-
Data: 2011-01-25 10:15:56
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-01-25 09:37, AZ pisze:
> On 2011-01-25, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>
>> W tej chwili nie jeżdżę zima z oknem.
>> Co do działania skrzyni biegów to ona jak najbardziej działa
>> zero-jedynkowo. Chyba że masz na myśli skrzynie np multitronik ale
>> jeżeli chodzi o kłową w motocyklu to nie wyobrażam sobie inaczej.
>> Nie ma innych przekładni niż te które są w skrzyni - tzn że nie ma
>> stanów pośrednich, wiec albo jest bieg albo go nie ma - zero - jeden.
>>
> Nie nie dziala zero jedynkowo. Tak jak doktorski juz napisal, jak sobie
> wyobrazasz rozpiecie jednych klow i zapiecie drugich tak zeby nie
> wystepowal moment w ktorym nie zapiete sa zadne? To co, zapinaja sie kly
> nastepnego biegu a po tym zwalniaja drugiego? Jak sobie to wyobrazasz?
Oczywiście że jest ułamek sekundy kiedy kły zazębiają jeden bieg a w
momencie wrzucenia nie zazębiają żadnego a następnie drugi bieg. Jednak
ta chwila trwa ułamek sekundy i jest nie wystarczająca do tego aby obr
silnika spadły do wymaganego dla nowego biegu obroty.
Poruszasz się z prędkością np 50km/h na 3 biegu i to oznacza 5 tys obr w
silniku to na 4 biegu przy 50km/h będzie już np 3 tys obr. Żaden silnik
w ciągu 0.1s nie zmieni prędkości obrotowej o 2tys obr! Chyba tutaj się
ze mną zgodzisz czy też nie?
>> Potem postawiłem go na podstawce i zrobiłem z 2 na 3 i nie mam nic po
>> między. Nie wiem czy mam popsutą skrzynie ale po między 2 a 3 nie mam
>> żadnego N. :)
>>
> No czyli pokazales tylko tyle, ze wg. Ciebie skrzynia dziala zero jedynkowo.
> Ja nie mowilem ze pomiedzy 2 a 3 jest normalny N, jest moment w ktorym
> zaden z biegow nie jest zapiety. Po wrzuceniu 2 pociagnij ja tylko do polowy
> zakresu ruchu.
Ja nie twierdzę że przez 0.1s nie ma momentu w którym bieg by nie był
zapięty. Cała dyskusja toczy się wg mnie co jest korzystniejsze dla
skrzyni - wysprzęglić czy nie podczas zmiany biegów i co jest dla niej
niezdrowe.
>>
>> Szczególnie na podstawce widać co się dzieje jak zrobisz zmianę z 2 na 3
>> a dokładnie - 2 do 5tys obr i 3 do spada do 3 tys obr - tylko że jak
>> masz koło w górze to silnik tak szybko nie spada z obrotów, wiec koło
>> napędowe przyspiesza a silnik zwalnia. Ewidentnie jest to wiec sytuacja
>> o której pisze tzn że nie ma miejsca na spadek oborotów przy zmianie
>> biegów i to że w 0.5s spadają oboroty podczas zmiany to wynik tego że
>> sprzęgnięty z kołem napędowym wałek napędzany w skrzyni w momencie
>> zmiany przekładni od razu powoduje zmniejszenie obrotów wału korbowego.
>> To nie dzieje sie z powodu ujęcia gazu ale zwykłego "siłowania" a że wał
>> korbowy silnika motocyklowego ma stosunkowo małą bezwładność to zmiana
>> obrotów jest bardzo szybka a dodatkowo pomaga ujęcie gazu.
>> W rezultacie dochodzi do bardzo szybkiej zmiany praktycznie nie
>> odczuwalnej dla kierowcy.
>>
> Przeczysz sam sobie, skoro ma mala bezwladnosc to obroty spadaja wlasnie
> bardzo szybko. Wkrec sobie silnik do 6krpm i zamknij przepustnice, jak
> szybko spadaja obroty?
Spadają szybko ale nie w czasie 0.1s po między przełączeniem biegu z 2
na 3. Kiedy używasz sprzęgła masz dodatkowy poślizg i czas w którym
wszystko odbywa się płynniej i mniej gwałtownie.
>>
>> Jak rozumiem wg Ciebie wytrzymałość na stałe zazębionych kół zębatych
>> dąży do nieskończoności bo tylko tak można wytłumaczyć nie możność
>> wyszczerbienia się tych zębów.
>>
> Nie odwracaj kota ogonem. To ze kola sa na stale zazebione to tylko
> argument na to ze zmiana bez sprzegla jest na nie bez jakiegokolwiek
> wplywu.
To nie jest żaden argument za brakiem wpływu na zużycie mniejsze lub
większe. Skoro wytrzymałość kół zębatych jest ograniczona to chyba
lepiej dla nich używać sprzęgła i dawać więcej czasu na dostosowanie obr
silnika do koła napędowego przy zmianie biegu? Kiedy używasz sprzęgła
pozwalasz na dłuższy czas na dostosowanie prędkości i mniej gwałtownie
spadają obr silnika.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.11 10:37 AZ
- 25.01.11 10:52 AZ
- 25.01.11 11:25 The_EaGle
- 25.01.11 11:35 The_EaGle
- 25.01.11 11:59 AZ
- 25.01.11 12:08 AZ
- 26.01.11 09:27 Michał V-R
- 26.01.11 09:33 Michał V-R
- 25.01.11 15:55 Ivam
- 25.01.11 19:45 doktorski
- 25.01.11 21:11 The_EaGle
- 25.01.11 21:37 AZ
- 26.01.11 08:08 The_EaGle
- 26.01.11 08:14 KJ Siła Słów
- 26.01.11 08:21 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=