eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Urwany króciec przy nagrzegwnicy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2012-04-12 10:18:58
    Temat: Urwany króciec przy nagrzegwnicy
    Od: "Damian" <d...@g...pl>

    Witam
    Ile może kosztować wymiana nagrzewnicy w Audi A4 B5 99r ?? Ułamał się
    króciec a na krótko nie chce robić tylko wymienić nagrzewnice. A słyszałem
    że trzeba rozbierać cały panel przedni żeby się do niej dostać. Acha i co
    mogło być przyczyna?
    Miałem wyciek płynu chłodniczego.



  • 2. Data: 2012-04-12 10:30:39
    Temat: Re: Urwany króciec przy nagrzegwnicy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/12/2012 10:18 AM, Damian wrote:
    > Ile może kosztować wymiana nagrzewnicy w Audi A4 B5 99r ?? Ułamał się
    > króciec a na krótko nie chce robić tylko wymienić nagrzewnice. A słyszałem
    > że trzeba rozbierać cały panel przedni żeby się do niej dostać. Acha i co
    > mogło być przyczyna?
    > Miałem wyciek płynu chłodniczego.
    >
    Sama nagrzewnica nie dużo (w zamienniku to pewnie ~80 PLN), koszt
    wymiany w warsztacie zależy od warsztatu i samochodu. Nie wiem jak w A4
    B5 ale znająć VAG to trzeba pruć calusienką deskę a za takie coś w Wawie
    biorą 250-500 PLN ale nieraz i ciężko znaleźć kogoś komu się będzie
    chciało. Jak masz trochę zdolności manualnych to dasz radę sam.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 3. Data: 2012-04-12 11:30:55
    Temat: Re: Urwany króciec przy nagrzegwnicy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2012 10:30:39 +0200, AZ

    > a za takie coś w Wawie biorą 250-500 PLN
    > ale nieraz i ciężko znaleźć kogoś komu
    > się będzie chciało.

    Za taką cenę, to nic dziwnego. :P

    > Jak masz trochę zdolności manualnych to dasz radę sam.

    Na zachętę jak to wygląda w M6: http://youtu.be/S-eK5fH9f3s

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl


  • 4. Data: 2012-04-12 12:39:11
    Temat: Re: Urwany króciec przy nagrzegwnicy
    Od: "Damian" <d...@g...pl>

    > Na zachętę jak to wygląda w M6: http://youtu.be/S-eK5fH9f3s


    Nie zaciekawie to wygląda, wole dać jakiemuś mechnikowi pieniądze i niech
    zrobi, tylko obawiam się żeby pożniej wszystko dobrze poskładał, żeby nie
    skrzypiało.



  • 5. Data: 2012-04-12 12:46:42
    Temat: Re: Urwany króciec przy nagrzegwnicy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2012 12:39:11 +0200, Damian

    >> Na zachętę jak to wygląda w M6: http://youtu.be/S-eK5fH9f3s
    >
    > Nie zaciekawie to wygląda, wole dać jakiemuś mechnikowi pieniądze i niech
    > zrobi, tylko obawiam się żeby pożniej wszystko dobrze poskładał, żeby nie
    > skrzypiało.

    Nie jest to wcale proste i szybkie na jakie z pozoru wygląda. Nie wiem jak
    Audi, ale Mazda się daje rozłożyć i złożyć bez połamania klipsów, a po
    złożeniu nic nie skrzypi. Ja swój tunel i radio wyciągałem już chyba z
    tysiunc razy przy budowie CarPC i nic nie skrzypi.

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl


  • 6. Data: 2012-04-12 12:56:29
    Temat: Re: Urwany kr?ciec przy nagrzegwnicy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/12/2012 12:46 PM, Myjk wrote:
    >
    > Nie jest to wcale proste i szybkie na jakie z pozoru wygląda. Nie wiem jak
    > Audi, ale Mazda się daje rozłożyć i złożyć bez połamania klipsów, a po
    > złożeniu nic nie skrzypi. Ja swój tunel i radio wyciągałem już chyba z
    > tysiunc razy przy budowie CarPC i nic nie skrzypi.
    >
    Bo to nawet na proste i szybkie nie wygląda ;-) Po pierwsze trzeba
    znaleźć opis kogoś kto to robił albo mieć jakąś dokumentację bo łatwo
    coś przeoczyć a później urwać (ja to się parę godzin naszukałem mocowań
    a okazało się, że deska jest przykręcana na podszybiu). Druga sprawa to
    pamiętać przy skręcaniu, żeby nie zostać z garścią śrubek i klipsów.
    Warto też mieć trytytki bo niektóre trzeba zerwać. Generalnie to
    straszna robota.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 7. Data: 2012-04-12 13:41:00
    Temat: Re: Urwany kr?ciec przy nagrzegwnicy
    Od: "PM" <x...@w...pl>


    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jm6cct$d50$1@node2.news.atman.pl...
    > On 04/12/2012 12:46 PM, Myjk wrote:
    >>
    >> Nie jest to wcale proste i szybkie na jakie z pozoru wygląda. Nie wiem
    >> jak
    >> Audi, ale Mazda się daje rozłożyć i złożyć bez połamania klipsów, a po
    >> złożeniu nic nie skrzypi. Ja swój tunel i radio wyciągałem już chyba z
    >> tysiunc razy przy budowie CarPC i nic nie skrzypi.
    >>
    > Bo to nawet na proste i szybkie nie wygląda ;-) Po pierwsze trzeba znaleźć
    > opis kogoś kto to robił albo mieć jakąś dokumentację bo łatwo coś
    > przeoczyć a później urwać (...)Generalnie to straszna robota.
    >
    w xantii, mimo posiadania szczegółowej (choć nie do końca jak się potem
    okazało) instrukcji
    zajeło mi to jakies 20 godzin.
    w dwójkę zapewne poszłoby łatwiej ;-))

    króciec to ja bym "zadrutował"
    czyli:
    spuścić płyn
    oczyscic powierzchnię wewnętrzną za ułamanym króćcem
    wkleić cienkościenna rurkę (miedź?), dobrze dopasowaną do otworu.
    na wystający koniec założyć wąż
    ewentualnie można nałożyć dodatkową rurkę w celu dopasowania średnic
    wklejonego króćca i węża.




  • 8. Data: 2012-04-12 13:42:42
    Temat: Re: Urwany kr?ciec przy nagrzegwnicy
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-04-12 12:56, AZ pisze:
    > Bo to nawet na proste i szybkie nie wygląda ;-) Po pierwsze trzeba
    > znaleźć opis kogoś kto to robił albo mieć jakąś dokumentację bo łatwo
    > coś przeoczyć a później urwać (ja to się parę godzin naszukałem mocowań
    > a okazało się, że deska jest przykręcana na podszybiu). Druga sprawa to
    > pamiętać przy skręcaniu, żeby nie zostać z garścią śrubek i klipsów.
    > Warto też mieć trytytki bo niektóre trzeba zerwać. Generalnie to
    > straszna robota.
    >

    Nie wspominajac o tym, ze warto miec garaz, zeby bylo gdzie odkladac w
    kolejnosci zdemontowane czesci nie martwiac sie o zmiane pogody.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)


  • 9. Data: 2012-04-12 13:46:02
    Temat: Re: Urwany kr?ciec przy nagrzegwnicy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/12/2012 01:41 PM, PM wrote:
    >
    > w xantii, mimo posiadania szczegółowej (choć nie do końca jak się potem
    > okazało) instrukcji
    > zajeło mi to jakies 20 godzin.
    > w dwójkę zapewne poszłoby łatwiej ;-))
    >
    Mi też jakoś tak zeszło w Toledo I, tyle że sporo szukałem właśnie śrub
    na podszybiu i tu pomógł PMS ;-)
    >
    > króciec to ja bym "zadrutował"
    > czyli:
    > spuścić płyn
    > oczyscic powierzchnię wewnętrzną za ułamanym króćcem
    > wkleić cienkościenna rurkę (miedź?), dobrze dopasowaną do otworu.
    > na wystający koniec założyć wąż
    > ewentualnie można nałożyć dodatkową rurkę w celu dopasowania średnic
    > wklejonego króćca i węża.
    >
    No możnaby ale trzeba to naprawdę mocno spasować no i wtedy może być problem
    z wciśnieciem tego w resztę która wystaje z nagrzewnicy żeby nie popsuć
    nic. Miedź niby tak ale co z rozszerzalnością temperaturową?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 10. Data: 2012-04-12 15:33:20
    Temat: Re: Urwany kr?ciec przy nagrzegwnicy
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Miedź niby tak ale co z rozszerzalnością temperaturową?


    obwód wzrośnie < 1,7% (jak się nie walnąłem).
    rozszerzalnośc względna 16,5*10^-6/K


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: