-
1. Data: 2011-01-20 23:59:53
Temat: bez sprzęgła
Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>
Cytuje :
we współczesnych motocyklach, bez większego zużycia elementów skrzyni, biegi
można zmieniać bez sprzęgła - jest to metoda bardziej efektywna, ponieważ
nie traci się czasu na wysprzęglenie i odpuszczenie sprzęgła.
....
jake sa wasze opinie ?
czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni biegów ?
czy ma to sens podwyzszając czy też można stosować to redukujac biegi ?
nigdy by mi do głowy nie przyszło aby pakowac bieg bez sprzegła , nie
próbowałem i z tąd moje zdziwienie w w/w temacie
-
2. Data: 2011-01-21 05:46:05
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: doktorski <d...@g...com>
On 21 Sty, 00:59, "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
> jake sa wasze opinie ?
Pozytywne.
> czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni bieg w ?
Nie, o ile umiejetnie uzywany rolgaz przejmuje funkcje sprzegla i na
moment zmiany biegu zeruje moment obrotowy dzialajacy na kola zebate
> czy ma to sens podwyzszaj c czy te mo na stosowa to redukujac biegi ?
Mozna stosowac w obie strony przy czym stosowanie w gore ma wiekszy
sens ze wzgledu na uzyskiwane rezultaty (lepsze przyspieszenie). Na
hamowaniu masz wiecej czasu na zmiane biegu niz podczas
przyspieszania, gdzie kazdy ulamek sekundy przeklada sie na wynik.
> nigdy by mi do g owy nie przysz o aby pakowac bieg bez sprzeg a , nie
> pr bowa em i z t d moje zdziwienie w w/w temacie
Poczytaj o quickshifterach, technice jazdy sportowej itede, itepe. Na
codzien zmiana biegu bez sprzegla to raczej uzasadnienie lenistwa niz
walka o wynik.
pzdr, dr
14/525 - oba "wola bez"
-
3. Data: 2011-01-21 07:56:02
Temat: Re: bez sprzegla
Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>
> jake sa wasze opinie ?
Pozytywne.
> czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni bieg w ?
Nie, o ile umiejetnie uzywany rolgaz przejmuje funkcje sprzegla i na
moment zmiany biegu zeruje moment obrotowy dzialajacy na kola zebate
> czy ma to sens podwyzszaj c czy te mo na stosowa to redukujac biegi ?
Mozna stosowac w obie strony przy czym stosowanie w gore ma wiekszy
sens ze wzgledu na uzyskiwane rezultaty (lepsze przyspieszenie). Na
hamowaniu masz wiecej czasu na zmiane biegu niz podczas
przyspieszania, gdzie kazdy ulamek sekundy przeklada sie na wynik.
> nigdy by mi do g owy nie przysz o aby pakowac bieg bez sprzeg a , nie
> pr bowa em i z t d moje zdziwienie w w/w temacie
Poczytaj o quickshifterach, technice jazdy sportowej itede, itepe. Na
codzien zmiana biegu bez sprzegla to raczej uzasadnienie lenistwa niz
walka o wynik.
pzdr, dr
14/525 - oba "wola bez"
Dziekje za odp
mam pytanie czy w takim wypadku mozna to stosowac na wszytkich motorach ?
( V-storm )
czy tylko sportowe/scigacze ?
-
4. Data: 2011-01-21 08:49:14
Temat: Re: bez sprzegla
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2011-01-21 08:56, NESSO pisze:
> mam pytanie czy w takim wypadku mozna to stosowac na wszytkich motorach ?
> ( V-storm )
Nie ma takiego motocykla, ale jakby istniał to by było mozna.
>
> czy tylko sportowe/scigacze ?
>
Wszystkie z mokrym sprzęgłem i manualną skrzynią. W cegle się to nie
sprawdza bo czasem wskakuje pośredni luz między biegami zamiast biegu,
ale tam jest suche sprzegło i skrzynia pewnie konstrukcji samochodowej
(nie sprawdzałem).
I nie cytuj całego posta jeśli nie odnosisz się do jego treści, tylko
utrudnia to odszukanie tego co dopisałeś.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
5. Data: 2011-01-21 08:53:59
Temat: Re: bez sprzegla
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał
>
> Wszystkie z mokrym sprzęgłem i manualną skrzynią.
>
>
To wlasciciele Ducati zmartwia sie...
Pozdr
--
Hinek
-
6. Data: 2011-01-21 08:57:46
Temat: Re: bez sprzegla
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Acha....A manualna skrzynia w moto to taka z dzwignia na zbiorniku paliwa?
:))
Pozdr
--
Hinek
-
7. Data: 2011-01-21 11:45:20
Temat: Re: bez sprzegla
Od: "blur" <b...@p...onet.pl>
?-----Oryginalna wiadomość-----
From: NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL
Sent: Friday, January 21, 2011 8:56 AM Newsgroups: pl.rec.motocykle Subject:
Re: bez sprzegla
>czy tylko sportowe/scigacze ?
enduro/cross to normalne że bez sprzęgła się zapina biegi, w prawie każdym
aucie którym jechałem dało się zapiąć biegi bez sprzęgła i bez zgrzytu,
kwestia wprawy i wyczucia.
-
8. Data: 2011-01-21 12:21:48
Temat: Re: bez sprzegla
Od: "Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak" <yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl>
W dniu 21.01.2011 12:45, blur pisze:
w prawie
> każdym aucie którym jechałem dało się zapiąć biegi bez sprzęgła i bez
> zgrzytu
szczególnie w automatach ;-)
-
9. Data: 2011-01-21 12:22:34
Temat: Re: bez sprzegla
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2011-01-21 09:53, Hinek pisze:
> Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał
>>
>> Wszystkie z mokrym sprzęgłem i manualną skrzynią.
>>
>>
> To wlasciciele Ducati zmartwia sie...
Ale czemu ? Nie napisałem że z suchym sprzegłem się nie da, tylko że da
się w każdym z mokrym sprzegłem, widocznie mokre sprzęgło oznacza że
skrzynia biegów jest typowo motocyklowa i się da, w odróżnieniu od
konstrukcji z suchym sprzegłem, gdzie skrzynia może mieć konstrukcję
niekoniecznie działającą :)
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
10. Data: 2011-01-21 14:29:58
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-01-21 06:46, doktorski pisze:
> On 21 Sty, 00:59, "NESSO"<NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
>
>> jake sa wasze opinie ?
> Pozytywne.
>
>> czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni bieg w ?
> Nie, o ile umiejetnie uzywany rolgaz przejmuje funkcje sprzegla i na
> moment zmiany biegu zeruje moment obrotowy dzialajacy na kola zebate
Jest tyle opinii na ten temat ile jest osób na ten temat się
wypowiadający. Zamiast sięgać do innych warto zastanowić się samemu czy
podczas zmiany biegu mamy szanse na wyrównanie momentów obrotowych po
między kołami zębatymi w dwóch różnych biegów? Wg mnie sprawą oczywistą
jest że nie! Fakt iż zmiana biegów odbywa się bez zgrzytów czy innych
hałasów nie oznacza że jest "zdrowa" dla skrzyni.
Bez rozłączania sprzęgłem koła napędowego od skrzyni mamy jeden
obracający sie zespół o pewnej masie z np obr 100obr/min w tym czasie
mamy przekładnie np 1/1.6 a wiec obroty drugiego wałka to 160obr /min
zmieniamy przekładnie na 1/1.3 a wiec obroty powinny być 130obr /min -
zakładając że obroty koła napędowego nie będą się zmieniać czyli po
zmianie biegów spadną obroty o 30obr/min a wraz z nimi przez kolejne
przekładnie obr silnika. Jak w takim razie chcesz wyrównać te obroty bez
udaru skoro nie używasz sprzęgła?
Natomiast jeżeli w.w sytuacji użyjesz sprzęgła to owe 30obr różnicy to
tylko róznica jednego wałka w skrzynki (bo wirujący wał silnika jest
odłaczony od skrzyni) co oznacza o wiele mniejszą masę wirującą i
mniejszy moment udarowy! Po załączeniu sprzęgła następuje udar ale jest
łagodzony przez sprzęgło na którym następuje niewielki poślizg co w
rezultacie łagodzi całe zdarzenie.
Fakt iż zęby skrzyni w motocyklach nie rozlatują się od zmian bez
sprzęgła nie oznacza że taka zmiana jest dla skrzyni zdrowa - wręcz
przeciwnie - jest nie poprawna a zdjęcia zużytych kół zębatych od takich
zmian są dostępne w internecie.
Pozdrawiam
Rafał
DL'a szukam...