    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    Date: Fri, 8 Sep 2023 17:20:52 +0200
    <ud777k$2jf4j$2@news.icm.edu.pl>
    <0...@g...com>
    <udcok1$2sqh4$1@news.icm.edu.pl>
    <7...@g...com>

    W dniu 08.09.2023 o 10:38, ptoki (ptoki) pisze:
> [...]
    w "stojaku" a teraz tylko 1.5 tygodnia. Czyli trza by wymienic.
    gasna i wyglada ze spi ale nie spi. Komp caly czas pracuje czekajac az drzwi sie
    domkna i sie nie doczeka bo czujnik felerny.

    jest nie tak i skrocily czas szukania problemu.

    > nie zaburzaja ukladu w aucie. Z praktyki wiem ze dobrze zrobione spanie w esp i
    jeden dobrej jakosci 18650 potrafia dac 4-6 tygodni takiego nadawania.
    > Wiec wymienia sie raz na miesiac.
    > Mozna wpiac w te 12V ale tu problem jest taki ze przetwornica swoje zje, i takie
    esp jak nie usnie to aku pomalu wyzre.
    > Nie jest to fundamentalnny ficzer ale imho lepsze niz wpiecie sie w samo aku.

    Skoro usypiasz to nie bardzo widzę czemu nie z aku, przede wszystkim nie
    sądzę by mi się chciało te aku zmieniać. Powiedzmy, że same aku mają
    sens, ale osobiście bym to podpiął do gniazdka 12V za stacyjką by mi się
    niekiedy przy okazji ładowały, nie były jednak od tego aku zależne i nie
    byłoby ryzyka dojenia na postoju.

    > No I nie wiem jak tam z zakloceniami na zasilaniu jak esp mierzy "swoje zasilanie"
    moze zero problemow, a moze cos tam sie czasem dzieje i mialbym kolejny problem do
    drapania sie po glowie.

    MZ mało prawdopodobne, ale rób co chcesz.