  • 41. Data: 2010-07-07 16:14:39
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Mi nędzną pandzinką wychodziło około 8l/100km... benzyny.
    >
    > A wśród znajomych z gazem zużycia krążą w okolicy 10-12... ale może
    > mają ciężką nogę? Trudno mi powiedzieć ;)
    >
    > W każdym razie mi w dojazdach typu "lekkie miasto/ciężka trasa" wyszło
    > ostatnio 5,15 - tendencja spadkowa - w starej Corsie 1,5D.

    Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
    maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie palił
    więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie było 4.8...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 42. Data: 2010-07-07 16:54:45
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > sam silnik to silnik ale dwumasa, turbo wtryski itp to są koszty
    > w silniku benzynowym tych elementów po prostu nie ma, a jak padnie

    Są świece, przewody czy cewki po jednej na świecę bardzo często padające....
    Pompy paliwa też jakoś częściej w benzynach umierają.

    Ale fakt, przy małych przebiegach diesel jest droższy od benzyny. Patrz taki
    2.0TDI 140KM od VW. 150kkm i silnik do wymiany.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 43. Data: 2010-07-07 17:02:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-07-07 13:46, Amir pisze:

    > po zapoznamu się z radami eco driving
    > znajomy zszedl max przy a4 1.9tdi
    > do 4.8 bez klimy
    > i ta jazda to była dla mnie katorga
    >
    > co prawda trasa ok 600km
    > zajęła ok 11godzin
    > z przystankami na zatankowanie oraz siku :)

    To A4 zamiast baku miało słoik po ogórkach?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 44. Data: 2010-07-07 17:14:50
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-07-07 16:14, Massai pisze:

    > Miałem kiedyś takiego escorta 1,6D... jeździł niewiele szybciej niż
    > maluch (140-145 to był maks), ale jakby się nie jeździło, to nie palił
    > więcej niż 6l, a w trasie niczym niezwykłym nie było 4.8...

    Wiesz, ja teraz czesto jeszcze golfem 2 1,6td i to naprawde potrafi malo
    spali. Max w miescie (duze miasto) to 6l/100km, trasa to tak 4,5l/100km
    nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma sily zeby np. taka Vectra ktora
    wazy 2x wiecej i jest 2x mocniejsza niz ten golf zblizyla sie do takich
    wynikow.

  • 45. Data: 2010-07-07 17:27:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > ja mam obecnie diesla 1.9JTD zmieniam na 1.6 16v benzyna +sekwencja i
    > według moich wyliczeń na każdych 100km zaoszczędzę kilka złotych
    >
    > 100km dieslem ok 23,4zł
    > 100km benzyna +gaz 19,8zł

    Tyle tylko, że 1,9 JTD, nawet w słabszej wersji nadaje się do spokojnej
    jazdy bez specjalnych wyrzeczeń, a 1,6 16v będziesz musiał cisnąć żeby
    jechało.

  • 46. Data: 2010-07-07 17:30:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    wchpikus wrote:

    > Kupujesz auto z mysla, ze wymienisz silnik? Ceny wieksze od 500 do
    > 1000zl..
    >
    > Tylko ile ich wymienisz zanim ja wymienie swoj?

    Ale w dieslu głównie osprzęt się psuje, a nie sam silnik, który kosztuje
    pewnie więcej od tego silnika.

  • 47. Data: 2010-07-07 17:33:36
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > 5l/100km to chyba w trasie, caly czas 90km/h i jeszcze bez
    > wlaczonej klimatyzacji.

    Nie przesadzaj ;-). 1,9 TDI, 4 osoby, klimatyzacja, jazda
    wcale nie kapelusznicza (Szczecin-Podlasie, ok. 700 km w
    troszkę powyżej 9 godzin) i wychodzi 5-5,2/100km.

  • 48. Data: 2010-07-07 17:36:17
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-07-07 17:33, Robert_J pisze:

    > Nie przesadzaj ;-). 1,9 TDI, 4 osoby, klimatyzacja, jazda wcale nie
    > kapelusznicza (Szczecin-Podlasie, ok. 700 km w troszkę powyżej 9 godzin)
    > i wychodzi 5-5,2/100km.

    W Oplach to TDI chyba nie montowali?

  • 49. Data: 2010-07-07 17:40:13
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > W Oplach to TDI chyba nie montowali?

    Oczywiście, ale ja nawiązałem do wielkości spalania diesla
    ogólnie :-). Już kiedyś były podobne dyskusje i tam pisali
    magicy, którym taki silnik w skodzie (1,9 TDI) palił ok. 10,
    i to ich zdaniem wcale nie incydentalnie :-). Kurde, tego po
    prostu nie da się osiągnąć... Więc albo połowa pisarzy to
    bajkopisarze, albo jeżdżą popsutymi autami ;-))))

  • 50. Data: 2010-07-07 17:58:27
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Grzegorz Prędki wrote:

> [...]
    > 4,5l/100km nie jest zadnym wyczynem. Dlatego nie ma sily zeby np.
    > taka Vectra ktora wazy 2x wiecej i jest 2x mocniejsza niz ten golf

    No nie wiem.

    Te stare diesle mają to do siebie że jadąc tak jak mogą (czyli
    raczej wolno, i bez pisku opon na starcie) palą mało.

    Nowy diesel, czy nawet nieśmiertelny 1,9 tdi potrafi być dwa razy
    mocniejszy, i jak się go depcze to spali więcej, ale gdyby się
    trzymać stylu jazdy i dynamiki takiego 1.9 sdi, to może i spaliłby
    mniej...

    Nowocześniejsza konstrukcja itp.

    --
    Pozdro