    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Date: Mon, 5 Aug 2024 21:55:25 -0500

    On 2024-08-05 14:58, PiteR wrote:
    > żeby tylko otworzyć centralny zamek
    >
    > przychodzą do głowy dwa czarne scenariusze
    >
    > 1. zepsuł się pilot - jedziemy do domu po zapasowy
    > albo wybijamy szybę

    Znakomita wiekszosc aut pozwala na dostanie sie do wnetrza za pomoca
    drucianego wieszka po odgieciu nieco ramki drzwi.

    Ale jak juz chcesz tluc to bij tylna.

    > 2. padł akumulator - podłączamy się do ukrytego pod zderzakiem
    > kabla napięciem 14v np powerbank, inny samochod, taxi, pomoc drogowa
    > ładujemy otwieramy szybko z pilota albo wybijamy szybę
    >
    > co jeszcze może pojsc nie tak?
    > zwarcie na akumulatorze uniemożliwiające zasilenie samochodu realne?
    > budzą się wszystkie urzadzenia i nie daja sie wzbić na te 14,4v?
    > (wspomaganie kierownicy elektryczne)
    >
    > myślę żeby się podłączyc do + przez diode z mostka 50A żeby nie dało
    > się pobrać pradu z tego kabla ani nie zrobił zwarcia na deszczu itp.
    > kabel 3 x 4mm2

    Jak masz taka paranoje to sobie gdzies tam dosztukuj kabelek do plusa i
    tak se akumulator podladujesz albo tyle starczy zeby zamek otworzyc.

    Ale ja bym po prostu przeczytal co producent auta przewidzial na taka
    okazje. Bo nawet bezkluczykowe maja czesto zamek schowany pod zaslepka w
    klamce.

    --
    Lukasz