  • Data: 2015-01-07 19:09:26
    Temat: Re: arduino sensor
    Od: Tornad <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, January 7, 2015 11:37:03 AM UTC-5, Andrzej wrote:

    > Zobacz np:
    > http://www.toptechboy.com
    > tam są lekcje programowania Arduino.
    > W lekcji 4 podają jak wyświetlić wynik łączem szeregowym na komputerze a
    > w 18-tej jak zrobić dalmierz ultradźwiękowy na takim czujniku, jaki
    > pokazałeś. To chyba najprostsza metoda, nawet bez wyświetlacza.

    No coz, musi co bez powrotu do szkolki sie nie obejdzie. Tyle, ze ja myslalem, ze
    kTos tu juz ten kurs przeszedl i potrafi mi podac gotowe i sprawdzone rozwiazanie.
    Ale oczywiscie sprobuje te lekcje przegladanac.
    Spodobal mi sie Twoj pomysl wykonywania wiekszej ilosci pomiarow i wyliczania z
    nich wartosci sredniej.
    Jest to bardzo zblizone do tego co sobie, nazwijmy to
    ubzduralem, aby zmodyfikowac ten czujnik tak aby go zapetlic.

    Czyli odebrany sygnal echa, podaje na trigger, ktory ma wyzwalac nastepny.
    I tak w kolko. W ten sposob powstanie generator elektroniczno-dzwiekowy, ktorego
    czestotliwosc bedzie funkcja mierzonej odleglosci.

    W sumie duza czesc bebechow tego czujnika nie bedzie zatrudniona. I to mi
    wystarczy, niezaleznie od tego czy ten uklad bedzie mierszyl odleglosc z duza
    czy srednia rozdzielczoscia. To pokaze praktyka.
    Te czestotliwosc wyjsciowa latwo zmierze gotowym i tanim chinskim licznikiem
    impulsow. Czy Ty lub Ktos moze mi w tym 'scisle okreslonym zakresie' pomoc?

    Ile by to kosztowalo i dlaczego tak drogo:)

    Zadne inne matody pomiaru juz mnie nie interesuja, ale chetnie poczytam.

    Pzdr
    Tornad