  • Data: 2013-11-08 15:58:45
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Adam,
    >
    > Friday, November 8, 2013, 12:29:43 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > 2.4W można na stabilizatorze równoległym wytracić. Ja bym to zrobił
    > jeszcze inaczej ale to nie dla amatora robota.

    Romku, pytanie, bo w elektronice już niestety od pewnego czasu nie
    grzebię (a przynajmniej nie codziennie), i nie zawsze jestem na bieżąco:
    napisałeś "wytracić" - czyli reszta idzie w ciepło?
    Jeśli odpowiedź jest "tak", to następne pytanie:
    jak zrobić, aby nadmiar nie szedł w radiator? Jakiś step-up/step-down?

    > Co do mocy - tyle właśnie potrzeba, żeby nadrobić to, co zabiera
    > samorozładowanie i typowy alarm. Ale znów - gdybym robił dla siebie -
    > szukałbym mocy raczej 5-8W albo użyłbym dwóch takich maleństw.

    Widziałem chińskie alarmy, które brały po pół ampera. Widziałem radia,
    które z żółtego kabla (podtrzymanie) wysysały prawie amper :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.