eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgłaRe: bez sprzęgła
  • Data: 2011-01-25 08:37:37
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-01-25, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >
    > W tej chwili nie jeżdżę zima z oknem.
    > Co do działania skrzyni biegów to ona jak najbardziej działa
    > zero-jedynkowo. Chyba że masz na myśli skrzynie np multitronik ale
    > jeżeli chodzi o kłową w motocyklu to nie wyobrażam sobie inaczej.
    > Nie ma innych przekładni niż te które są w skrzyni - tzn że nie ma
    > stanów pośrednich, wiec albo jest bieg albo go nie ma - zero - jeden.
    >
    Nie nie dziala zero jedynkowo. Tak jak doktorski juz napisal, jak sobie
    wyobrazasz rozpiecie jednych klow i zapiecie drugich tak zeby nie
    wystepowal moment w ktorym nie zapiete sa zadne? To co, zapinaja sie kly
    nastepnego biegu a po tym zwalniaja drugiego? Jak sobie to wyobrazasz?
    >
    > Poszedłem do garażu uruchomiłem motocykl, dla Ciebie. Wrzuciłem luz i
    > starałem się nie do konca wrzucić 1ke i wiesz co niedasie... Jest albo N
    > albo 1 lub albo N albo 2 - nie dałosię z N na 3 albo z N naniewiemcoinnego.
    >
    Nadal nie rozumiesz, albo udajesz ze nie rozumiesz o co chodzi.
    >
    > Potem postawiłem go na podstawce i zrobiłem z 2 na 3 i nie mam nic po
    > między. Nie wiem czy mam popsutą skrzynie ale po między 2 a 3 nie mam
    > żadnego N. :)
    >
    No czyli pokazales tylko tyle, ze wg. Ciebie skrzynia dziala zero jedynkowo.
    Ja nie mowilem ze pomiedzy 2 a 3 jest normalny N, jest moment w ktorym
    zaden z biegow nie jest zapiety. Po wrzuceniu 2 pociagnij ja tylko do polowy
    zakresu ruchu.
    >
    > Szczególnie na podstawce widać co się dzieje jak zrobisz zmianę z 2 na 3
    > a dokładnie - 2 do 5tys obr i 3 do spada do 3 tys obr - tylko że jak
    > masz koło w górze to silnik tak szybko nie spada z obrotów, wiec koło
    > napędowe przyspiesza a silnik zwalnia. Ewidentnie jest to wiec sytuacja
    > o której pisze tzn że nie ma miejsca na spadek oborotów przy zmianie
    > biegów i to że w 0.5s spadają oboroty podczas zmiany to wynik tego że
    > sprzęgnięty z kołem napędowym wałek napędzany w skrzyni w momencie
    > zmiany przekładni od razu powoduje zmniejszenie obrotów wału korbowego.
    > To nie dzieje sie z powodu ujęcia gazu ale zwykłego "siłowania" a że wał
    > korbowy silnika motocyklowego ma stosunkowo małą bezwładność to zmiana
    > obrotów jest bardzo szybka a dodatkowo pomaga ujęcie gazu.
    > W rezultacie dochodzi do bardzo szybkiej zmiany praktycznie nie
    > odczuwalnej dla kierowcy.
    >
    Przeczysz sam sobie, skoro ma mala bezwladnosc to obroty spadaja wlasnie
    bardzo szybko. Wkrec sobie silnik do 6krpm i zamknij przepustnice, jak
    szybko spadaja obroty?
    >
    > Jak rozumiem wg Ciebie wytrzymałość na stałe zazębionych kół zębatych
    > dąży do nieskończoności bo tylko tak można wytłumaczyć nie możność
    > wyszczerbienia się tych zębów.
    >
    Nie odwracaj kota ogonem. To ze kola sa na stale zazebione to tylko
    argument na to ze zmiana bez sprzegla jest na nie bez jakiegokolwiek
    wplywu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: