  • Data: 2020-04-21 19:12:31
    Temat: Re: audio po skrętce
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-21 o 12:08, Roman Rogóż pisze:
    > (...)
    > Skąd bierzesz sygnał audio z tego kościelnego wzmacniacza
    > To jest jakieś wyjście słuchawkowe, monitor, wygląda na to że daje ci
    > tam za niski poziom sygnału z którym kamera sobie nie radzi dodatkowo
    > kabel wprowadza zakłócenia które kamera wzmacnia.

    Większość wzmacniaczy "stacjonarnych" ma wyjścia sygnałowe.
    Tyle, że były różne - od 0,75V do 5V lub więcej i wymagały też różnej
    impedancji.

> [...]
    > przez skrętkę, a na jej końcu obniżyć poziom dzielnikiem rezystorowym
    > (potencjometrem) do takiego który oczekuje kamera i na wszelki wypadek
    > jakimś kądziorem 470 nF  (składowa stała prądu)
    >
    > Jest tylko ryzyko, że trzeba to zrobić z głową bo to może być dzielnik
    > np 1:100 żeby nie uszkodzić wejścia kamery.
    > a jeżeli instalacja głośnikowa w kościele jest 100 voltowa (prawie
    > pewne) to złe dobranie dzielnika może sfajczyć całą kamerę.
    > Wierzę w dobre intencje, ale zleć to komuś kto ma trochę pojęcia bo
    > proboszcz obciąży cię kosztami uszkodzonej kamery.

    Na początek ja bym spróbował albo potraktować puste żyły jako ekran
    (podłączyć do masy) albo wszystkie bialo-kolorowe zewrzeć, analogicznie
    wszystkie kolorowe i calość potraktować jako przewód dwu-żyłowy.
    Puszczałem już tak sygnały na znacznie większe odległości. A zdarzało
    się, że miałem sprzęty jeszcze z lat międzywojennych.

    Wzmacniacz kościelny jest lampowy, czy tranzystorowy?
    Zdążyłeś już podejść do niego z miernikiem?
    Ma może więcej wyjść, w tym takie z opisem "magnetofon"?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam