-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: The_EaGle <e...@j...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: bez sprzęgła
Date: Tue, 25 Jan 2011 07:13:48 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 68
Message-ID: <ihlpmt$u3c$1@news.onet.pl>
References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
<f...@f...googlegroups.com>
<ihc598$4a5$1@news.onet.pl> <4d39c30f$1@news.home.net.pl>
<ihche7$olc$1@news.onet.pl> <ihcnaq$dps$1@news.onet.pl>
<ihcnh7$dps$2@news.onet.pl> <ihetim$f0k$2@news.onet.pl>
<0...@k...googlegroups.com>
<ihjpcr$gho$2@news.onet.pl> <ihjpuj$qrf$1@node1.news.atman.pl>
<ihjr58$q7u$1@news.onet.pl> <ihjrpi$tuo$3@node1.news.atman.pl>
<ihjsk1$1mk$1@news.onet.pl> <ihjt42$tuo$5@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1295936029 30828 195.117.162.130 (25 Jan 2011 06:13:49 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 06:13:49 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
In-Reply-To: <ihjt42$tuo$5@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634910
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-24 13:59, AZ pisze:
> On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>
>> Naprawdę to powiedz mi gdzie masz taki luz po między biegami 2 i 3 i wyżej?
>>
> Miedzy biegami.
>>
>> Te luz to twoje wyimaginowane "coś" Po między biegami 2 i 3 itd nie ma
>> żadnego luzu - zmieniasz bieg z jednej przekładni na drugą od razu. Nie
>> ma takiego czasu w którym silnik swobodnie zmieni obroty!
>>
> Myslalem ze jezdzisz motocyklem, przepraszam ale zasugerowalem sie tym, ze
> piszesz na grupe motocyklowa. Dla Ciebie nadal dzwignia zmiany biegow dziala
> zero jedynkowo. Wez sobie obejrzyj jakas skrzynie i troche nia pokrec.
W tej chwili nie jeżdżę zima z oknem.
Co do działania skrzyni biegów to ona jak najbardziej działa
zero-jedynkowo. Chyba że masz na myśli skrzynie np multitronik ale
jeżeli chodzi o kłową w motocyklu to nie wyobrażam sobie inaczej.
Nie ma innych przekładni niż te które są w skrzyni - tzn że nie ma
stanów pośrednich, wiec albo jest bieg albo go nie ma - zero - jeden.
> A jak juz bedziesz mial motocykl to wez przy zmianie biegow nie pociagnij
> dzwigni do konca tylko tak do polowy zakresu jej ruchu i pusc sprzeglo.
Poszedłem do garażu uruchomiłem motocykl, dla Ciebie. Wrzuciłem luz i
starałem się nie do konca wrzucić 1ke i wiesz co niedasie... Jest albo N
albo 1 lub albo N albo 2 - nie dałosię z N na 3 albo z N naniewiemcoinnego.
Potem postawiłem go na podstawce i zrobiłem z 2 na 3 i nie mam nic po
między. Nie wiem czy mam popsutą skrzynie ale po między 2 a 3 nie mam
żadnego N. :)
Szczególnie na podstawce widać co się dzieje jak zrobisz zmianę z 2 na 3
a dokładnie - 2 do 5tys obr i 3 do spada do 3 tys obr - tylko że jak
masz koło w górze to silnik tak szybko nie spada z obrotów, wiec koło
napędowe przyspiesza a silnik zwalnia. Ewidentnie jest to wiec sytuacja
o której pisze tzn że nie ma miejsca na spadek oborotów przy zmianie
biegów i to że w 0.5s spadają oboroty podczas zmiany to wynik tego że
sprzęgnięty z kołem napędowym wałek napędzany w skrzyni w momencie
zmiany przekładni od razu powoduje zmniejszenie obrotów wału korbowego.
To nie dzieje sie z powodu ujęcia gazu ale zwykłego "siłowania" a że wał
korbowy silnika motocyklowego ma stosunkowo małą bezwładność to zmiana
obrotów jest bardzo szybka a dodatkowo pomaga ujęcie gazu.
W rezultacie dochodzi do bardzo szybkiej zmiany praktycznie nie
odczuwalnej dla kierowcy.
>>
>> Pierwsze z brzegu:
>>
>> To pewnie się popsuło od emeryckiej jazdy:
>> http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualn
osci/37/37/1/skrzynia_biegow_pr_5.jpg
>>
>> http://www.motogen.pl/artykuly/porady/zmiana-biegow-
bez-uzycia-sprzegla-abc,art37.html
>>
> No pacz pan, zuzyly sie zeby na kole ktore bylo na stale zazebione z innym.
> Gdzie tu wplyw zmian bez sprzegla?
Jak rozumiem wg Ciebie wytrzymałość na stałe zazębionych kół zębatych
dąży do nieskończoności bo tylko tak można wytłumaczyć nie możność
wyszczerbienia się tych zębów.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.11 06:36 The_EaGle
- 25.01.11 07:33 Piotr Klimek
- 25.01.11 08:37 AZ
- 25.01.11 08:45 AZ
- 25.01.11 08:46 masti
- 25.01.11 10:04 The_EaGle
- 25.01.11 10:15 The_EaGle
- 25.01.11 10:37 AZ
- 25.01.11 10:52 AZ
- 25.01.11 11:25 The_EaGle
- 25.01.11 11:35 The_EaGle
- 25.01.11 11:59 AZ
- 25.01.11 12:08 AZ
- 26.01.11 09:27 Michał V-R
- 26.01.11 09:33 Michał V-R
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=