  • 31. Data: 2012-04-13 12:57:29
    Temat: Re: bagażnik samochodowy na rowery na tylnią klape
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-13 12:24, Cavallino pisze:

    > Nie, zadowolić się na miejscu rowerem za 150 zł (kiedyś tak kupiłem
    > nówkę w markecie) i potem go po prostu zostawić komuś w prezencie.

    Nie mam zaufania do rowerów za 150zł - koszt ich produkcji musiał
    wynosić z 50zł i to daje gwarancje na przejechanie 1000m ;) a później to
    loteria tak jak ze skuterami chińskimi. Jedne jeżdżą a inne rozpadają
    się na kawałki.

    Kiedyś słyszałem jak w takim rowerze kolega chciał ustawić hamulce
    ciśnienie wzrosło mu chyba na 400 ;) śruba była zrobiona z ołowiu bo
    pierwszy raz w życiu klucz oczkowy mu się omsknął :). Naturalnie
    największym zyskiem jest przekazanie komuś takiego roweru tylko nie
    wiadomo czy nie będzie tak jak z tym samochodem w Top Gear w Nowym
    Orleanie - ktoś cię oskarży po wszystkim ;))

    Z jednym rowerem to można by w ogóle nie kupować bagażnika tylko wrzucić
    go do środka. Tylko tak jak pisze rowerów było 2 a do tego fotelik na
    rower. Po za tym jak środek jest zajęty to miejsca nie ma na takie rzeczy.

    > Albo swoim dobrym rowerem pojeździć sobie po Polsce, ale np. koleją.
    > Za 2000 to kraj objedziesz wzdłuż i wszerz. ;-)

    Nie wiem tylko czy miejsce będzie na rower w tym pociągu i nie wiadomo
    czy mi go nie skroją jak dojadę do stacji przeznaczenia :) Mam
    antypatyczne podejście do komunikacji publicznej...choć ostatnio
    widziałem nowe wagony TLK i zaczynam chyba zmieniać zdanie.

    Rafał

  • 32. Data: 2012-04-13 13:06:20
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak technik 2012c1 nawija makaron na uszy:

    > mam pytanie : chce kupić bagażnik samochodowy na rowery na tylnią
    > klapę ,ale jak patrzę to prawie wszystkie te bagażniki na tylni klapę
    > zasłaniają tablicę lub światła .

    Thule Clip on High...mam (do sprzedania) i dziala...

    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 33. Data: 2012-04-13 13:10:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    >Mam więc kupić na

    > Nie mam zaufania do rowerów za 150zł

    LOL !!!!
    A do uchwytów rowerowych przy 200 km/h masz?

    > Nie wiem tylko czy miejsce będzie na rower w tym pociągu

    Musisz wybrać taki, w którym jest rzecz jasna.
    W żółtkach jest. ;-)

  • 34. Data: 2012-04-13 13:23:59
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-13 13:10, Cavallino pisze:

    > LOL !!!!
    > A do uchwytów rowerowych przy 200 km/h masz?

    No pewnie, jak odpadnie to poleci do tyłu ;). Po za tym na moim było
    napisane "starać się nie przekraczać 140km/h" ale słabo się starałem... :)

    Rafał

  • 35. Data: 2012-04-13 13:32:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No pewnie, jak odpadnie to poleci do tyłu ;). Po za tym na moim było
    > napisane "starać się nie przekraczać 140km/h" ale słabo się starałem... :)

    No właśnie.
    Ja tutaj widzę znacznie większe ryzyko, niż przy jeździe rowerem za 150 zł.

    Do tego gdybym miał jechać 120 przez pół Europy, bo rowery wiozę, to
    wolałbym w te miejsca w które planowałem dojechać rowerem dojść z buta.

  • 36. Data: 2012-04-13 13:40:00
    Temat: Re: bagażnik samochodowy na rowery na tylną klape
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-13 12:21, Dominik & Co pisze:
    > Dnia 13.04.2012 Artur Maśląg<f...@p...com> napisał/a:
    (...)

    > Ty doradzasz łamać prawo (wprost) i sam się z tym zgaszasz.

    Daruj, ale póki co, to Ty doradzałeś (wprost) postępowanie niezgodnie
    z prawem (wprost), a ja pisałem jak JA robię, stosownie to
    uzasadniając. Jak Tobie z tego wyszło, że ja doradzam łamać
    prawo (wprost) to nie mam bladego pojęcia, no ale to Ty pisałeś
    o jakiejś innej logice - być może coś w tym jest.

    > Uważasz, że moja interpretacja jest niewłaściwa, ale to tylko
    > Twoja opinia.

    Jak pisałem - interpretuj sobie do woli, ale nie doradzaj innym
    powołując się, jak napisałeś, że w Twojej opinii "rozbieżność jest
    mniejsza.". Ty mi na siłę próbujesz udowodnić, że Twoja wersja
    jest "mniej rozbieżna" (czytaj lepsza), a ja łamię prawo, ponieważ
    moja wersja jest "bardziej rozbieżna". Ja naprawdę nie zamierzam
    udowadniać, że moja wersja jest lepsza od Twojej - nie wiem skąd
    Twoje konfrontacyjne podejście do dyskusji - włącznie z marchewką
    i innymi pomysłami.

    > Warto by to przedyskutować na .prawo.

    Idź i dyskutuj. Zostało to już dawno przedyskutowane, omówione
    i jak pisałem - brak jest uregulowań prawnych w zakresie tablicy
    na bagażniku.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 37. Data: 2012-04-13 13:48:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-13 12:45, Dominik & Co pisze:
    > Dnia 13.04.2012 Artur Maśląg<f...@p...com> napisał/a:
    (...)

    > I super, póki nie prezentujesz swojego zdania jako
    > prawdy objawionej.

    Ty chyba lewą nogą wstałeś - napisałem co JA robią i dlaczego,
    a tablic z samochodu ściągać nie wolno. Chcesz przekładać na
    bagażnik - Twoja wola i Twoja odpowiedzialność, ale nie doradzaj
    tego innym bez stosowanego komentarza.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 38. Data: 2012-04-13 14:20:37
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 13.04.2012 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Daruj, ale póki co, to Ty doradzałeś (wprost) postępowanie niezgodnie
    > z prawem (wprost), a ja pisałem jak JA robię, stosownie to

    Wyłącznie w Twojej opinii, nie zapomnij dodać.

    > uzasadniając. Jak Tobie z tego wyszło, że ja doradzam łamać
    > prawo (wprost) to nie mam bladego pojęcia, no ale to Ty pisałeś
    > o jakiejś innej logice - być może coś w tym jest.

    To ta sama logika, co to z niej wg Ciebie
    wynika, że jeśli określono "kto", to jest też
    określone "jak"? To możliwe.

    Wypowiadając się "doradzasz" tak samo, jak i ja.
    A każdy zrobi tak, jak będzie uważał i będzie
    za to odpowiedzialny osobiście.

    Na razie Ty przyznajesz się do łamania prawa, bo zasłaniasz
    tablicę, której zasłaniać nie wolno, niezależnie, czy na bagażniku
    zawiesisz sobie karton czy marchewkę.
    Łamiesz _ustawę_ UPoRD. A mnie zarzucasz (IMO niesłusznie),
    że zawieszam tablicę niezgodnie z _rozporządzeniem_,
    sam łamiąc przepis _ustawy_.

    > Jak pisałem - interpretuj sobie do woli, ale nie doradzaj innym
    > powołując się, jak napisałeś, że w Twojej opinii "rozbieżność jest
    > mniejsza.". Ty mi na siłę próbujesz udowodnić, że Twoja wersja

    A ja pozwolę sobie mieć Twoją opinię centralnie
    w okrężnicy i doradzać będę dalej, bo nie przedstawiłeś
    żadnych sensownych argumentów.

    > Idź i dyskutuj. Zostało to już dawno przedyskutowane, omówione

    Link?

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)

  • 39. Data: 2012-04-13 15:23:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-13 14:20, Dominik & Co pisze:

    > Wyłącznie w Twojej opinii, nie zapomnij dodać.

    Nie w mojej opinii, tylko publicznie:
    <cite>
    Porządny bagażnik tego typu powinien mieć tablicę ze światłami
    (podpinasz do złącza przyczepy) wraz z miejscem na tablicę
    rejestracyjną (przekładasz).

    Jeśli tego nie ma- prosisz się o kłopoty.
    </cite>

    Czarno na białym - doradzasz przekładanie tablic z samochodu
    na bagażnik, a tego robić nie wolno.

    > Wypowiadając się "doradzasz" tak samo, jak i ja.

    Nie, ja piszę jak ja robię i dlaczego.

    > A każdy zrobi tak, jak będzie uważał i będzie
    > za to odpowiedzialny osobiście.

    No, jak Ty doradzasz to warto byś nadmienił możliwe problemy
    z zastosowania się do Twoje rady.

    > Na razie Ty przyznajesz się do łamania prawa, bo zasłaniasz
    > tablicę, której zasłaniać nie wolno, niezależnie, czy na bagażniku
    > zawiesisz sobie karton czy marchewkę.

    Ale męczysz kota - chyba dla zasady. Nie wieszam żadnej marchewki
    i stosownie uzasadniałem dlaczego montuję tablicę z numerami.

    > Łamiesz _ustawę_ UPoRD. A mnie zarzucasz (IMO niesłusznie),
    > że zawieszam tablicę niezgodnie z _rozporządzeniem_,
    > sam łamiąc przepis _ustawy_.

    LOL - Ty naprawdę masz jakiś problem. Jedynie co Tobie
    "zarzuciłem" (jak to określiłeś) to fakt, że dajesz ludziom
    rady, nie informując ich o tym, że postępując w ten sposób naruszają
    prawo, co w konsekwencji może się skończyć mandatem.
    Przy okazji przypomnę, że zwracałem również uwagę na demonizowanie
    problemu.

    > A ja pozwolę sobie mieć Twoją opinię centralnie
    > w okrężnicy i doradzać będę dalej, bo nie przedstawiłeś
    > żadnych sensownych argumentów.

    Dostałeś wcześniej stosowne uzasadnienie - nie pasowało Ci?
    Ok, Twoja sprawa.

    > Link?

    Teraz to już sam sobie poszukaj.

  • 40. Data: 2012-04-13 15:33:18
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-04-13 15:23, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli tego nie ma- prosisz się o kłopoty.
    > </cite>
    >
    > Czarno na białym - doradzasz przekładanie tablic z samochodu

    No to trochę zmieńmy skalę.
    Samochód homologowany jest bez ramki na tablicę rejestracyjną (jak
    sądzę) ergo wsadzenie ramki między samochód a tablicę jest zabronione.

    Czy bagażnika na rowery nie można potraktować jako takiej zbajerzonej i
    trochę grubszej ramki na tablicę rejestracyjną?
    Dodatkowo taki ramko-bagażnik, w przeciwieństwie do zwykłej ramki*, ma
    swoją homologację do montażu na aucie.

    Pozdrawiam
    Miroo

    *nie wiem czy ramki muszą być homologowane ale nie spodziewam się