  • 1. Data: 2009-08-01 22:20:05
    Temat: bezdętkowe na szprychowych obręczach
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Hej,

    próbował ktoś?

    jakie efekty?

    Zwłaszcza ten tubliss mnie intryguje

    http://www.adventure-motorcycling.com/xtz/tubeless/i
    ndex.htm

    http://www.horizonsunlimited.com/hubb/equipping-bike
    -whats-best-gear/diy-tubeless-rims-37278

    http://www.tubliss.co.uk/

    --
    dzieki,
    pozdro

    greg

  • 2. Data: 2009-08-02 08:43:30
    Temat: Re: bezdętkowe na szprychowych obręczach
    Od: n...@s...com

    On Sun, 2 Aug 2009 00:20:05 +0200, "greg" <g...@f...com>
    wrote:

    czesc

    >próbował ktoś?

    tak, np ja.

    >jakie efekty?

    kolo sie kreci w ta sama strone co na detkowych.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2009-08-02 16:34:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 02 Aug 2009 00:20:05 +0200, osobnik zwany greg
    wystukał:

    > Hej,
    >
    > próbował ktoś?
    >
    > jakie efekty?
    u mnie w R110GS jest to standard. Ale niemiaszki wyprowadzili szprychy
    poza oponę na sam brzeg felgi :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2009-08-02 22:50:55
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > On Sun, 2 Aug 2009 00:20:05 +0200, "greg" <g...@f...com>
    > wrote:
    >
    > czesc

    > tak, np ja.

    > kolo sie kreci w ta sama strone co na detkowych.

    O kurde! No to super! Właśnie bałem się, że w przeciwną się zaczną kręcić!

    Bardzo bardzo serdecznie dziękuję za tę wielce dowcipną a i pożyteczną
    wypowiedź.

    --
    pozdrawiam,
    greg

  • 5. Data: 2009-08-02 22:53:54
    Od: "greg" <g...@f...com>

    > Dnia pięknego Sun, 02 Aug 2009 00:20:05 +0200, osobnik zwany greg
    > wystukał:

    > u mnie w R110GS jest to standard. Ale niemiaszki wyprowadzili szprychy
    > poza oponę na sam brzeg felgi :)

    No tak, ale mi chodziło raczej o sytuację przerobienia fabrycznego ogumienia
    dętkowego na bezdętkowe.
    Jaki system uszczelnienia, czy jest lepiej itd.?

    pozdro,
    greg

  • 6. Data: 2009-08-03 05:27:02
    Od: n...@s...com

    On Mon, 3 Aug 2009 00:53:54 +0200, "greg" <g...@f...com>
    wrote:

    >No tak, ale mi chodziło raczej o sytuację przerobienia fabrycznego ogumienia
    >dętkowego na bezdętkowe.
    >Jaki system uszczelnienia, czy jest lepiej itd.?

    A to trzeba tak bylo odrazu, myslalem ze sie dopytujesz o stosowaniu
    opon bezdetkowych z detka :)

    pozdr
    newrom

  • 7. Data: 2009-08-03 13:11:02
    Od: "greg" <g...@f...com>

    > A to trzeba tak bylo odrazu, myslalem ze sie dopytujesz o stosowaniu
    > opon bezdetkowych z detka :)

    No myślałem, że sie domyślisz :-)

    zresztą dałem linki do artykułów na ten temat

    Zatem streszczę:

    Chris Scott przerobił Tenere660 na tubeless używając jakiegoś żeglarskiego
    kitu do uszczelniania kadłubów jachtów. Tył był w miarę ok, przód puszczał
    powietrze i założył do niego dętke. Czyli w sumie klęska.

    Rzecz jest w tym, że jak jeżdzisz na obniżonym ciśnieniu to dętkowe:
    bardziej się grzeją, łatwiej się przebijają, po przebiciu szybko tracą
    powietrze, opona się kręci względem obręczy i urywa się zawór w dętce.
    Generalnie jak się przebiją to jest duży kłopot. Jakoś mi sie nie chce
    ściągać koła, chrzanić z łatkami itd

    Zatem bezdętkowe, ale tam z kolei podnoszono problem taki, że jak na małym
    ciśnieniu przypieprzysz w coś to można wykrzywić felge i wtedy powietrze
    schodzi natychmiast i gleba.

    Ale z kolei może nie trzeba jakoś bardzo ciśnienia obniżać...? Jakby dobrą
    kostkę założyć...? Nie wiem tego...

    Cel wycieczki to Maroko, tam podobno kamienie.

    A ten tubliss to jakieś cudo takie dziwne, ale nikt nic o tym nie wie.

    pozdro
    g.

  • 8. Data: 2009-08-03 13:31:53
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "greg" <g...@f...com> wrote in message
> [...]
    > powietrze, opona się kręci względem obręczy i urywa się zawór w dętce.
    > Generalnie jak się przebiją to jest duży kłopot. Jakoś mi sie nie chce

    Mus, mousse, muss... czy jakkolwiek sie to pisze.

    > Cel wycieczki to Maroko, tam podobno kamienie.

    To po co chcesz obnizac cisnienie? Na miekkim sie obniza, chyba, ze musze
    sie doedukowac?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 9. Data: 2009-08-03 13:56:46
    Od: n...@s...com

    On Mon, 3 Aug 2009 15:31:53 +0200, "Ivam"
    <f...@-...fm> wrote:

    >Mus, mousse, muss... czy jakkolwiek sie to pisze.

    Nie taki mus wspanialy jak go maluja, tak mi wychodzi z czytania
    relacji roznych ludkow ktorzy uwierzyli ze to lek na cale zlo :)

    >To po co chcesz obnizac cisnienie? Na miekkim sie obniza, chyba, ze musze
    >sie doedukowac?

    Lepiej sie trzyma na mniejszym cisnieniu.

    pozdr
    newrom

  • 10. Data: 2009-08-03 14:02:30
    Od: n...@s...com

    On Mon, 3 Aug 2009 15:11:02 +0200, "greg" <g...@f...com>
    wrote:

    >No myślałem, że sie domyślisz :-)

    ja taki raczej niedomyslny jestem :)

    >zresztą dałem linki do artykułów na ten temat

    nie klikalem :)

    >Rzecz jest w tym, że jak jeżdzisz na obniżonym ciśnieniu to dętkowe:
    >bardziej się grzeją, łatwiej się przebijają, po przebiciu szybko tracą
    >powietrze, opona się kręci względem obręczy i urywa się zawór w dętce.

    O trzymanie opony dba trzymak. Jak chcesz latac na obnizonym cisnieniu
    to i tak musisz go miec. Obnizenie cisnienia w bezdetkowej nie
    spowoduje szybkiego odklejenia bokow i spadniecia opony ?

    > Jakoś mi sie nie chce ściągać koła, chrzanić z łatkami itd

    Zycze Ci zebys nie musial, ale raczej mala szansa zeby sie udalo.
    Zanim kamien przebije detke musi przebic opone, a chyba opona TL nie
    jest jakos bardziej odporna na przebicia.

    >Ale z kolei może nie trzeba jakoś bardzo ciśnienia obniżać...? Jakby dobrą
    >kostkę założyć...? Nie wiem tego...

    Ja tam nie znam na marokanskich pustyniach, ale po okolokrakowskich
    kamieniach duzo przyjemniej sie jedzie na spuszczonym powietrzu.

    pozdr
    newrom