  • 61. Data: 2010-07-07 23:03:21
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach?

    Szacun dla niego.
    Spróbuj wysikać 4,8 litra na 100km, nie dziwie sie ze 600km było katorgą.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 62. Data: 2010-07-07 23:26:45
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-07-07 23:03, DoQ pisze:

    > Szacun dla niego.
    > Spróbuj wysikać 4,8 litra na 100km, nie dziwie sie ze 600km było katorgą.

    Sugerujesz, że się zatrzymywał, tankował 5L baniak Staropolanki w
    pęcherz i z tym jechał do następnego postoju, gdzie oddawał 4,8 w trawę?

    A tak na poważnie: czy tylko ja mam nawyk tankowania do pełna przy
    ruszaniu w trasę? Przecież trasę 600km w takim A4, zakładając rzeczone
    spalanie 4,8/100, to się robi gdzieś na mniej niż połowie baku. Po
    cholerę dotankowywać? No chyba, że ciągle na rezerwie jechał, bo
    przecież paliwo w baku to tyyyyyle waży.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 63. Data: 2010-07-07 23:29:46
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-07-07 22:23, Grzegorz Prędki pisze:

    > Od jakiego Forda?

    Ford Motor Company.
    Silnik znany jako PSA DV6, to ten sam, który u Forda ma oznaczenie
    DLD-416. Wspólna konstrukcja obu firm. Poza wspomnianymi firmami,
    używany również przez Volvo, BMW (tak tak!) i Mazdę.

  • 64. Data: 2010-07-07 23:50:44
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:i12cn7$vek$1@news.dialog.net.pl...
    >W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze:
    > Ludzie są po prostu spaczeni przez mit 1.9TDI palącego w mieście 5L.
    > Tyle, to może spalić rozsądnie użytkowany nowoczesny diesel o pojemności w
    > okolicach 1.5L - 1.4 i 1.6Hdi/TDCi, 1.5dci, itp. I to też pod warunkiem
    > normalnej jazdy, ze średnią prędkością rzędu 35-45km/h, a nie 20km/h jak
    > to jest u mnie.

    u mnie 1.6 Hdi w Pikusiu pali jakies 5,8- 6,2 litrów w miescie - a jeżdżę
    w jako-tako sprzyjających warunkach , odcinki po 15 km i sporo nocami.
    Średnia predkość wychodzi jakieś 30-35 km/h.

  • 65. Data: 2010-07-08 01:40:12
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 07.07.2010 Amir <d...@S...pl> napisał/a:

    > po zapoznamu sie z radami eco driving
    > znajomy zszedl max przy a4 1.9tdi
    > do 4.8 bez klimy
    > i ta jazda to by?a dla mnie katorga
    >
    > co prawda trasa ok 600km
    > zaje?a ok 11godzin
    > z przystankami na zatankowanie oraz siku :)

    600km, ekonomicznie dieslem z przystankami na tankowanie? W tym A4 jest
    butelka PET jako bak?
    Tak, jeśli mnie pamięć nie myli, to w zeszłym roku korzystając z zalet
    zagramanicznych autostrad, zrobiłem 600kilka km, od stacji do zapalenia
    się rezerwy, (zwolniłem i zjechałem na 1 z brzegu) w ~4,5h.
    Zatankowałem coś koło 55 litrów, 1,9jtd. Miałem do domu ponad 1600km i
    ostatnie 400 po naszych wspaniałych drogach. Więc i tak 2 dni drogi.
    Tyle że jadąc "ekonomicznie" jechałbym 3.

    A wracając do tematu, to diesle palą mniej, ale bez przesady, jadąc
    rozsądnie na naszej trasie da się zejść do 6,2l/100km wg. kompiutera ;)
    przy średniej lekko ponad 70km/h. W mieście 8l/100 i nie da się mniej.
    No chyba że "eko" ruszanie z pod świateł.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 66. Data: 2010-07-08 08:49:56
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > dotankowywać? No chyba, że ciągle na rezerwie jechał, bo przecież paliwo w

    a kto powiedział, ze tankował przed wyjazdem

    w trasie zabrakło paliwa trzebabyło zatankować
    co w tym dziwnego?

  • 67. Data: 2010-07-08 08:52:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krzysiek82 pisze:

    > Bo za 30tyś kupić niedoładowany i nie współczesny to chyba jakiś klasyk
    > by musiał być w stanie igła.

    Primo: _do_ 30 tysięcy. 5 tysięcy to też jest do 30 tysięcy ;)
    Secundo: jakbym miał 30 tysięcy, to właśnie czegoś takiego bym szukał -
    solidną, sprawdzoną konstrukcję.

  • 68. Data: 2010-07-08 08:53:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
    > maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie palił

    No i po co komu więcej?

    Zwłaszcza że i tak nie wolno ;)

    Już nie wspominając stanu polskich dróg...

  • 69. Data: 2010-07-08 09:00:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czarek Daniluk pisze:

    > Właśnie jeździłem rumuńskim niedźwiedziem (Panda VAN) z DC do Łodzi.
    > I tak prawdę mówiąc to spaliła na 300km - 25litrów wachy ;) to wychodzi
    > 8,33l / 100km :)
    > Silnik 1,2 - prędkości w porywach do 130km/h na gierkówce.

    Ja jeździłem 1.1.

    Denerwowała mnie mocno - nie dość, że chla paliwa, to zachowuje się
    typowo jak za słaby benzyniak do za ciężkiego samochodu (trzeba kręcić,
    kręcić i jeszcze raz kręcić, żeby w ogóle jakoś jechało - i zużycie rośnie).

    > I gdzie my tu mówimy o ekonomii ??

    Dlatego ja zasugerowałem - po tych doświadczeniach - zamiast
    zagazowywania benzyny rozważenie spokojnego i oszczędnego diesla.
    Niekoniecznie z tego milenium.

    > Ciekawi mnie jak się porusza i ile
    > spala 1,3 Multijet w tym wynalazku ??

    Mnie nie pytaj ;)

  • 70. Data: 2010-07-08 10:38:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No i po co komu więcej?

    Teoretycznie tak, ale czasem przy wyprzedzaniu się przydaje jednak
    trochę więcej dynamiki.

    Miałem parę stresujących sytuacji nim...

    --
    Pozdro
    Massai