    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Mon, 28 Dec 2015 02:02:19 -0800 (PST)
    Subject: Re: bezlusterkowce
    From: XX YY <f...@g...com>

    ( lustrzanki ) - najpierw dwuobiektywowe , pozniej jednoobiektywowe.

    > Nieprawda- pierwsze lustrzanki były aparatami jednoobiektywowymi, dwuobiektywowe
    powstały po nich.
    > Taki Bentzin, na ten przykład

    pierwsze dwoobiektywowe : ok 1870 r.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Twin-lens_reflex_camer

    pierwsze jednoobiektyowe 1884:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Twin-lens_reflex_camer

    opisy byly znacznie wszesniej dla obu .

    > No nie wiem czy nie ma wpływu. Bezlusterkowce mają jednak fory w optyce
    krótkoogniskowej.
    > Pozdrawiam Marcin

    trudno mowic o forach . moze upraszcza nieco konstrukcje , ale mala odleglosc od
    plaszczyzny sensora dla szerokich katow powoduje ze skrajne promienie padaja
    stosunkowo plasko na plaszczyzne sensora , co powoduje wzrost vinietowania zgodnie z
    prawem cosinusa , oraz spadek rozdzielczosci rowniez zgodnie z tym prawem .
    Kolko zostaje odwzorowane jako elipsa ( im dalej od centrum , tym bardziej).
    Jesli sensor jest mniejszy np m3/4 Przy tym samym kacie widzenia ogniskowa musi byc
    krotsza , wprawdzie obiektyw znajduje sie blizej sensora w sensie odleglosci
    bezwzglednej , ale w wzglednie w stosunku do ogniskowej problem pozostaje ten sam .
    wymagaja one duzej telecentrycznosci , czego nie udaje sie w 100% uzyskac.

    Z drugiej strony bezlusterkowce sa rowniez w formacie FF, nie stwierdzono do tej pory
    w empirii , zeby obiektywy krotkoogniskowe pod a7 byly lepsze od tych
    krotkoogniskowych np pod dla lustrzanki n810.

    Zwykle najtansze, najprostsze kompakty od lat sa przeciez bezlustrami, z niewymienna
    optyka .