  • 1. Data: 2012-04-12 12:14:06
    Temat: bagażnik samochodowy na rowery na tylnią klape
    Od: technik 2012c1 <t...@g...com>

    mam pytanie : chce kupić bagażnik samochodowy na rowery na tylnią
    klapę ,ale jak patrzę to prawie wszystkie te bagażniki na tylni klapę
    zasłaniają tablicę lub światła . Na opakowaniu pisze że produkt ten
    posiada atest drogowy . No i pytanie co w momencie jak mnie złapie
    policja na dodatek upierdliwy i jego zdaniem będzie to nie zgodne z
    prawem drogowym ???? lub jak przed wyjazdem się zabezpieczyć ???

  • 2. Data: 2012-04-12 12:50:51
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Thu, 12 Apr 2012 03:14:06 -0700 (PDT), technik 2012c1
    <t...@g...com> wrote:
> [...]
    klap=
    > zasłaniają tablicę lub światła . Na opakowaniu pisze że produkt=

    Kup bagażnik na dach. W niewielu samochodach można używać legalnie
    bagażnika na klapę, czy hak. Zasłonięta tablica albo światła może
    skończyć się zakazem jazdy. Pięć lat nikt się nie przyczepi, a w
    szóstym roku zatrzymają Ciebie w połowie drogi na urlop.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2012-04-12 13:07:08
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 12.04.2012 technik 2012c1 <t...@g...com> napisał/a:
    > mam pytanie : chce kupić bagażnik samochodowy na rowery na tylnią
    > klapę ,ale jak patrzę to prawie wszystkie te bagażniki na tylni klapę
    > zasłaniają tablicę lub światła . Na opakowaniu pisze że produkt ten

    Porządny bagażnik tego typu powinien mieć tablicę ze światłami
    (podpinasz do złącza przyczepy) wraz z miejscem na tablicę
    rejestracyjną (przekładasz).

    Jeśli tego nie ma- prosisz się o kłopoty.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)

  • 4. Data: 2012-04-12 13:50:42
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@n...com> napisał w
    wiadomości news:jm6d0s$g5$1@inews.gazeta.pl...

    > Porządny bagażnik tego typu powinien mieć tablicę ze światłami
    > (podpinasz do złącza przyczepy) wraz z miejscem na tablicę
    > rejestracyjną (przekładasz).
    >
    > Jeśli tego nie ma- prosisz się o kłopoty.

    Potwierdzam, zwykle nawet te najtańsze miały dopinaną listwę ze światłami i
    miejscem na tablicę rejestracyjną. Swiatła podpinane standardowym kablem do
    złącza, które powinno być przy haku.

  • 5. Data: 2012-04-12 14:07:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-12 13:07, Dominik & Co pisze:

    > Porządny bagażnik tego typu powinien mieć tablicę ze światłami
    > (podpinasz do złącza przyczepy) wraz z miejscem na tablicę
    > rejestracyjną (przekładasz).
    >
    > Jeśli tego nie ma- prosisz się o kłopoty.

    Czemu dajesz rady, dzięki którym naprawdę ktoś może się nabawić
    kłopotów? Tablic rejestracyjnych nie wolno przekładać - w ogóle
    ich nie wolno zdejmować fizycznie z samochodu.

    A tak w ogóle to demonizujecie, trzeba wybrać taki bagażnik,
    który będzie jak najmniej zasłaniał światła itd. Wybór tych na
    klapę jest spory i bez problemu można coś dobrać. Fakt, że
    najlepszy (najwygodniejszy) jest bagażnik na hak (uchylny)
    z dodatkowymi światłami i miejscem na tablicę. Jeżdżę z
    różnymi tak ze 20 lat (nie piszę o tym na dach) i jakoś
    problemów nie zauważyłem. A co do dodatkowej tablicy
    - jako że do tej pory chyba nie ma stosownego rozwiązania
    zgodnego z prawem (były nawet idiotyczne pomysły z rejestrowaniem
    bagażnika jako przyczypy - 3 tablica ;) ) to ja od czasu tablic
    "białych" dorabiam imitację z kartonu, laminuję i na jakiś czas
    starcza.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 6. Data: 2012-04-12 14:11:21
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Thu, 12 Apr 2012 11:07:08 +0000 (UTC), Dominik & Co
    <D...@n...com> wrote:
    klapę

    > Porządny bagażnik tego typu powinien mieć tablicę ze światłami
    > (podpinasz do złącza przyczepy) wraz z miejscem na tablicę
    > rejestracyjną (przekładasz).

    Bagażnik ma być na klapę, więc złącza przyczepy pewnie nie ma. Inna
    sprawa, że przekładanie tablicy też jest lekko podejrzane - tablica
    ma być na pojeździe, a nie bagażniku?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2012-04-12 14:16:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jm6fih$bg1$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > i miejscem na tablicę rejestracyjną. Swiatła podpinane standardowym kablem

    Jakim haku, jakiej przyczepy?
    Przeczytaliście obaj tytuł wątku?

  • 8. Data: 2012-04-12 14:17:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-12 12:50, P.B. pisze:
    (...)
    > Kup bagażnik na dach.

    Miał być na klapę.

    > W niewielu samochodach można używać legalnie
    > bagażnika na klapę, czy hak. Zasłonięta tablica albo światła może
    > skończyć się zakazem jazdy.

    Bez przesady - trzeba tylko trochę pomyśleć.

    > Pięć lat nikt się nie przyczepi, a w szóstym
    > roku zatrzymają Ciebie w połowie drogi na urlop.

    Zatrzymają i co? Nie przypominam sobie, by ktokolwiek miał
    z tym specjalne problemy IRL, na grupie czy znanych mi forach
    też nie czytałem narzekań, jak to zły policjant się przyczepił do
    dobrze zamontowanych rowerów, które trochę coś tam zasłaniały.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 9. Data: 2012-04-12 14:40:34
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 12.04.2012 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Czemu dajesz rady, dzięki którym naprawdę ktoś może się nabawić
    > kłopotów? Tablic rejestracyjnych nie wolno przekładać - w ogóle
    > ich nie wolno zdejmować fizycznie z samochodu.

    A psychicznie wolno? ;-) No podstawa prawna tak kategorycznych
    twierdzeń by się przydała...

    Bagażnik rowerowy jest częścią samochodu,
    czy może już przyczepką, że ma mieć swoje tablice?

    Trzeciej tablicy do samochodu oficjalnie nie dostaniesz.
    Zasłoniętej mieć nie możesz (Art 60 ust 3. UPoRD).
    Wykonywać "podróbki" Ci nie wolno (Art 75a i dalsze).
    Znaczki malowane na kartonie nie są tablicami rejestracyjnymi...

> [...]
    > bagażnika jako przyczypy - 3 tablica ;) ) to ja od czasu tablic
    > "białych" dorabiam imitację z kartonu, laminuję i na jakiś czas

    Imitacja z kartonu nie jest tablicą rejestracyjną.
    Tablicę rejestracyjną masz zasłoniętą, co jest niedozwolone...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)

  • 10. Data: 2012-04-12 14:45:59
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 12.04.2012 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Jakim haku, jakiej przyczepy?

    A takim jednym.

    > Przeczytaliście obaj tytuł wątku?

    No ja przeczytałem. Czy z faktu, że ktoś chce bagażnik na klapę
    wynika, że złącza przyczepy nie ma i mieć nie może?
    Jeśli tak, a bagażnik zasłania tablicę lub/i światła to przepraszam
    i zgodnego z prawem rozwiązania problemu nie widzę.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)