-
61. Data: 2010-07-07 23:03:21
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: DoQ <p...@g...com>
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> z przystankami na zatankowanie oraz siku :)
> To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach?
Szacun dla niego.
Spróbuj wysikać 4,8 litra na 100km, nie dziwie sie ze 600km było katorgą.
Pozdrawiam
Pawel
-
62. Data: 2010-07-07 23:26:45
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-07-07 23:03, DoQ pisze:
> Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
>>> z przystankami na zatankowanie oraz siku :)
>> To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach?
>
> Szacun dla niego.
> Spróbuj wysikać 4,8 litra na 100km, nie dziwie sie ze 600km było katorgą.
Sugerujesz, że się zatrzymywał, tankował 5L baniak Staropolanki w
pęcherz i z tym jechał do następnego postoju, gdzie oddawał 4,8 w trawę?
A tak na poważnie: czy tylko ja mam nawyk tankowania do pełna przy
ruszaniu w trasę? Przecież trasę 600km w takim A4, zakładając rzeczone
spalanie 4,8/100, to się robi gdzieś na mniej niż połowie baku. Po
cholerę dotankowywać? No chyba, że ciągle na rezerwie jechał, bo
przecież paliwo w baku to tyyyyyle waży.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
63. Data: 2010-07-07 23:29:46
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-07-07 22:23, Grzegorz Prędki pisze:
> W dniu 2010-07-07 19:16, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
>>> Grzegorz Prędki pisze:
>>>
>>>> 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
>>>> auto. Wiem, bo mialem.
>>>
>>> Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V
>>
>> Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
>> to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
>> Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.
>>
>
> Od jakiego Forda?
Ford Motor Company.
Silnik znany jako PSA DV6, to ten sam, który u Forda ma oznaczenie
DLD-416. Wspólna konstrukcja obu firm. Poza wspomnianymi firmami,
używany również przez Volvo, BMW (tak tak!) i Mazdę.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
64. Data: 2010-07-07 23:50:44
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:i12cn7$vek$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze:
> Ludzie są po prostu spaczeni przez mit 1.9TDI palącego w mieście 5L.
> Tyle, to może spalić rozsądnie użytkowany nowoczesny diesel o pojemności w
> okolicach 1.5L - 1.4 i 1.6Hdi/TDCi, 1.5dci, itp. I to też pod warunkiem
> normalnej jazdy, ze średnią prędkością rzędu 35-45km/h, a nie 20km/h jak
> to jest u mnie.
u mnie 1.6 Hdi w Pikusiu pali jakies 5,8- 6,2 litrów w miescie - a jeżdżę
w jako-tako sprzyjających warunkach , odcinki po 15 km i sporo nocami.
Średnia predkość wychodzi jakieś 30-35 km/h.
-
65. Data: 2010-07-08 01:40:12
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 07.07.2010 Amir <d...@S...pl> napisał/a:
>
> po zapoznamu sie z radami eco driving
> znajomy zszedl max przy a4 1.9tdi
> do 4.8 bez klimy
> i ta jazda to by?a dla mnie katorga
>
> co prawda trasa ok 600km
> zaje?a ok 11godzin
> z przystankami na zatankowanie oraz siku :)
600km, ekonomicznie dieslem z przystankami na tankowanie? W tym A4 jest
butelka PET jako bak?
Tak, jeśli mnie pamięć nie myli, to w zeszłym roku korzystając z zalet
zagramanicznych autostrad, zrobiłem 600kilka km, od stacji do zapalenia
się rezerwy, (zwolniłem i zjechałem na 1 z brzegu) w ~4,5h.
Zatankowałem coś koło 55 litrów, 1,9jtd. Miałem do domu ponad 1600km i
ostatnie 400 po naszych wspaniałych drogach. Więc i tak 2 dni drogi.
Tyle że jadąc "ekonomicznie" jechałbym 3.
A wracając do tematu, to diesle palą mniej, ale bez przesady, jadąc
rozsądnie na naszej trasie da się zejść do 6,2l/100km wg. kompiutera ;)
przy średniej lekko ponad 70km/h. W mieście 8l/100 i nie da się mniej.
No chyba że "eko" ruszanie z pod świateł.
--
kakmaratgmaildotcom
-
66. Data: 2010-07-08 08:49:56
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: "Amir" <d...@S...pl>
> A tak na poważnie: czy tylko ja mam nawyk tankowania do pełna przy
> ruszaniu w trasę? Przecież trasę 600km w takim A4, zakładając rzeczone
> spalanie 4,8/100, to się robi gdzieś na mniej niż połowie baku. Po cholerę
> dotankowywać? No chyba, że ciągle na rezerwie jechał, bo przecież paliwo w
> baku to tyyyyyle waży.
a kto powiedział, ze tankował przed wyjazdem
w trasie zabrakło paliwa trzebabyło zatankować
co w tym dziwnego?
-
67. Data: 2010-07-08 08:52:16
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
krzysiek82 pisze:
> Andrzej Lawa pisze:
>> A dlaczego ma być współczesny i doładowany??
>
> Bo za 30tyś kupić niedoładowany i nie współczesny to chyba jakiś klasyk
> by musiał być w stanie igła.
Primo: _do_ 30 tysięcy. 5 tysięcy to też jest do 30 tysięcy ;)
Secundo: jakbym miał 30 tysięcy, to właśnie czegoś takiego bym szukał -
solidną, sprawdzoną konstrukcję.
-
68. Data: 2010-07-08 08:53:22
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Massai pisze:
> Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
> maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie palił
No i po co komu więcej?
Zwłaszcza że i tak nie wolno ;)
Już nie wspominając stanu polskich dróg...
-
69. Data: 2010-07-08 09:00:05
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Czarek Daniluk pisze:
> Właśnie jeździłem rumuńskim niedźwiedziem (Panda VAN) z DC do Łodzi.
> I tak prawdę mówiąc to spaliła na 300km - 25litrów wachy ;) to wychodzi
> 8,33l / 100km :)
> Silnik 1,2 - prędkości w porywach do 130km/h na gierkówce.
Ja jeździłem 1.1.
Denerwowała mnie mocno - nie dość, że chla paliwa, to zachowuje się
typowo jak za słaby benzyniak do za ciężkiego samochodu (trzeba kręcić,
kręcić i jeszcze raz kręcić, żeby w ogóle jakoś jechało - i zużycie rośnie).
> I gdzie my tu mówimy o ekonomii ??
Dlatego ja zasugerowałem - po tych doświadczeniach - zamiast
zagazowywania benzyny rozważenie spokojnego i oszczędnego diesla.
Niekoniecznie z tego milenium.
> Ciekawi mnie jak się porusza i ile
> spala 1,3 Multijet w tym wynalazku ??
Mnie nie pytaj ;)
-
70. Data: 2010-07-08 10:38:23
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Andrzej Lawa wrote:
> Massai pisze:
>
> > Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
> > maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie
> > palił
>
> No i po co komu więcej?
Teoretycznie tak, ale czasem przy wyprzedzaniu się przydaje jednak
trochę więcej dynamiki.
Miałem parę stresujących sytuacji nim...
--
Pozdro
Massai