    From: T...@s...in.the.world
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: bezlusterkowce
    Date: Mon, 28 Dec 2015 21:29:39 +0100

    In article <n5r8j7$vrb$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Dużo bla-bla i lansu. Ale co do lustrofobii - całe życie (mniej więcej
    > od końca lat 70.) robiłem zdjęcia lustrzankami, aż w pewnym momencie
    > wraz z rozwojem techniki cyfrowej pojawiła się alternatywa, która jest
    > dla mnie po prostu wygodniejsza. Po prostu pojawił się wybór, którego
    > nie było w czasach analogowych. Nie twierdzę, że DSLR-y muszą teraz
    > odejść do lamusa (aczkolwiek podejrzewam, że za parę lat stracą jednak
    > rację bytu, przynajmniej FF i APS-C), mają swoją niszę, ale rozumiem
    > także tych, którzy z lustrzanek zrezygnowali i już nie chcą do nich wracać.
    Ale ja wciaz nie rozumiem.
    Przejscie na bezlusterkowce oznacza po prostu zmiane systemu. Bo
    pojawily sie calkiem niezle aparaty takich firm, jak Olympus, Sony, czy
    Fuji.
    No i brak lustra nie oznacza bezposrednio jakiegos skoku jakosciowego.
    Oznacza tylko inny celownik. Sa plusy i minusy (najwiekszy to
    pradozernosc).
    A opowiadanie ze bezlusterkowce sa z natury male i lekkie, podczas gdy
    takie same lustrzanki byly wielkie i ciezkie to ewedientne klamstwo
    przeciez.
    Ja uzywam APSC Pentaxa i przekonalem sie, ze zarowno korpus jak i
    obiektywy niewiele wagowo i objetosciowo roznia sie od
    korpusu+obiektywow jakiegos zaawansowanego bezlustrkowca.
    Dobas uzywa Olympusa, ktory jest _nieco_ mniejszy, lzejszy, kosztem
    jakosci zdjec i trzymania na jednej baterii.