-
X-Received: by 2002:a17:903:338e:b0:1bb:a78c:7a3e with SMTP id
kb14-20020a170903338e00b001bba78c7a3emr1053178plb.3.1694202576429; Fri,
08 Sep 2023 12:49:36 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a17:903:338e:b0:1bb:a78c:7a3e with SMTP id
kb14-20020a170903338e00b001bba78c7a3emr1053178plb.3.1694202576429; Fri,
08 Sep 2023 12:49:36 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!diablo1.usenet.blueworldhosti
ng.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out
.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!
not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 8 Sep 2023 12:49:35 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <udfr07$2fh1q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=161.129.245.46;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 161.129.245.46
References: <X...@1...0.0.1>
<e...@g...com>
<b...@h...invalid>
<4...@g...com>
<9...@h...invalid>
<ucl0lt$1ksi0$1@news.icm.edu.pl>
<4...@h...invalid>
<ucqiuu$1u7d8$1@news.icm.edu.pl>
<a...@h...invalid>
<ud4j95$2evqo$3@news.icm.edu.pl>
<cpbxh2to6bg7.yw4hd2awt7g6$.dlg@40tude.net>
<ud4tin$2fjnu$1@news.icm.edu.pl>
<116q6ct8zajau$.1hxfgx3lfk272$.dlg@40tude.net>
<ud5g2m$2gjqf$1@news.icm.edu.pl> <udal8e$2av22$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<b...@g...com>
<udfr07$2fh1q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
Injection-Date: Fri, 08 Sep 2023 19:49:36 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 6464
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:783560
[ ukryj nagłówki ]On Friday, September 8, 2023 at 2:00:25 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:
> W dniu 08.09.2023 o 10:34, ptoki (ptoki) pisze:
> >> Apowiec, mipowiec, co robisz jak Ci z monitoringu wyjdzie, że akumulator
> >> jest rozładowany?
> >>
> >>
> >
> > Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie
dowiedziec wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
> > I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze w
sumie pojemnosc ma.
> To akurat rozwiązuje porosty woltomierz wpięty w gniazdo (mam taki) jak
> aku jest kiepskie, to po nocy pokaże 12V, jak dobry to 12,3V i więcej.
Hint: Auto nie jezdzone tydzien lub dwa. Nie ma bialkowca co by tam polazl i
sprawdzil. A taki miernik napiecia mam w tych autach. Chinski a co! Ale cyfrowy!
Ale trza polezc i sprawdzic. I pamietac ile bylo wczoraj i zapisac se.
> Nie piszę o usterkach żarówki bagażnika czy spierdolonym radiu...bo
> monitoring temu nie zapobiega. Trzeba szukać usterki skoro nie ma
> napięcia albo zmierzyć aku nie przez monitoring a przyrządem np. nożowym
> na obciążenie. Generalnie piszę o jednej, nagłej usterce.
Ale zeby sie dowiedziec o usterce trza najpierw mierzyc albo sie nadziac na "no
crank, no start" rano przed ruszeniem w trase...
> >
> > Problem ktory probowalem rozwiazac jest jak wykryc prady na poziomie 20-200mA tak
aby wieksze nie powodowaly problemow.
> > Reszta to juz trywializm.
> J/w. Sam monitoring online niewiele tutaj zmienia (przerabiałem). Po
> rozładowaniu, trzeba ładować.
Sek w tym ze da sie zobaczyc wczesniej ze trza ladowac. A nie rano...
> >
> > Cala ta dyskusja imho jest prostym nieporozumieniem.
> No jest, bo imputuje monitoring 24h zamiast punktowego, czyli 12h
> podczas rozruchu, czyli wtedy kiedy aku jest potrzebny. Potem aku jest
> już niepotrzebny bo działa alternator.
Wspominalem ze auto nie jezdzone codziennie. No i jak JF zauwazyl, czasem aku padnie
dosyc nagle. Z emailem alertowym latwiej poswiecic te 30 minut na dlubanie przed
jazda do roboty a raczej jej brakiem...
> > Monitorujac nawet samo napiecie co pol godziny wiadomo czy trzeba doladowac albo
jechac po nowy na spokojnie i do roboty sie nie spoznic i oszczedzic te stowe na
taxi.
> > Albo zmienic strategie i do tego akuratnego auta aku odpinac i trzymac w biurze
zamiast w aucie bo i tak sie wyladuje.
> Jeśli mowa o doładowaniu, to lepiej podłączyć pod ładowarkę za pisiąt
> złoty 'smart' i mieć w dupie monitoring a zyskać pewność.
I miec podpieta ciagle? Ryzykujac ze gryzonie nie zrobia zwarcia i nie puszcza auta i
rezty z dymem?
No nie...
> >
> > Jak ktos powyzszego nie widzi i uwaza ze to bez sensu to zadna inna dyskusja go
nie przekona.
> > A jakies proste esp z 18650 kosztuje psi pinionc, nadaje do maliny za darmo
(zabrane dziecku co jednak woli grac durne gry a nie programowac) a ta malina wysle
obrazek z jakiegos pehapa z wykresem. Przejrzenie floty nawet 10 aut to doslownie
minuta.
> >
> > Taki monitoring jest bardziej pozyteczny od tego co ludki ogladali kiedys w
temacie solarow i ich uzysku na cieplej wodzie.
> Mam taki, sam robiłem do obserwacji aku na działce przy PV. Tam zdaje
> egzamin. Przy samochodzie nie. Pierwszą rzeczą, jeśli monitoring wykryje
> nieużyteczność aku podczas rozruchu jest albo dłuższe ładowanie albo
> wymiana zużytego aku. Jak pisałem, załatwia to prosty woltomierz w
> gnieździe zapalniczki, który również pilnuje stanu ładowania z
> alternatora podczas jazdy. Jakakolwiek reakcja czy to z monitoringiem
> czy bez, jest taka sama...czyli to co napisałem wcześniej. Monitoring
> można sobie zatem darować bo niczego nie wnosi. Nie naładuje akumulatora
> a stan faktyczny po podejściu do auta jest taki sam, czy jest monitoring
> czy go nie ma.
>
No widzisz, jednak nie rozumiesz i nie ma sily aby wyjasnic ze nie rozumiesz zalozen
i na sile wmawiasz swiatu ze nie potrzebuja majtek w kropki mimo ze masa luda
potrzebuje :)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.09.23 19:57 LordBluzg(R)??
- 10.09.23 02:45 Marcin Debowski
- 11.09.23 18:11 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 02:06 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:13 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:15 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:18 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:30 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:45 Jarosław Sokołowski
- 12.09.23 12:45 io
- 12.09.23 13:39 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:42 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:43 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:51 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:53 Arnold Ziffel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-30 Immatrykulacja...