-
Data: 2023-09-08 21:49:35
Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Friday, September 8, 2023 at 2:00:25 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:
> W dniu 08.09.2023 o 10:34, ptoki (ptoki) pisze:
> >> Apowiec, mipowiec, co robisz jak Ci z monitoringu wyjdzie, że akumulator
> >> jest rozładowany?
> >>
> >>
> >
> > Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie
dowiedziec wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
> > I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze w
sumie pojemnosc ma.
> To akurat rozwiązuje porosty woltomierz wpięty w gniazdo (mam taki) jak
> aku jest kiepskie, to po nocy pokaże 12V, jak dobry to 12,3V i więcej.
Hint: Auto nie jezdzone tydzien lub dwa. Nie ma bialkowca co by tam polazl i
sprawdzil. A taki miernik napiecia mam w tych autach. Chinski a co! Ale cyfrowy!
Ale trza polezc i sprawdzic. I pamietac ile bylo wczoraj i zapisac se.
> Nie piszę o usterkach żarówki bagażnika czy spierdolonym radiu...bo
> monitoring temu nie zapobiega. Trzeba szukać usterki skoro nie ma
> napięcia albo zmierzyć aku nie przez monitoring a przyrządem np. nożowym
> na obciążenie. Generalnie piszę o jednej, nagłej usterce.
Ale zeby sie dowiedziec o usterce trza najpierw mierzyc albo sie nadziac na "no
crank, no start" rano przed ruszeniem w trase...
> >
> > Problem ktory probowalem rozwiazac jest jak wykryc prady na poziomie 20-200mA tak
aby wieksze nie powodowaly problemow.
> > Reszta to juz trywializm.
> J/w. Sam monitoring online niewiele tutaj zmienia (przerabiałem). Po
> rozładowaniu, trzeba ładować.
Sek w tym ze da sie zobaczyc wczesniej ze trza ladowac. A nie rano...
> >
> > Cala ta dyskusja imho jest prostym nieporozumieniem.
> No jest, bo imputuje monitoring 24h zamiast punktowego, czyli 12h
> podczas rozruchu, czyli wtedy kiedy aku jest potrzebny. Potem aku jest
> już niepotrzebny bo działa alternator.
Wspominalem ze auto nie jezdzone codziennie. No i jak JF zauwazyl, czasem aku padnie
dosyc nagle. Z emailem alertowym latwiej poswiecic te 30 minut na dlubanie przed
jazda do roboty a raczej jej brakiem...
> > Monitorujac nawet samo napiecie co pol godziny wiadomo czy trzeba doladowac albo
jechac po nowy na spokojnie i do roboty sie nie spoznic i oszczedzic te stowe na
taxi.
> > Albo zmienic strategie i do tego akuratnego auta aku odpinac i trzymac w biurze
zamiast w aucie bo i tak sie wyladuje.
> Jeśli mowa o doładowaniu, to lepiej podłączyć pod ładowarkę za pisiąt
> złoty 'smart' i mieć w dupie monitoring a zyskać pewność.
I miec podpieta ciagle? Ryzykujac ze gryzonie nie zrobia zwarcia i nie puszcza auta i
rezty z dymem?
No nie...
> >
> > Jak ktos powyzszego nie widzi i uwaza ze to bez sensu to zadna inna dyskusja go
nie przekona.
> > A jakies proste esp z 18650 kosztuje psi pinionc, nadaje do maliny za darmo
(zabrane dziecku co jednak woli grac durne gry a nie programowac) a ta malina wysle
obrazek z jakiegos pehapa z wykresem. Przejrzenie floty nawet 10 aut to doslownie
minuta.
> >
> > Taki monitoring jest bardziej pozyteczny od tego co ludki ogladali kiedys w
temacie solarow i ich uzysku na cieplej wodzie.
> Mam taki, sam robiłem do obserwacji aku na działce przy PV. Tam zdaje
> egzamin. Przy samochodzie nie. Pierwszą rzeczą, jeśli monitoring wykryje
> nieużyteczność aku podczas rozruchu jest albo dłuższe ładowanie albo
> wymiana zużytego aku. Jak pisałem, załatwia to prosty woltomierz w
> gnieździe zapalniczki, który również pilnuje stanu ładowania z
> alternatora podczas jazdy. Jakakolwiek reakcja czy to z monitoringiem
> czy bez, jest taka sama...czyli to co napisałem wcześniej. Monitoring
> można sobie zatem darować bo niczego nie wnosi. Nie naładuje akumulatora
> a stan faktyczny po podejściu do auta jest taki sam, czy jest monitoring
> czy go nie ma.
>
No widzisz, jednak nie rozumiesz i nie ma sily aby wyjasnic ze nie rozumiesz zalozen
i na sile wmawiasz swiatu ze nie potrzebuja majtek w kropki mimo ze masa luda
potrzebuje :)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.09.23 19:57 LordBluzg(R)??
- 10.09.23 02:45 Marcin Debowski
- 11.09.23 18:11 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 02:06 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:13 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:15 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:18 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:30 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:45 Jarosław Sokołowski
- 12.09.23 12:45 io
- 12.09.23 13:39 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:42 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:43 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:51 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:53 Arnold Ziffel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=