  • 1. Data: 2012-04-11 17:21:04
    Temat: pozbycie się złomu z parkingu
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam. Od razu zaznaczam że tematów takich przeczytałem milion ale może
    ktoś ma jakieś nowe pomysły.

    Przez blokiem (jakieś 50 mieszkań) jest genialny parking na około 7
    samochodów. Stoi na tym parkingu jakiś maluch - zgnity totalnie, w oponach
    brak powietrza. Auto jest w sumie tak ustawione że teoretycznie nie blokuje
    miejsca bo właściciel wjechał nim na trawe głęboko i można nawet na nim
    stanąć. Tyle tylko że wjeżdza się tam niefajnie bo jest dosyć blisko drogi
    i ciężko wjechać tak żeby tył nie wystawał na już i tak bardzo wąską drogę.
    I o to chyba chodziło właścicielowi - po prostu zarezerował sobie w ten
    sposób miejsce parkingowe.

    Napisałem w tej sprawie do straży miejskiej (wiem - skurwiel ze mnie i
    donosiciel). Byłem
    przekonany że sprawę olali ale chyba nie bo właściciel napompował koła
    (czyli
    pewnie kazali mu go zabrać lub doprowadzić do używalności). To auto to nadal
    zgnity złom tylko z powietrzem w kołach. Nie chce mi się wierzyć ze to coś
    ma
    przegląd i ubezpieczenie (chociaż to drugie może mieć).

    Czy jest szansa coś z tym złomem zrobić ? Pisać kolejny raz do straży
    miejskiej ?
    Czy oni muszą mi na takie pismo odpowiedzieć ? Interesuje mnie oczywiście co
    w tej sprawie robią i jakie są ustalenia.

    Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.

    Nie interesują mnie rady typu: odkręć tablice i wypchnij na drogę

  • 2. Data: 2012-04-11 19:55:53
    Temat: Re: pozbycie się złomu z parkingu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    chochlik_drukarski wrote:

    > Nie chce mi się
    > wierzyć ze to coś ma
    > przegląd i ubezpieczenie (chociaż to drugie może mieć).
    >
    > Czy jest szansa coś z tym złomem zrobić ?

    Mam ubezpieczenie - przeglądu mieć nie muszę.
    Po co mi przegląd jak nawet nie jeżdżę?
    I nic nie możesz.

  • 3. Data: 2012-04-11 20:52:58
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Mam ubezpieczenie - przeglądu mieć nie muszę.
    > Po co mi przegląd jak nawet nie jeżdżę?
    > I nic nie możesz.

    "Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan
    wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez
    straż gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza."

    Nie ma przeglądu, wygląda jak kupa złomu - nie używany

  • 4. Data: 2012-04-11 21:04:27
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    chochlik_drukarski <c...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > straż gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza."
    >
    > Nie ma przeglądu, wygląda jak kupa złomu - nie używany

    Tez mam takie, stoi sobie używam jako pojemnik na rower
    z suszarką żre 2.4l/h po włączeniu suszarki, ale ma bak 80l
    to na dużo starczy :)

    jeździć by jeździł (i to szybko) tylko sąsiad oponę rozpompował ;)

    ale mam nadzieje że to jako używanie wystarczy :) a i jako
    ładowarka akumulatorów też - tylko już 1.4k mandatów dostałem
    za to (ładowanie).

  • 5. Data: 2012-04-11 21:05:51
    Temat: Re: pozbycie si? z?omu z parkingu
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2012-04-11 20:52, chochlik_drukarski pisze:
    > U?ytkownik "cef"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > "Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, kt?rego stan
    > wskazuje na to, ?e nie jest u?ywany, mo?e zosta? usuni?ty z drogi przez
    > stra? gminn? lub Policj? na koszt w?a?ciciela lub posiadacza."
    >
    > Nie ma przegl?du, wygl?da jak kupa z?omu - nie u?ywany

    swoją drogą fajne podejście do prawa własności. Oki rozumiem w przypadku
    gdy coś utrudnia ruch, zagraża bezpieczeństwu, samochód jest
    zdekompletowany etc. Ale żeby usuwać tylko na podstawie że auto jest nie
    używane, ehh. Równie dobrze mogli też napisać że wszystkie auta powyżej
    5 lat.
    Tak poczytałem ustawę i piszą tam o "drodze" czy jak stoi na parkingu
    czy jest to traktowane też jako droga?
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 6. Data: 2012-04-11 21:19:35
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    chochlik_drukarski <c...@w...pl> napisał(a):

    > Nie interesują mnie rady typu: odkręć tablice i wypchnij na drogę

    Jak takie rady Cię nie interesują, to nie masz parcia na załatwienie problemu.
    U mnie na osiedlu ci, którzy takie parcie mieli w jedną noc wybili komplety
    szyb w 3 wrakach i wtedy SM działa bardzo szybko, taki niezabezpieczony pojazd
    podpada pod jakąś inną,szybszą procedurę usuwania wraku, bo stanowi
    zagrożenie, dla dzieciaków etc. Nie uczestniczyłem w tej akcji, ale ZTCW
    pokojowe prośby do właścicieli nic nie dały. Dodam, że to nie były okazy
    kolekcjonerskie czekające na renowację przez pasjonata. Takie zostawienie
    wraka w miejscach gdzie miejsce parkowania jest na wagę złota to chamstwo i
    objaw myślenia tylko o własnej dupie, czasem nawet przejaw złośliwości. Nie
    wiem, czy należy mieć skrupuły..

  • 7. Data: 2012-04-11 21:22:56
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > swoją drogą fajne podejście do prawa własności.

    Ale to auto nie zmienia właściciela. Jest tylko przesuwane. I to chyba nie
    bez
    ostrzeżenia (jeżeli można ustalić właściciela).

    > Oki rozumiem w przypadku gdy coś utrudnia ruch, zagraża bezpieczeństwu,
    > samochód jest zdekompletowany etc.

    Z tego co widzę to interpretacje są takie że jednak musi zdekompletowane lub
    zagrażać.

    > Ale żeby usuwać tylko na podstawie że auto jest nie używane, ehh. Równie
    > dobrze mogli też napisać że wszystkie auta powyżej 5 lat.

    Życie jest niesprawiedliwe i mam nadzieję że chociaż raz zadziała to na moją
    korzyść. Jak ktoś chce trzymać złoma który nie jest na pewno ani dla niego
    ani dla nikogo innego nic warty to niego go trzyma tam gdzie jest więcej
    miejsc
    a nie na miniaturowym parkingu. Zresztą tak jak napisalem - on go tam
    trzyma
    żeby sobie miejsce zająć. Ma nawet na nim kartke ZAKAZ PARKOWANIA.

    Nawiasem mówiać ten parking należy do spółdzielni. Zobacze co oni sądza
    o blokowaniu parkingu takimi złomami.

    > Tak poczytałem ustawę i piszą tam o "drodze" czy jak stoi na parkingu czy
    > jest to traktowane też jako droga?

    Właśnie. Dobre pytanie.

  • 8. Data: 2012-04-11 21:25:10
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wraka w miejscach gdzie miejsce parkowania jest na wagę złota to chamstwo
    > objaw myślenia tylko o własnej dupie, czasem nawet przejaw złośliwości.

    gratulacje

  • 9. Data: 2012-04-11 21:45:32
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    chochlik_drukarski <c...@w...pl> napisał(a):

    > gratulacje

    Dla tych co mieli parcie na ,miejsce parkingowe blisko bloku? Nie ma czego
    gratulować.. Zaśmiecania parkingu nie popieram, ale takich metod działania też
    nie. Wychodzę z założenia ,że jak mnie stać na samochód (mamy w gospodarstwie
    domowym dwa) to do kosztów utrzymania należy zapewnienie im miejsca
    parkingowego. Jak chcę na tym zaoszczędzić, to nie zgrzytam zębami, że muszę
    przejść spacerkiem kilkadziesiąt metrów, albo pokręcić się za miejscem
    postojowym dwie czy trzy minuty. Sytuacje z mojego osiedla podałem jako
    przykład skutecznego działania, z próbą częściowego usprawiedliwienia
    działania sprawców..

  • 10. Data: 2012-04-11 22:07:43
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > złota to chamstwo i
    > objaw myślenia tylko o własnej dupie, czasem nawet przejaw złośliwości.

    A gdzie jest napisane że parking jest tylko dla tych aut których właściciele
    jeżdżą nimi codziennie lub w ogóle jeżdżą
    W odwecie bym powywalał szyby w samochodach jeżdżących i zdekompletował im
    karoserię, oświetlenie lub poodcinał dachy po czym zadzwonił do SM z
    żądaniem usunięcia niebezpiecznych wraków.
    Czym by się to różniło ?
    Zachcianka trzymania samochodu używanego na codzień pod blokiem w którym się
    mieszka to chamstwo i objaw myślenia tylko o własnej dupie, czasem nawet
    przejaw złośliwości.

    Chciałbym usłyszeć racjonalne i uzasadnione prawnie wytłumaczenie dlaczego
    trzymanie na parkingu pod blokiem auta nie używanego jest be, a użytkowanego
    codziennie - cacy oraz na jakiej podstawie właściciele tych drugich
    samochodów mają większe prawa do publicznie dostępnego parkingu niż
    właściciele tych pierwszych.

    Ja to wam powiem coś jeszcze straszniejszego. Ludzie nie mają gdzie mieszkać
    a moje auto stoi w murowanym lokalu o powierzchni c.a. 25 m.kw wyposażonym w
    instalację elektryczną i wentylacyjną.
    W drugim takim samym lokalu stoi tylko mój skuter, a ludzie nie mają gdzie
    mieszkać i gdzie trzymać aut a tu cały garaż zajęty tylko skuterem. I co ?