eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgłaRe: bez sprzęgła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bez sprzęgła
    Date: Tue, 25 Jan 2011 08:45:22 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN
    Lines: 50
    Message-ID: <ihm2j2$o57$2@node1.news.atman.pl>
    References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <ihc598$4a5$1@news.onet.pl> <4d39c30f$1@news.home.net.pl>
    <ihche7$olc$1@news.onet.pl> <ihcnaq$dps$1@news.onet.pl>
    <ihcnh7$dps$2@news.onet.pl> <ihetim$f0k$2@news.onet.pl>
    <4d3afc6b$1@news.home.net.pl> <ihjq2e$kvf$1@news.onet.pl>
    <ihjqdv$tuo$1@node1.news.atman.pl> <ihjs5m$v2f$1@news.onet.pl>
    <ihjsn3$tuo$4@node1.news.atman.pl> <ihlr0m$27v$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 85-222-103-164.home.aster.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1295945122 24743 85.222.103.164 (25 Jan 2011 08:45:22
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 08:45:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634916
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-01-25, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >
    > Bo ty tak powiedziałeś. Chylę czoła i oddaje cześć. Możliwość zmiany
    > biegów bez sprzęgła jest w każdej skrzyni w samochodzie można to także
    > zrobić i żadnych zgrzytów nie będzie i jak rozumiem wg Ciebie taka
    > zmiana biegów także będzie całkowicie zdrowa a skrzynia jest na to
    > konstrukcyjnie przygotowana.
    >
    Tylko skrzynia samochodowa jest troszke inaczej skonstruowana. A teraz
    tak przykladowo - BMW S1000RR, seryjnie ma quickshifter ktory to po ruszeniu
    dzwignia zmiany biegow odcina zaplon i wtryski, ba quickshiftery potrafia
    tez wylaczac pokolei cylindry by nie bylo efektu szarpniecia. W tym wypadku
    nawet nie musisz kombinowac manetka tylko wbijasz pokolei biegi. Myslisz
    ze producent pozwolil by na to by uzytkownik sam katowal skrzynie?

    Zobacz sobie tez to:
    http://www.youtube.com/watch?v=X9peEoViUrA
    >
    > Mam wrażenie że mylisz typowo wyścigową/rajdową skrzynie kłową gdzie
    > zakłada się powstawanie dużych momentów podczas zmiany biegów ze
    > skrzynią zwykłego motocykla drogowego gdzie producent nie przewidział
    > takiej możliwości - w jednym i drugim przypadku konstrukcja skrzyni jest
    > taka sama ale wytrzymałość kompletnie różna.
    >
    Gdzie te momenty powstaja?
    >
    > Odpowiedz sobie na proste pytania:
    >
    > Czy sprzęgło w motocyklu służy tylko do ruszania?
    >
    Moze sluzyc tylko do ruszania i redukcji.
    >
    > Czy sprzęgło w motocyklu odpowiada za rozłożone w czasie oddawanie
    > momentu obr?
    >
    Ze co?
    >
    > Czy zmiana przekładni bez użycia sprzęgła to gwałtowniejsze zmiany
    > momentu obr ?
    >
    Jakiego momentu obrotowego i gdzie?
    >
    > Czy gwałtowniejsze zmiany momentu przyczyniają się do wydłużenia czy
    > skrócenia czasu eksploatacji?
    >
    Jw.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: