  • 1. Data: 2009-03-03 07:34:11
    Temat: aparat cyfrowy z HD
    Od: Pan Peresada <...@...pl>

    Witam.

    Dosc duzo podrozuje po swiecie i chcialbym do swojej lustrzanki
    dokupic jakis kompakt [oprocz zdjec typowo krajobrazowych lubie uwieczniac
    zwykłe rzeczy, ktore po latac beda mi przypominaly np. pokoj hotelowy
    czy jakis inny mniej istotny dla osob trzecich detal].
    Do tego idealnie nadalby mi sie zwykly kompakcik. Z ta mysla
    podrozuje juz dosc dlugi czas, ale uwazam ze teraz przed wakacjami
    czas najwyzszy podjac bardziej zdecydowane kroki.

    I tutaj goraca prosba do Was - slyszalem [nie sledze ostatnio tematu
    postepu na rynku], ze na rynku sa juz kompakty z mozliwoscia
    krecenia filmow w jakosci HD [cokolwiek mialoby to znaczyc, ale nie
    precyzujmy juz dokladnie tego HD :)], co bardzo odpowiadaloby mojej malzonce.
    Polecicie prosze jakis kompakt z taka mozliwoscia, moze chociaz
    modele z takimi mozliwosciami, najlepiej na karty SD, bo takich
    mam od zatrzesienia.
    Co do funkcji fotograficznych :-) to tak jak powiedzialem -
    nie potrzebuje tip topu wsrod kompaktow, bo aparat ma pelnic
    role tylko "wspomagajaca". Mysle, ze kazdy wspolczesny
    mnie zadowoli pod tym katem, choc oczywiwscie wybiore najlepszy
    wsrod tych, ktore mi wskazecie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-03 08:16:27
    Temat: Re: aparat cyfrowy z HD
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Pan Peresada" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > role tylko "wspomagajaca". Mysle, ze kazdy wspolczesny
    > mnie zadowoli pod tym katem, choc oczywiwscie wybiore najlepszy

    Jaka cena? Proponuję Panasonic LX3 choć podobno trudno dostepny

  • 3. Data: 2009-03-03 08:52:28
    Od: Pan Peresada <...@...pl>

    "Agent" <w...@o...ue> wrote:

    >Jaka cena? Proponuję Panasonic LX3 choć podobno trudno dostepny

    Wyglada zachecajaco, chociaz wielkosc pliku 4 sekundowego klipu
    filmowego na poziomie 11MB poraza.

    Mysle o kwocie max. 1500 zl., chociaz oczywiscie
    gdyby za 16o0 byl jakis sprzet powalajacy inne na kolana
    to oczywiscie doloze :)

  • 4. Data: 2009-03-03 09:14:26
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Wyglada zachecajaco, chociaz wielkosc pliku 4 sekundowego klipu
    > filmowego na poziomie 11MB poraza.

    Albo rybka albo pipka - jak chcesz HD to przyzwyczaj sie,
    do mysli, ze kawalek filmu moze miec kilka GB :)

  • 5. Data: 2009-03-03 09:29:35
    Od: Pan Peresada <...@...pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    >Albo rybka albo pipka - jak chcesz HD to przyzwyczaj sie,
    >do mysli, ze kawalek filmu moze miec kilka GB :)

    E tam.
    Zobacz jaka kompresja jest w tym Panasonicu.

  • 6. Data: 2009-03-03 09:55:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pan Peresada pisze:

    > E tam.
    > Zobacz jaka kompresja jest w tym Panasonicu.

    To ściągnij sobie jakiś przykładowy filmik i skompresuj do takiej
    objętości, jaka ci odpowiada. Użyj sobie nawet wieloprzebiegowego trybu
    kodowania. Potem zobacz, co z tego wyszło.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 7. Data: 2009-03-03 10:01:48
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 3 Mar, 10:55, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Pan Peresada pisze:
    > To ściągnij sobie jakiś przykładowy filmik i skompresuj do takiej
    > objętości, jaka ci odpowiada. Użyj sobie nawet wieloprzebiegowego trybu
    > kodowania. Potem zobacz, co z tego wyszło.

    Wyjdzie VHS?

  • 8. Data: 2009-03-03 10:11:41
    Od: Pan Peresada <...@...pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    >To ściągnij sobie jakiś przykładowy filmik i skompresuj do takiej
    >objętości, jaka ci odpowiada. Użyj sobie nawet wieloprzebiegowego trybu
    >kodowania. Potem zobacz, co z tego wyszło.

    Sugerujesz, ze producent wybral optymalne
    rozwiazanie jesli chodzi o stosunek jakosc/wielkosc? :)

  • 9. Data: 2009-03-03 10:21:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pan Peresada pisze:

    > Sugerujesz, ze producent wybral optymalne
    > rozwiazanie jesli chodzi o stosunek jakosc/wielkosc? :)

    Z reguły producenci wybierają za mocną kompresję. O jakości wideo często
    rozpisuje się Gotfryd, więc może on coś powie więcej. Do Canonów masz
    CHDK, w którym podobno można dość dowolnie wybierać stopień konwersji,
    ale już przy standardowym VGA i 30kl/s sekunda zajmuje sporo miejsca. A
    ty mówisz o 3-4x większym obrazie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-03-03 11:03:07
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > filmowego na poziomie 11MB poraza.
    >
    > Mysle o kwocie max. 1500 zl., chociaz oczywiscie
    > gdyby za 16o0 byl jakis sprzet powalajacy inne na kolana

    Prawie w tej kwocie się wyrobisz tu:
    http://www.ceneo.pl/1783447
    Aparat MZ jest naprawdę spoko. Jakby był po 1000-1100 to bym go sam kupił. A
    tak to trudno - poczekam :)
    Ja kompresuję pliki xvidem. Spadku jakości praktycznie nie widać a pliki są
    spoooro mniejsze.