    From: Dominik & Co <D...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: bagażnik samochodowy na rowery na tylną klape
    Date: Fri, 13 Apr 2012 06:07:17 +0000 (UTC)

    Dnia 12.04.2012 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Nie, bagażnik nie jest częścią pojazdu i pojazd nie był z nim
    > homologowany.

    To jest Twoja interpretacja. Ani lepsza, ani gorsza od mojej.
    Co innego, gdybyś podparł się jakimś wyrokiem sądu.
    Bo nawet policja to może sobie uważać tak, czy inaczej...

    > Ważna jest jeszcze intencja ustawodawcy.

    ... którą najlepiej, by określił sąd.
    My możemy sobie luźno dyskutować. Literalnie przepis
    mówi, że tablice mają być widoczne. Dołożenie "odwzorowania"
    tego faktu nie zmienia.

    > To chyba logiczne, że jak określono komu, to i stosowne warunki
    > spełnić musi?

    To chyba w jakiejś innej logice, bo w tej mi znanej
    to niewystarczająca przesłanka. Ale powiadam, to nieistotne.
    Karton z numerem rejestracyjnym nie jest tablicą i tyle wystarczy.

    > Zdecydowanie nie. Zastosowanie takiej tablicy jednoznacznie

    Zdecydowanie tak. Skutków prawnych nie pociąga żadnych.
    Tak jakbyś sobie powiesił karteczkę "Mam niesprawne
    hamulce, zdaję sobie z tego sprawę, właśnie jadę do mechanika".
    (albo jeszcze lepiej "jeżdzę ostrożnie").

    > Nie jest.
    > http://www.policja.pl/portal/pol/167/4373/
    (ciach)

    No i gdzie tu jest coś o rzekomej nielegalności zamocowania
    tablicy na bagażniku? Przecież to miejsce jest do tego
    konstrukcyjnie przeznaczone.
    Za to jest biało na czarnym, że zasłanianie
    tablic rejestracyjnych jest niedopuszczalne...

    > Niech zasłania - nawet całkowicie. Numery rejestracyjne są
    > widoczne (co zapewniłem). Tak naprawdę w przepisie nie chodzi wprost
    > o zasłanianie tablic rejestracyjnych, tylko o możliwość identyfikacji

    Przepis mówi wprost o zasłanianiu (ograniczaniu widoczności)
    _tablic rejestracyjnych_ Nie _numerów_. Dura lex...

    > pojazdu na podstawie numeru rejestracyjnego. Stąd nie wolno zasłaniać,
    > podrabiać itd.

    A wykonując tablicę z kartonu takiej identyfikacji nie zapewniasz,
    wszak możesz sobie tam wpisać, co Ci się żywnie podoba.
    Dodaj do tego literalne brzmienie przepisu i założenie
    (wiem, ryzykowne) o zdrowym rozsądku ustawodawcy- jakby chciał
    widoczności _numerów rejestracyjnych_,
    toby przepis w takim właśnie brzmieniu umieścił).

    A dlaczego wg Ciebie, jeśli już dryfujemy w kierunku
    "co autor miał na myśli" jest niedopuszczalne umieszczenie
    oryginalnej tablicy na bagażniku? Zapewniasz czytelność
    numerów (co wszak wg Ciebie było intencją ustawodawcy),
    dodatkowo jest to oryginalna tablica, więc nie ma problemów
    czy została "odwzorowana" prawidłowo...
    (chwilowo zostawmy, że wg mnie nie kłóci to się wcale
    z literalnym brzmieniem przepisu).

    Aha, względy wygody rozumiem i nie należy tego
    podkreślać ;-)

    > Jakie orzecznictwo? Jak pisałem, policja nigdy się do mnie nie
    > przyczepiła o taką tablicę z kartonu (no, ale te białe to chyba

    Wyrok sądu. Nie luźną dyskusję na grupie, nie "kuzynowi szwagra
    znajomy policjant mówił", nie "panie, ja od lat jeżdzę bez
    zapinania pasów i policja się ani razu do mnie nie przyczepiła".

    > dopiero mamy z 10 lat - wcześniej miałem czarne ;) ) i nie znam
    > nikogo, kogo by się czepili za takie rozwiązanie. W internecie
    > też nie znalazłem jakichś wiarygodnych doniesień o czepialstwie
    > w tej materii, a w szczególności o wręczonym mandacie.

    Desuetudo? Oj, uważaj, żebyś się nie przejechał. Władzuchna
    potrafi przypomnieć sobie o takich "zapomnianych" paragrafach,
    kiedy jej wygodnie...

    A wg pismaków policja aprobuje także moją interpretację:
    http://www.auto-swiat.pl/1-bagazniki-rowerowe-zanim-
    ruszysz-na-majowke

    BTW: może FUT na .prawo? IMO bardziej pasuje.

    Aha, i last but not least: Nawiązując do nie czepiania-
    a znasz przypadek, że miśki czepiają się przełożonej tablicy?

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)