eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgłaRe: bez sprzęgła
  • Data: 2011-01-26 08:08:45
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-26 10:33, Michał V-R pisze:
    > W dniu 2011-01-25 10:26, The_EaGle pisze:
    >
    >> To ciekawa teoria. Szczególnie ta o nie możności wyszczerbienia zębów w
    >> przekładni. Jak rozumiem uważasz że wytrzymałość przekładni jest
    >> nieograniczona? Idąc dalej twoim tokiem rozumowania przez każdą taką
    >> przekładnie można przenieść dowolnie duży moment obrotowy...
    >
    > Te zeby, co byly powyszczerbine w linkach to powstaly podczas
    > nieprawidlowej redukcji, do za niskiego biegu wzgledem predkosci i
    > moment z tylnego kola wyrwal zab, ktory wpadl poniedzy nastepne i juz
    > poszlo, ale nie ma to nic wspolnego z mechanizmem zmiany biegow, tylko
    > jakis idiota zredukowal na za niski bieg, przy za duzej predkosci,
    > zaloze sie, ze napewno tylne kolo zablokowalo przy duzej predkosci, a
    > sadzac po zardzewialym lozysku, to czlek uzytkujacy to moto nie mial za
    > wiele pojecia wogole o jakimkolwiek pojezddzie jezdzacym, procz roweru.
    > Zepsuc sie da wszystko

    Być może tak było ale w ten sposób sam doszedłeś do wniosku że zbyt duża
    różnica prędkości obrotowych prowadzi do powstawanie olbrzymiego momentu
    który powoduje wyszczerbienie zębów w skrzyni biegów. Pomimo że koła
    zębate są na stale zazębione to można je uszkodzić.

    No to teraz odnosząc to do całego elaboratu dyskusji - zawsze zmiana ze
    sprzęgłem prowadzi do ZMNIEJSZENIA momentu który działa na zęby w
    skrzyni co w rezultacie przyczynia się do DŁUŻSZEJ bezawaryjnej pracy
    tej skrzyni.

    Kończąc ten wątek. Moim zdaniem wnioski można wyciągnąć takie:
    Zmiana biegów przeprowadzona perfekcyjnie z ujęciem gazu powodującym
    gwałtowne hamowanie silnika powoduje powstawanie niewielkiej różnicy obr
    po między biegami dodatkowo hamujący silnik bez użycia sprzegła nie
    powinien prowadzić do uszkodzenia skrzyni.
    Jednak zawsze użycie sprzęgła pomaga w bardziej przyjaznym oddawaniu
    mocy. Konkluzja powinna moim zdaniem być taka - w jeździe sportowej jedź
    sobie jak chcesz- liczy się czas a nie trwałość. W jeździe co dziennej
    można sobie eksperymentować z dostosowaniem prędkości obr i gwałtownym
    ujęciem gazu podczas zmiany biegów tak aby bieg wszedł bez boleśnie ale
    i tak lepiej to robić ze sprzęgłem bo to tylko wydłuża czas działania
    skrzyni...

    Pozdrawiam
    Rafał


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: