  • Data: 2022-04-15 13:31:51
    Temat: Re: akumulator
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .04.2022 o 12:37 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

    > Nie mam pojęcia, na czym to ,,lepiej" polega. Bo moja praktyka
    > wskazuje, że trzeba kupić najtańszy, jaki pasuje. Tak naprawdę, to
    > jedynym dobrym akumulatorem, jaki mi się trafił, to był oryginalny
    > Delkor w Lanosie. Jak się skończył - co mu zajęło 9 lat i na dokładkę
    > zdechł pod serwisem, gdy jechałem, żeby go wymienić - założyłem Centrę
    > - totalne nieporozumienie. Potem poprosiłem o najtańszy - znaleźli mi
    > jakiś no-name z malutką nalepką Daewoo - wytrzymał 8 lat i poszedł na
    > złom razem z Lanosem rozwalonym przez nacierającego pedalarza.

    Z mojego doświadczenia wynika, że błędem jest podawanie żywotności
    akumulatora w latach.
    U mnie i w znanych mi autach akumulatory wytrzymują 120-150 tys km.
    Czasami są to 2,3 lata - a czasami 11 lat. Po wymianie oryginalnego aku na
    dobry zamiennik o większej pojemności - auto przejeżdża dodatkowe 20-30kkm
    więcej.

    TG