  • Data: 2013-11-08 08:51:23
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:c216f0c3-10e0-498c-b0ec-67daa8fbab36@googlegrou
    ps.com...

    >Raczej nie grozi. W polskich warunkach nasłonecznienia z 1m2 dobrze
    >ustawionej baterii słonecznej średniorocznie poniżej 10W mocy ciągłej daje
    >się wykrzesać.

    Ależ ja już ładowałem akumulator tym ogniwem, tyle że zasadowy 100Ah.

    Pomysłem ciekawym jest tu położenie panelu na tylnej półce w samochodzie tak
    aby w zimie podładowywać
    ciągle akumulator. M
    Mam do pracy 10 minut, silnik nawet dobrze się nie rozgrzeje a już go trzeba
    wyłączać.
    Silnik oszczędny więc mało ciepła daje i długo się przez to auto rozgrzewa.
    Producent
    zastosował 3 grzałki 800W w układzie chłodzenia aby przyspieszyć proces
    nagrzewania.
    To powoduje że na tych krótkich odcinkach jazdy akumulator jest
    niedoładowany.
    Rozładowany akumulator i mróz to bardzo złe połączenie.
    Jak jest mróz to i przeważnie jest słonecznie. Akurat parking jest od
    południa więc słońce
    operuje wprost na tylną szybę. Jak w ciągu takiego dnia coś podładuję
    to zawsze jest to coś. Sprawa jest ciekawa rozważenia bo może to przedłużyć
    żywotność akumulatora.
    A tu jeszcze srogą zimą nas straszą :)

    Moduł ma 30W, wymiary około 30x50cm (wymiar z głowy bo nie mam go w tej
    chwili przy sobie).
    Kładąc go plackiem, przy bezchmurnej pogodzie na kostce przed garażem
    obciążałem żarówką
    12V/20W. Świeciła pełnym światłem.
    Tak więc ryzyko przeładowania akumulatora jest jak najbardziej możliwe.