-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-254-223-203.dy
namic.inetia.pl!not-for-mail
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
Date: Fri, 8 Sep 2023 20:59:44 +0200
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <udfr07$2fh1q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <X...@1...0.0.1>
<e...@g...com>
<b...@h...invalid>
<4...@g...com>
<9...@h...invalid>
<ucl0lt$1ksi0$1@news.icm.edu.pl>
<4...@h...invalid>
<ucqiuu$1u7d8$1@news.icm.edu.pl>
<a...@h...invalid>
<ud4j95$2evqo$3@news.icm.edu.pl>
<cpbxh2to6bg7.yw4hd2awt7g6$.dlg@40tude.net>
<ud4tin$2fjnu$1@news.icm.edu.pl>
<116q6ct8zajau$.1hxfgx3lfk272$.dlg@40tude.net>
<ud5g2m$2gjqf$1@news.icm.edu.pl> <udal8e$2av22$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<b...@g...com>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 8 Sep 2023 19:00:23 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="77-254-223-203.dynamic.inetia.pl:77.254.223.203";
logging-data="2606138"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.15.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <b...@g...com>
X-Antivirus: AVG (VPS 230908-2, 8.9.2023), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:783558
[ ukryj nagłówki ]W dniu 08.09.2023 o 10:34, ptoki (ptoki) pisze:
>> Apowiec, mipowiec, co robisz jak Ci z monitoringu wyjdzie, że akumulator
>> jest rozładowany?
>>
>>
>
> Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie dowiedziec
wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
> I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze w
sumie pojemnosc ma.
To akurat rozwiązuje porosty woltomierz wpięty w gniazdo (mam taki) jak
aku jest kiepskie, to po nocy pokaże 12V, jak dobry to 12,3V i więcej.
Nie piszę o usterkach żarówki bagażnika czy spierdolonym radiu...bo
monitoring temu nie zapobiega. Trzeba szukać usterki skoro nie ma
napięcia albo zmierzyć aku nie przez monitoring a przyrządem np. nożowym
na obciążenie. Generalnie piszę o jednej, nagłej usterce.
>
> Problem ktory probowalem rozwiazac jest jak wykryc prady na poziomie 20-200mA tak
aby wieksze nie powodowaly problemow.
> Reszta to juz trywializm.
J/w. Sam monitoring online niewiele tutaj zmienia (przerabiałem). Po
rozładowaniu, trzeba ładować.
>
> Cala ta dyskusja imho jest prostym nieporozumieniem.
No jest, bo imputuje monitoring 24h zamiast punktowego, czyli 12h
podczas rozruchu, czyli wtedy kiedy aku jest potrzebny. Potem aku jest
już niepotrzebny bo działa alternator.
> Monitorujac nawet samo napiecie co pol godziny wiadomo czy trzeba doladowac albo
jechac po nowy na spokojnie i do roboty sie nie spoznic i oszczedzic te stowe na
taxi.
> Albo zmienic strategie i do tego akuratnego auta aku odpinac i trzymac w biurze
zamiast w aucie bo i tak sie wyladuje.
Jeśli mowa o doładowaniu, to lepiej podłączyć pod ładowarkę za pisiąt
złoty 'smart' i mieć w dupie monitoring a zyskać pewność.
>
> Jak ktos powyzszego nie widzi i uwaza ze to bez sensu to zadna inna dyskusja go nie
przekona.
> A jakies proste esp z 18650 kosztuje psi pinionc, nadaje do maliny za darmo
(zabrane dziecku co jednak woli grac durne gry a nie programowac) a ta malina wysle
obrazek z jakiegos pehapa z wykresem. Przejrzenie floty nawet 10 aut to doslownie
minuta.
>
> Taki monitoring jest bardziej pozyteczny od tego co ludki ogladali kiedys w temacie
solarow i ich uzysku na cieplej wodzie.
Mam taki, sam robiłem do obserwacji aku na działce przy PV. Tam zdaje
egzamin. Przy samochodzie nie. Pierwszą rzeczą, jeśli monitoring wykryje
nieużyteczność aku podczas rozruchu jest albo dłuższe ładowanie albo
wymiana zużytego aku. Jak pisałem, załatwia to prosty woltomierz w
gnieździe zapalniczki, który również pilnuje stanu ładowania z
alternatora podczas jazdy. Jakakolwiek reakcja czy to z monitoringiem
czy bez, jest taka sama...czyli to co napisałem wcześniej. Monitoring
można sobie zatem darować bo niczego nie wnosi. Nie naładuje akumulatora
a stan faktyczny po podejściu do auta jest taki sam, czy jest monitoring
czy go nie ma.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 08.09.23 21:43 ptoki (ptoki)
- 08.09.23 21:49 ptoki (ptoki)
- 09.09.23 19:57 LordBluzg(R)??
- 10.09.23 02:45 Marcin Debowski
- 11.09.23 18:11 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 02:06 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:13 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:15 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:18 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:30 Arnold Ziffel
- 12.09.23 02:45 Jarosław Sokołowski
- 12.09.23 12:45 io
- 12.09.23 13:39 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:42 Arnold Ziffel
- 12.09.23 13:43 Arnold Ziffel
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-14 Olsztyn => Sales Specialist <=