tej samej jakosci obrazu to szukaj aparatu z kompaktowa
    matryca i zoomem o mniejszym zakresie lub obiektywem staloogniskowycm. Calosc bedzie
    wielkosci paczki papierosow.

    > jesli chcesz poprawic jakosc zdjec i pomniejszyc calosc to winenes przejsc na
    bezlusterkowce z matrycy u4/3 lub aps-c( dx) lub nawet FF ( sony a7) ale dobrac albo
    obiktyw staloogniskowy tzw nalesnik ( pancake ) lub zoom o malym zakresie - gdzies 3*

    Rozumiem, że ani cena nie będzie w tym samym zakresie, a z zooma to
    Raczej nie chcę rezygnować.....

    > kompromisem pomiedzy jakoscia obrazu i wielkoscia calosci sa aparaty z matryca u4/3
    ewentualnie aps-c.
    > jesli bedziesz chcial podpiac silny teleobiektyw lub superzoom, to calosc bedzie
    nieporownywalnie wieksza od tego co masz aktualnie .

    No to odpada.

    > Zaleta aparatow z wymienna optyka jest , ze w zaleznosci od potrzeb podepniesz
    jesli calosc winna byc mala i lekka, maly lekki obiektyw staloogniskowy . Jesli caosc
    nie musi byc mala to mozesz podpiac obiektyw dowolny jaki praktycznie do tej pory
    wyprodukowana - rowniez innych firm poprzez adapter.

    > slowem musisz ustawic prirytet : czy mobilnosc , czy jakosc obrazu.

    Powiem tak, osobiscie to ten superzoom już sprawia mi problemy swoją
    mobilnością, więc jeśli już to chciałbym coś mniejszego, ale robiącego
    jeszcze lepsze zdjęcia, bez rezygnacji z zooma - ten akurat nie jest
    taki spory w moim aparacie.

    > w pierszym wypadku trudno bedzie pobic to co masz

    Ok, to mnie chyba przekonuje.

    , w drugim - im wieksza matryca tym lepsza jakosc obrazowania i wieksza,
    ciezsza calosc.
    > decydujac sie na aparaty z matrycy wieskosci co najmniej u4/3 wchodzisz w zakres
    wydatkow od stosunkowo niewielkiego powiedzmy 1500 - 2000 zl za tania calosc

    Czyli kilka razy więcej niż chciałbym.
    To właśnie chciałem się dowiedzieć, dzięki za oświecenie.