  • Data: 2009-09-10 09:50:27
    Temat: Re: aparat do robienia zdjęć mieszkań.
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >a i owszem czytam ze zroizumieniem
    >vinieta to lekki spadek jasnosci na brzegach

    Błąd. Nigdzie w definicji nie ma słowa 'lekki'. Mowa po prostu o spadku, a
    jedną z jego możliwych pzryczyn jest zasłonięcie brzegów kadru.

    >jesli vinietta jest calkowicie czarna to oznacza ze pozostala czesc
    >obrazu jest prawie calkowicie czarna - o 1/4 do 1/2 ev jasniejsza - w
    >praktyce tez calkowicie czarna.

    Sugerujesz, że widziałeś zdjecia które ja robiłem i w odróżnieniu ode nmnie
    wiesz co na nich było?

    >sensem viniety jest nie bezwzgledne zaciemnienie ,

    W deficji mowa o 'niedoświetleniu brzegów kadru' - nie ma nic o wielkości
    czy względności tego niedoświetlenia.

    >a wzgledne w
    >stosunku do srodkowej czesci obrazu - a to jest niewielkie. akurat
    >viniete wyprowadza sie elektornicznie b. skutecznie i praktycznie
    >bezsladowo.

    Jedna korekta - niewielką (w sensie niedoświetlenia a nie rozmiaru) winietę.
    Jeśli winieta jest zbyt silna - elkektroniczna korekcja przestaje się
    sprawdzać.

    >jak wyzej pisalem
    >jesli vinieta jest calk czarna to reszta jest tez praktycznie
    >calkowicie czarna - czyli bezuzyteczna.
    >[...]

    Bzdura. Tak może być, ale między 'może' a 'musi' różnica bywa istotna.

    >[...]
    >czy mowa o tej winiecie byla w zwiazku z fotografowaniem przez wizjer
    >drzwiowy?

    Dokładnie tak.

    >bo jesli tak . to oczywiscie takiej viniety od tej soczewki nie da sie
    >skompensowac w zaden sposob , niezaleznie od tego ze jakosc obrazu w
    >srodku bylby nieakceptowalna.

    I o tym właśnie piszę...

    --
    Pozdrawiam!