  • Data: 2009-08-16 20:58:36
    Temat: Re: aparaty z gps-em
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > Bo telefon komórkowy, serdeńko, to nadajnik mikrofalowy i teoretycznie
    > może zakłócić działanie systemów pokładowych.
    >
    > A nawigacja GPS, o ile nie korzysta z SinegoZęba - to tylko odbiornik.

    Owszem, ale... odbiornik ten mimo wszystko emituje też pewne promieniowanie
    elektromagnetyczne - słąbsze niż telefon komórkowy, ale jednak wykrywalne. I
    istnieje jakieś tam (na szczęście w/g wszelkich danych znikome)
    prawdopodobieństwo, że promieniowanie te może zakłócić działanie niektórych
    bardzo czułych elementów elektroniki samolotu. W praktyce jak już pisałem
    niektóre linie zgadzaja się na użytkowanie odbiorników GPS, inne tego
    zabraniają, a niektóre pozostawiają decyzję kapitanowi samolotu.

    > Podobnie jak aparat fotograficzny (przy zdjęciach bez lampy błyskowej
    > też tylko odbiera sygnały).

    I też emituje promieniowanie elektromagnetyczne które można wykryć...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)