  • Data: 2015-01-07 20:21:40
    Temat: Re: arduino sensor
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.01.2015 15:02, Tornad wrote:

    > Niestety, jak pisalem, mnie nie chodzi
    > o pomiar wykorzystujacy oswietlneie, ktore w warunkach polowych moze byc
    > zmienne (slonce, ciemna noc lub sniezna zawierucha), lecz o pomiar za pomoca
    > ultradzwiekow, ktore na te "disaster" sa odporne.

    Nie są odporne. Na pomiar ma bardzo duży wpływ wilgotność i temperatura
    powietrza. Do tego nie bardzo sobie wyobrażam jak ten konkretny czujnik
    zabezpieczyć przed zniszczeniem - tego się nie da zabudować, zakryć.
    Nie wiem czemu się uparłeś na ten czujnik - też się nim bawiłem, głównie
    dlatego, że jest tani. Chciałem zrobić pomiar lustra wody w studni - nie
    nadaje się. Jeśli chcesz się nim pobawić to nie ma problemu - jest
    mnóstwo przykładów - gotowców na arduino albo na bascoma. Oczyt masz
    "ciągły" na wyświetlaczu LCD - jeśli chcesz na upartego mierzyć to
    miernikiem wskazówkowym to można wartość odczytu wyprowadzić na PWM.
    Można by też to zrealizować czysto sprzętowo... tylko po co.
    Teraz wracając jeszcze do druta - czy strzałka ugięcia nie zależy od
    naciągu? - to po co ją mierzyć jak można mierzyć naciąg. Po co mierzyć
    naciąg jeżeli chcemy utrzymać jego stałą wartość - po prostu zawieszamy
    ciężarek ;)
    Wędrówki mrówek... no tutaj już nie wyobrażam sobie nic innego tylko
    kamera a najlepiej stado kamer - taka matryca kamer powieszona nie wyżej
    niż 0,5-1m nad ziemią i rejestracja/analiza obrazu. Później zaznaczasz
    sobie konkretną mrówkę i znasz jej trasę, przebieg itd.

    --
    Mirek.