-
51. Data: 2010-07-07 18:03:21
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
W dniu 2010-07-07 17:58, Massai pisze:
> Grzegorz Prędki wrote:
>
>> W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:
>>>
>>> Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej
>>> niż maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło,
>>> to nie palił więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie
>>> było 4.8...
>>>
>>
>> Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde potrafi
>> malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km, trasa to tak
>> 4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma sily zeby np.
>> taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x mocniejsza niz ten golf
>> zblizyla sie do takich wynikow.
>
> No nie wiem.
>
> Te stare diesle mają to do siebie że jadąc tak jak mogą (czyli
> raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palą mało.
>
> Nowy diesel, czy nawet nieśmiertelny 1,9 tdi potrafi być dwa razy
> mocniejszy, i jak się go depcze to spali więcej, ale gdyby się
> trzymać stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to może i spaliłby
> mniej...
>
> Nowocześniejsza konstrukcja itp.
>
Pamietaj, ze TDI to najoszczedniejsze silniki diesla i w tej kwestii
zadne najnowsze konstrukcje nie moga sie z nimi rownac.
-
52. Data: 2010-07-07 18:14:02
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Grzegorz Prędki wrote:
> W dniu 2010-07-07 17:58, Massai pisze:
> > Grzegorz Prędki wrote:
> >
> > > W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:
> > > >
> > > > Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele
> > > > szybciej niż maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie
> > > > jeździło, to nie palił więcej niż 6l, a w trasie niczym
> > > > niezwykłym nie było 4.8...
> > > >
> > >
> > > Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde
> > > potrafi malo spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km,
> > > trasa to tak 4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma
> > > sily zeby np. taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x
> > > mocniejsza niz ten golf zblizyla sie do takich wynikow.
> >
> > No nie wiem.
> >
> > Te stare diesle mają to do siebie że jadąc tak jak mogą (czyli
> > raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palą mało.
> >
> > Nowy diesel, czy nawet nieśmiertelny 1,9 tdi potrafi być dwa razy
> > mocniejszy, i jak się go depcze to spali więcej, ale gdyby się
> > trzymać stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to może i
> > spaliłby mniej...
> >
> > Nowocześniejsza konstrukcja itp.
> >
>
> Pamietaj, ze TDI to najoszczedniejsze silniki diesla i w tej kwestii
> zadne najnowsze konstrukcje nie moga sie z nimi rownac.
Nie byłbym pewien tego dogmatu.
Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi? Tzn. dwa
silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
się ta sama konstrukcja).
Z tym że HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porównanie takich - wcale
niekoniecznie będzie na korzyść tdi.
1.9 TDI o mocy 90 kucy szału nie robi, w latach osiemdziesiatych były
wolnossące 2.0D o podobnej mocy.
--
Pozdro
Massai
-
53. Data: 2010-07-07 18:32:59
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
> Nie byłbym pewien tego dogmatu.
> Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi?
To co sie porownuje w przypadku kazdego auta, spalanie w miescie, przy
90km/h i 120km/h.
>Tzn. dwa
> silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
> HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
> się ta sama konstrukcja).
> Z tym że HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porównanie takich - wcale
> niekoniecznie będzie na korzyść tdi.
2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
auto. Wiem, bo mialem.
-
54. Data: 2010-07-07 18:48:56
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-07-07 14:30, Andrzej Lawa pisze:
> Jakub Witkowski pisze:
>
>> 12l LPG/100km to ja spalam primerą po mieście, gdzie jest diesel który
>
> Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny.
Właśnie jeździłem rumuńskim niedźwiedziem (Panda VAN) z DC do Łodzi.
I tak prawdę mówiąc to spaliła na 300km - 25litrów wachy ;) to wychodzi
8,33l / 100km :)
Silnik 1,2 - prędkości w porywach do 130km/h na gierkówce.
I gdzie my tu mówimy o ekonomii ?? Ciekawi mnie jak się porusza i ile
spala 1,3 Multijet w tym wynalazku ??
Pozdrawiam !!
-
55. Data: 2010-07-07 18:50:21
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: DoQ <p...@g...com>
Grzegorz Prędki pisze:
> 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
> auto. Wiem, bo mialem.
Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V
Pozdrawiam
Pawel
-
56. Data: 2010-07-07 19:15:11
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-07-07 18:32, Grzegorz Prędki pisze:
>
>> Nie byłbym pewien tego dogmatu.
>> Najoszczędniejsze - co porównując? Pojemność? osiągi?
>
> To co sie porownuje w przypadku kazdego auta, spalanie w miescie, przy
> 90km/h i 120km/h.
>
>> Tzn. dwa
>> silniki o tej samej pojemności czy o tych samych osiągach?
>> HDI z PSA też potrafi być bardzo oszczędne, JTD takoż (to zdaje
>> się ta sama konstrukcja).
>> Z tym że HDI 1,6 daje to samo co 1.9 TDI, i porównanie takich - wcale
>> niekoniecznie będzie na korzyść tdi.
>
> 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
> auto. Wiem, bo mialem.
Dla mnie jest, bo te 8 litrów, to mam bez zbędnych starań w kierunku
kapelusznictwa, po mocno zakorkowanym mieście. Każdy jeden benzyniak
palił mi więcej, pomimo mniejszej pojemności.
Seicento 1.1 paliło dychę - tak, wiem, trudno niektórym w to uwierzyć,
ale to prawda (choć tu w sporej części zrzucam winę na swój brak
umiejętności, to było moje pierwsze auto).
Felicia 1.3MPI paliła 10-11L NoPb (13L gazu).
Pug 306 1.4 75KM też poniżej 11 mi nie zszedł na benzynie (ale szybko
został zagazowany, na sekwencji palił 12L LPG + 1L NoPb na każde 100km).
Laguną kombi 1.8 8V 90KM musiałem się już dość starać, żeby spaliła
11-12L w mieście. Przy masakrycznych korkach (a niestety, z centrum nie
mogę uciec) potrafiła i 14 spalić.
Ludzie są po prostu spaczeni przez mit 1.9TDI palącego w mieście 5L.
Tyle, to może spalić rozsądnie użytkowany nowoczesny diesel o pojemności
w okolicach 1.5L - 1.4 i 1.6Hdi/TDCi, 1.5dci, itp. I to też pod
warunkiem normalnej jazdy, ze średnią prędkością rzędu 35-45km/h, a nie
20km/h jak to jest u mnie.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
57. Data: 2010-07-07 19:16:50
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
> Grzegorz Prędki pisze:
>
>> 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
>> auto. Wiem, bo mialem.
>
> Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V
Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
58. Data: 2010-07-07 19:33:59
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: DoQ <p...@g...com>
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
> to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
> Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.
Chociazby oslony termiczne ;-)
Pozdrawiam
Pawel
-
59. Data: 2010-07-07 21:48:42
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: "misio" <a...@o...com>
Jezeli naprawde robisz 70000 km rocznie to jest chyba ze 3 x wiecej niz
normatywny przebieg przecietnego samochodu osobowego. Więc jezeli prawda
jest ze Diesle sprawdzaja sie przy dłuzszych trasach to chyba Twój przypadek
jest taki. Poza tym w 3 lata przejedziesz tyle co inni przez 10 lat. W
zwiazku z tytm serwis u Ciebie musi być nietypowy/czestszy. Podobno
amortyzatory gazowe nalezy wimieniać co 100 000 km w zwiazku z tym u Ciebie
należałoby je zmienisac co 1,5 roku....Podobnie inne czynnosci serwisowe
powinny byc czesciej biorac pod uwagę przejechany przebiega a nie czas.
Poza tym na zuzycie paliwa i samochodu ma wpływ styl jazdy. Wiele wskazówek
na temat oszczednego stylu jazdy ja znalazłem w instrukcji do mojego
samochodu.
-
60. Data: 2010-07-07 22:23:52
Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
W dniu 2010-07-07 19:16, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2010-07-07 18:50, DoQ pisze:
>> Grzegorz Prędki pisze:
>>
>>> 2,0HDI 110KM w P307 palilo w miescie 8l/100km. To nie jest oszczedne
>>> auto. Wiem, bo mialem.
>>
>> Ale 2.0HDI to co innego niz 1,6HDI 16V
>
> Dokładnie. Ten pierwszy to porządny silnik nie do zajechania. Ten drugi
> to.. też dobry silnik, ale z paroma upierdliwymi wadami od Forda.
> Upierdliwymi głównie dla mechanika go obsługującego.
>
Od jakiego Forda?