  • Data: 2015-12-28 23:58:50
    Temat: Re: bezlusterkowce
    Od: T...@s...in.the.world szukaj wiadomości tego autora

    In article <n5sbjd$4ah$1@node1.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Nie, no bez przesady, sam mam APS-C Pentaksa i jednak system MFT jest
    > dużo mniejszy lżejszy.
    No wlasnie juz sie nad tym publicznie zastanawialem i wychodzi, z
    _nieco_ a nie duzo.
    Korpus Olympusa OM-D em-5 z gripem i kilkoma bateriami wazy nieco mniej
    albo tyle samo, co K-5.
    Limitedy pentaxa waza nieco ponad 100g. Mam 15, 40 i 70.
    Uzywam superzooma Tamrona 18-250 - waga 430g. Podobny Tamron 14-150 -
    ok. 300g Za to gorszy bokeh i mniejszy zakres.
    Samyang - tu faktycznie sie zaoszczedza na fiszaju. Ale za to TiltShift
    pod MFT jest ciezszy, od APSCowego.
    Suma sumarum - w przypadku OM-D em-5 bylbym moze ze 200-400g (te 400 to
    liczac z fiszajem) do przodu.
    Tylko, ze torba foto/plecak/statyw i tak waza zncznie wiecej.

    Porownywalismy Olympusa... pozostale bezlusterkowce sa ciezsze.

    >A różnica w jakości z powodu mniejszej matrycy
    > może być nieistotna - jak ktoś nie potrzebuje np. używania bardzo
    > wysokich czułości lub nie robi wielkich odbitek.
    Uwazam, ze czulosci 1600-6400 sa calkiem uzyteczne. W starym k-10D
    bardzo mi tego brakowalo. Teraz roznica na korzysc Pentaxa jest
    porazajaca.

    >Czy rzeczywiście
    > zdjęcia Dobasa byłyby zauważalnie technicznie lepsze, gdyby używał
    > matrycy APS-C?
    Trudno cos wywnioskowac z jpgow na www.
    Sadze ze przy wiekszym obrazku i przy gorszych warunkch swietlnych
    roznica jest spora.

    > Muszę przyznać, że ostatnio prawie nie korzystam z DSLR-a, mnie w 99%
    > przypadków wystarcza zaawansowany kompakt. Ale jestem amatorem i akurat
    > w moim przypadku rozmiar, waga i bezgłośność mają bardzo duże znaczenie.

    A mi jakos jakosc obrazka wciaz nie przekonuje.
    --
    TA