  • Data: 2016-01-14 14:17:19
    Temat: Re: bezlusterkowce
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Poproszę o definicję "kompaktów".
    > Bo aparaty kompaktowe (z przyrośniętym obiektywem) jak
    > najbardziej miewały - Konica Minolta A* (A1, A2, A200)
    > miały np. dwa odrębne makra, ustawialne na obiektywie
    > dla szerokiego i wąskiego kąta (w środkowej części
    > zakresu przełączenie trybu jest niemożliwe, bezpośrednie
    > przejście z widemakro na telemakro jest niemożliwe).

    Osobiście kobylaste hybrydy raczej nie uważam za kompakty, bo mają
    wymiary zbliżone do lustrzanek, ale wiem, że jednoznacznej definicji
    kompakta nie ma :)

    > O ile pamiętam, Marek Wyszomirski używał też jakiegoś
    > kompakta (i chyba nie była to "hybryda"), który oprócz
    > telemakro miał jeszcze bardzo dobrą skalę odwzorowania
    > (coś koło 2,5 cm AFAIR).

    Znalazłem długą listę tego, co używa(ł):

    "...gwałtowny skok możliwości nastąpił w momencie zakupienia w 2002 roku
    cyfrowego Nikona Coolpixa 995. Wydaje mi się, że makrofotografia jest tą
    dziedziną, która zyskała najwięcej na wprowadzeniu technologii cyfrowej.
    Od tego czasu używałem kilku aparatów - zarówno lustrzanek cyfrowych -
    tu ze względu na posiadany osprzęt i optykę trzymam się systemu Pentaxa
    - kolejno *istD, K10D, K20D, K-X a obecnie K-5, jak i aparatów
    kompaktowych - tu po Coolpixie 995 miałem Pentaxa Optio MX-4, Panasonica
    FZ-50, Konicę Minoltę A2, Fuji HS-10 a ostatnio Fuji HS-30. Próbuję też
    trochę eksperymentować z ,,bezlusterkowcami" - Sony NEX-C3 i ostatnio
    Olympus E-PL3, ale nie da się ukryć, ze do makrofotografii najchętniej
    sięgam jednak po kompakt"

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.6343874365
    98933.1073741846.104986712872344&type=3

    Piotr