    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    Date: Fri, 8 Sep 2023 20:59:44 +0200
    <cpbxh2to6bg7.yw4hd2awt7g6$.dlg@40tude.net>
    <ud4tin$2fjnu$1@news.icm.edu.pl>
    <116q6ct8zajau$.1hxfgx3lfk272$.dlg@40tude.net>
    <ud5g2m$2gjqf$1@news.icm.edu.pl> <udal8e$2av22$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <b...@g...com>

    W dniu 08.09.2023 o 10:34, ptoki (ptoki) pisze:

    > Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie dowiedziec
    wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
    > I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze w
    sumie pojemnosc ma.

    To akurat rozwiązuje porosty woltomierz wpięty w gniazdo (mam taki) jak
    aku jest kiepskie, to po nocy pokaże 12V, jak dobry to 12,3V i więcej.
    Nie piszę o usterkach żarówki bagażnika czy spierdolonym radiu...bo
    monitoring temu nie zapobiega. Trzeba szukać usterki skoro nie ma
    napięcia albo zmierzyć aku nie przez monitoring a przyrządem np. nożowym
    na obciążenie. Generalnie piszę o jednej, nagłej usterce.

    > Problem ktory probowalem rozwiazac jest jak wykryc prady na poziomie 20-200mA tak
    aby wieksze nie powodowaly problemow.
    > Reszta to juz trywializm.

    J/w. Sam monitoring online niewiele tutaj zmienia (przerabiałem). Po
    rozładowaniu, trzeba ładować.

    > Cala ta dyskusja imho jest prostym nieporozumieniem.

    No jest, bo imputuje monitoring 24h zamiast punktowego, czyli 12h
    podczas rozruchu, czyli wtedy kiedy aku jest potrzebny. Potem aku jest
    już niepotrzebny bo działa alternator.

    > Monitorujac nawet samo napiecie co pol godziny wiadomo czy trzeba doladowac albo
    jechac po nowy na spokojnie i do roboty sie nie spoznic i oszczedzic te stowe na
    taxi.
    > Albo zmienic strategie i do tego akuratnego auta aku odpinac i trzymac w biurze
    zamiast w aucie bo i tak sie wyladuje.

    Jeśli mowa o doładowaniu, to lepiej podłączyć pod ładowarkę za pisiąt
    złoty 'smart' i mieć w dupie monitoring a zyskać pewność.

    > Jak ktos powyzszego nie widzi i uwaza ze to bez sensu to zadna inna dyskusja go nie
    przekona.
    > A jakies proste esp z 18650 kosztuje psi pinionc, nadaje do maliny za darmo
    (zabrane dziecku co jednak woli grac durne gry a nie programowac) a ta malina wysle
    obrazek z jakiegos pehapa z wykresem. Przejrzenie floty nawet 10 aut to doslownie
    minuta.

    > Taki monitoring jest bardziej pozyteczny od tego co ludki ogladali kiedys w temacie
    solarow i ich uzysku na cieplej wodzie.

    Mam taki, sam robiłem do obserwacji aku na działce przy PV. Tam zdaje
    egzamin. Przy samochodzie nie. Pierwszą rzeczą, jeśli monitoring wykryje
    nieużyteczność aku podczas rozruchu jest albo dłuższe ładowanie albo
    wymiana zużytego aku. Jak pisałem, załatwia to prosty woltomierz w
    gnieździe zapalniczki, który również pilnuje stanu ładowania z
    alternatora podczas jazdy. Jakakolwiek reakcja czy to z monitoringiem
    czy bez, jest taka sama...czyli to co napisałem wcześniej. Monitoring
    można sobie zatem darować bo niczego nie wnosi. Nie naładuje akumulatora
    a stan faktyczny po podejściu do auta jest taki sam, czy jest monitoring
    czy go nie ma.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>