    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: atramentowka z tanimi zamiennikami?
    Date: Mon, 21 Jun 2010 09:25:51 +0200

    On Fri, 4 Jun 2010 22:51:26 +0100, "m4rkiz" <a...@b...cpl> wrote:

    >ja wiem ze dorabiam ideologie bo mnie nie stac, ale mam komplet (drukarka
    >+zamienniki za 250 pln) koszt wydruku strony to jakies 5 groszy, calosc
    >bezobslugowa przez conajmniej rok, po kiego grzyba mam placic 2-3 razy tyle
    >za 'to samo'?
    >
    >gdybym mial sie babrac z zamiennikami, czy mial ilosc wydrukow o rzad czy dwa
    >wieksza to bym myslal nad laserem, w obecnych warunkach to kasa w bloto
    >
    >ba, atramentu to sobie doleje w 5 min a toneru dosypie, tylko co z bebnem?
    Ha, mam porównanie, przez długi czas (około 10 lat) używałem BJC250 +
    zestawy do napełniania. Częściowo zgodzę się z tobą - drukarka była
    tania jak barsz, strzykawki z tuszem również a i głowica drukująca w
    orginalnym kartrydżu dawała ciągle akceptowalne wydruki. Wady: nigdy
    napełnianie nie było bezproblemowe, zawsze coś na początku wylało,
    często drukarka podsychała i np. musiałem wydrukować całą stronę
    czarną aby dysze się odetkały. Na dodatek od paru lat musiałem już
    dokładnie tłumaczyć o jaki tusz mi chodzi, gdyż to już był taki
    zabytek, że hej. W końcu się wkurzyłem, zakupiłem używanego
    czarnobiałego lasera biurowego, w wykonaniu na duże obciążenia, z
    zregenrowanym bębnem, z pełnym tonerem, do tego printserwer po wifi.
    Jest to szafa, że hej, ale dzięki printserwerowi poszła na strych i
    nikomu nie zawadza, chodzi, jakość o wiele lepsza niż plujki z
    ,,wieczną'' głowicą i w końcu nic nie trzeba przy niej robić a gotowa
    do pracy jest zawsze. Jakoś nie przewiduję abym potrzebował w niej
    wymienić toner więcej niż raz w ciągu najbliższych 10 lat, tak więc
    koszty nie powiększą się znacznie (toner jest razem z bębnem w
    kartrydżu). Super ekenomiczne to nie jest ale komfort wzrósł
    niepomiernie.
    --
    Grzegorz Krukowski