  • Data: 2015-12-29 00:38:50
    Temat: Re: bezlusterkowce
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > No wlasnie juz sie nad tym publicznie zastanawialem i wychodzi, z
    > _nieco_ a nie duzo.
    > Korpus Olympusa OM-D em-5 z gripem i kilkoma bateriami wazy nieco mniej
    > albo tyle samo, co K-5.

    A ile waży K-5 z gripem i kilkoma bateriami? ;) Ale chyba wiem, o co Ci
    chodzi.

    > Limitedy pentaxa waza nieco ponad 100g. Mam 15, 40 i 70.

    Nie każdego stać... zresztą MFT też ma naleśniki.

    > Uzywam superzooma Tamrona 18-250 - waga 430g. Podobny Tamron 14-150 -
    > ok. 300g Za to gorszy bokeh i mniejszy zakres.
    > Samyang - tu faktycznie sie zaoszczedza na fiszaju. Ale za to TiltShift
    > pod MFT jest ciezszy, od APSCowego.

    No to jest niszowy obiektyw. Shift teraz można zrobić programowo,
    pozostaje tilt... A propos, próbowałem podpiąć shift Arsat do DSLR-a i
    wynik był okropny, podejrzewam że z braku telecentryczności. Ciekaw
    jestem, czy jest jakieś pogorszenie jakości w shiftach dedykowanych do
    cyfry przy maksymalnym przesunięciu?

    > Porownywalismy Olympusa... pozostale bezlusterkowce sa ciezsze.

    Panasoniki GX-7 i G7 są jeszcze lżejsze, ale minimalnie. Nie mówiąc o
    1,5 razy lżejszym Panasoniku GM5, ale to trochę nieporównywalny korpus.