  • 1. Data: 2024-08-05 21:58:37
    Temat: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    żeby tylko otworzyć centralny zamek

    przychodzą do głowy dwa czarne scenariusze

    1. zepsuł się pilot - jedziemy do domu po zapasowy
    albo wybijamy szybę

    2. padł akumulator - podłączamy się do ukrytego pod zderzakiem
    kabla napięciem 14v np powerbank, inny samochod, taxi, pomoc drogowa
    ładujemy otwieramy szybko z pilota albo wybijamy szybę

    co jeszcze może pojsc nie tak?
    zwarcie na akumulatorze uniemożliwiające zasilenie samochodu realne?
    budzą się wszystkie urzadzenia i nie daja sie wzbić na te 14,4v?
    (wspomaganie kierownicy elektryczne)

    myślę żeby się podłączyc do + przez diode z mostka 50A żeby nie dało
    się pobrać pradu z tego kabla ani nie zrobił zwarcia na deszczu itp.
    kabel 3 x 4mm2

    --
    Piter

  • 2. Data: 2024-08-06 01:19:09
    Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/08/2024 21:58, PiteR wrote:
    > 1. zepsuł się pilot - jedziemy do domu po zapasowy
    > albo wybijamy szybę

    Jaka marka nie ma fizycznego kluczyka, jako zapasu na takie sytuacje?
    Popsucie się częsci sterujacej zamkiem niekoniecznie musi uniemożliwić
    odpalenie z kluczyka.

  • 3. Data: 2024-08-06 01:44:07
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.08.2024 o 01:19, heby pisze:

    > Jaka marka nie ma fizycznego kluczyka, jako zapasu na takie sytuacje?
    > Popsucie się częsci sterujacej zamkiem niekoniecznie musi uniemożliwić
    > odpalenie z kluczyka.

    Znów mało wiesz :) Symptomatyczne :D

    --
    Pixel(R)??

  • 4. Data: 2024-08-06 04:55:25
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-08-05 14:58, PiteR wrote:
    > żeby tylko otworzyć centralny zamek
    >
    > przychodzą do głowy dwa czarne scenariusze
    >
    > 1. zepsuł się pilot - jedziemy do domu po zapasowy
    > albo wybijamy szybę

    Znakomita wiekszosc aut pozwala na dostanie sie do wnetrza za pomoca
    drucianego wieszka po odgieciu nieco ramki drzwi.

    Ale jak juz chcesz tluc to bij tylna.

> [...]
    >
    > myślę żeby się podłączyc do + przez diode z mostka 50A żeby nie dało
    > się pobrać pradu z tego kabla ani nie zrobił zwarcia na deszczu itp.

    Jak masz taka paranoje to sobie gdzies tam dosztukuj kabelek do plusa i
    tak se akumulator podladujesz albo tyle starczy zeby zamek otworzyc.

    Ale ja bym po prostu przeczytal co producent auta przewidzial na taka
    okazje. Bo nawet bezkluczykowe maja czesto zamek schowany pod zaslepka w
    klamce.

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2024-08-06 11:13:48
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2024-08-05 o 21:58, PiteR pisze:
    > żeby tylko otworzyć centralny zamek
    >
    > przychodzą do głowy dwa czarne scenariusze
    >
    > 1. zepsuł się pilot - jedziemy do domu po zapasowy
    > albo wybijamy szybę

    Tutaj nie pomoże podładowanie akumulatora...

    > 2. padł akumulator - podłączamy się do ukrytego pod zderzakiem
    > kabla napięciem 14v np powerbank, inny samochod, taxi, pomoc drogowa
    > ładujemy otwieramy szybko z pilota albo wybijamy szybę

    Padł mi akumulator, otworzyłem pilotem

    > co jeszcze może pojsc nie tak?
    > zwarcie na akumulatorze uniemożliwiające zasilenie samochodu realne?
    > budzą się wszystkie urzadzenia i nie daja sie wzbić na te 14,4v?
    > (wspomaganie kierownicy elektryczne)

    To raczej pożar...

    --
    Desoft

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe Avast.

  • 6. Data: 2024-08-06 13:27:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-06 o 01:44, Pixel(R)?? pisze:

    > Znów mało wiesz :) Symptomatyczne :D

    Większość ludzi zna tylko kilka rozwiązań, bo używali tylko kilku
    samochodów.

    Ja też nie wiem która marka nie ma fizycznego kluczyka i jestem
    zdziwiony, że takie w ogóle istnieją.
    Dotychczasowo używane przez mnie samochody zawsze miały (obecnie MAZDA CX5).

    Ale wyobrażam sobie, że może być jakaś dziunia, która nie wie, że w
    kluczyku ma kluczyk.
    P.G.

  • 7. Data: 2024-08-06 13:33:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Aug 2024 13:27:55 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > Dotychczasowo używane przez mnie samochody zawsze miały (obecnie MAZDA CX5).
    >
    > Ale wyobrażam sobie, że może być jakaś dziunia, która nie wie, że w

    Były jakies samochody "na kartę".

    J.

  • 8. Data: 2024-08-06 13:43:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-06 o 13:33, J.F pisze:

    > Były jakies samochody "na kartę".

    Miałem kiedyś Renault-Lagunę na kartę.
    Jak myślisz co to jest to czarne (lub zielone):
    https://allegro.pl/oferta/nowa-karta-pilot433mhz-ren
    ault-laguna-2-ii-espace-7607586111
    P.G.

  • 9. Data: 2024-08-06 15:06:47
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.08.2024 o 13:27, Piotr Gałka pisze:

    > Większość ludzi zna tylko kilka rozwiązań, bo używali tylko kilku
    > samochodów.

    A to trzeba mieć samochód taki, żeby wiedzieć? Czasem wystarczy zwykła
    ciekawość i obserwacja, nie pisząc już o informacjach zawartych w
    reklamach, Internecie, czy rozmowach ze znajomymi. Funkcja przycisku
    "START" zamiast kluczyka to już standard. Brak zamka w drzwiach, też
    jest widoczny nawet z daleka.

> [...]
    > CX5).
    >
    > Ale wyobrażam sobie, że może być jakaś dziunia, która nie wie, że w

    Albo i w ogóle nie ma kluczyka:) Słowo "kluczyk" też jakby ewoluowało :)
    https://www.tesla.com/ownersmanual/2012_2020_models/
    pl_pl/GUID-0618931A-AB47-4A93-B2C7-C0B41BF0595E.html

    --
    Pixel(R)??

  • 10. Data: 2024-08-06 16:08:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Aug 2024 15:06:47 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > reklamach, Internecie, czy rozmowach ze znajomymi. Funkcja przycisku
    > "START" zamiast kluczyka to juĹź standard. Brak zamka w drzwiach, teĹź

    Z bliska dopiero.
    A i to normalnie nie zwracasz na to uwagi.

    > Albo i w ogóle nie ma kluczyka:) Słowo "kluczyk" też jakby ewoluowało :)
    > https://www.tesla.com/ownersmanual/2012_2020_models/
    pl_pl/GUID-0618931A-AB47-4A93-B2C7-C0B41BF0595E.html

    Słowo "klamka" też ewoluowało, patrz akapity
    "Korzystanie z zewnętrznych klamek drzwi"

    lub

    https://www.youtube.com/shorts/rq-gpCtTstQ
    https://youtu.be/o2wJ9i-wHE4?t=235

    w środku też

    https://www.youtube.com/shorts/wGNUfkhT3Y4

    A na w/w stronie:

    "Nie zostawiaj sparowanego telefonu w pojeździe (np. gdy jesteś na
    spacerze albo na plaży). Jeśli musisz zostawić telefon w pojeździe,
    wyłącz Bluetooth i/lub telefon."

    Bo się pewnie drzwi nie zamkną :-)

    Ale może to "szaleństwo" się skończy :-)

    Na szczęście producenci jeszcze myślą
    https://www.youtube.com/watch?v=HXJcEAsGr9Q
    ... tylko przecież kluczyka nie będę miał przy sobie.
    ten "pilot" jest wystarczająco wielki :-)

    Taa ... wieksze kieszenie, garnitur, czy torebkę męską mam sobie
    kupić?

    J.