  • Data: 2009-09-10 07:19:47
    Temat: Re: aparat do robienia zdjęć mieszkań.
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >[...]
    >
    >a gdzie tu problem ?

    Obstawiam, że w umiejętności czytania ze zrozumieniem.

    >lekka winita to ok 1/4 moze 1/2 ev na brzegach.

    Dostzregasz różnicę między 1/4 czy 1/2 EV niedoświetlenia a całkowitą
    czernią (z zupełnym brakiem szczegółów)?

    >coz za problem podciagnac elektronicznie jasnosc o 1/4-1/2 ev.?
    >programy rzeczywiscie zalatwiaja to dobrze - formalnie musi w
    >rozjasnionych miejscach wzrosc nieco szum - ale dobrze wiemy ze przy
    >tak malych korekach wzrost ten nie jest istotny.

    Cóż za problem dorysować boki obrazu w programie graficznym? Dobry grafik
    rzeczywiście zzałatwi to dobrze - formalnie musi w niektórych miejscach
    kierować się wyobraźnią - ale dobrze wiemy, że niewielkie odstępstwa od
    rzeczywisytości nie są istotne.

    >Ale ja sie przyznam ze kocham viniete - ladnie zamyka mi obraz.

    A to już Twoja wola. O gustach trudno dyskutować.

    A tak na poważnie - robiłem te eksperymenty z wizjerem dość dawno i nie
    zachowywałem rezultatów, ale z tego co pamiętam na środku obrazu uzyskiwałem
    niewielkie kółko (dokładnej nśrednicy nie pamiętam, ale zdecydowanie poniżej
    wysokości kadru) a dookoła całkowią czerń. Kąt obrazu obejmowany przez to
    kółko był całkiem spory (na pewno nie 180 stopni deklarowane w specyfikacji
    wizjera, ale i tak duży), tyle, że materiał źródłowy do ewentualnego jego
    prostowania był skąpy, jako że kółko pokrywało tylko niewielką część
    powierzchni matrycy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)