eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikabateria słoneczna za szybą - jakie straty?Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.
    tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <527bf5ca$0$2301$65785112@news.neostrada.pl>
    <l5gtji$10li$1@news2.ipartners.pl>
    <c...@g...com>
    Subject: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Date: Fri, 8 Nov 2013 08:51:23 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-Antivirus: avast! (VPS 131107-2, 2013-11-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 36
    Message-ID: <527c9801$0$2172$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1383897089 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2172 80.55.236.85:43451
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:654596
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c216f0c3-10e0-498c-b0ec-67daa8fbab36@googlegrou
    ps.com...

    >Raczej nie grozi. W polskich warunkach nasłonecznienia z 1m2 dobrze
    >ustawionej baterii słonecznej średniorocznie poniżej 10W mocy ciągłej daje
    >się wykrzesać.

    Ależ ja już ładowałem akumulator tym ogniwem, tyle że zasadowy 100Ah.

    Pomysłem ciekawym jest tu położenie panelu na tylnej półce w samochodzie tak
    aby w zimie podładowywać
    ciągle akumulator. M
    Mam do pracy 10 minut, silnik nawet dobrze się nie rozgrzeje a już go trzeba
    wyłączać.
    Silnik oszczędny więc mało ciepła daje i długo się przez to auto rozgrzewa.
    Producent
    zastosował 3 grzałki 800W w układzie chłodzenia aby przyspieszyć proces
    nagrzewania.
    To powoduje że na tych krótkich odcinkach jazdy akumulator jest
    niedoładowany.
    Rozładowany akumulator i mróz to bardzo złe połączenie.
    Jak jest mróz to i przeważnie jest słonecznie. Akurat parking jest od
    południa więc słońce
    operuje wprost na tylną szybę. Jak w ciągu takiego dnia coś podładuję
    to zawsze jest to coś. Sprawa jest ciekawa rozważenia bo może to przedłużyć
    żywotność akumulatora.
    A tu jeszcze srogą zimą nas straszą :)

    Moduł ma 30W, wymiary około 30x50cm (wymiar z głowy bo nie mam go w tej
    chwili przy sobie).
    Kładąc go plackiem, przy bezchmurnej pogodzie na kostce przed garażem
    obciążałem żarówką
    12V/20W. Świeciła pełnym światłem.
    Tak więc ryzyko przeładowania akumulatora jest jak najbardziej możliwe.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: