    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 25 Aug 2023 23:49:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, August 25, 2023 at 7:55:11 a.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Ale po co ryzykować?

    A jaka masz alternatywe?

    Albo oryginal lezakowany albo tylko z nazwy - ruletka albo zamiennik firmy krzak -
    pewniak ze pasciak.

    > Ile kupiłeś oryginalnych baterii do sprzętu, kiedy produkcja się
    > zakończyła? Kiedyś tak robiłem i były wtopy. Czy to telefon czy laptop.
    > Najczęściej były to leżaki magazynowe o czym nie było wzmianki podczas
    > zakupu.

    Lezak nie koniecznie musi byc pasciakiem. Czesto jest ale nie musi.

    > Nie chcąc użerać się z wysyłką/reklamacją zacząłem kupować nie "noname"
    > ale sprawdzone zamienniki renomowanych firm, zwracając uwagę na datę
    > produkcji. Jeszcze nie trafiłem, żeby było jak z oryginałami. Czasem
    > lepiej trzymają od oryginału i często są tańsze.

    No to teraz powiedz po czym poznac renomowane firmy.
    Bo ani po cenie ani po renomie. Tu mi kiedys zarekomendowali jakas firme z wrocka co
    baterie do laptopow robila.
    Zrobili. Tanio nie bylo. Pojemnosc miala taka se (bo tak chcialem) ale zywotnosc
    miala jak lezak albo random z pazegro (kupilem w sumie trzy zeby choc jedna byla
    znosna - do t61)

    Tak ze ten tego, dales rade nieposadowiona w niczym. Inny rodzaj ruletki i tyle.

    I teraz moja z dupy anegdota:

    Mialem fona samsungowego s iles galaxy mini duos. Kupiony w 2015 OIDP. BAteria z
    lutego 2015. Tak na niej pisalo.
    Po 2-3 latach juz miala gowniana pojemnosc to poszukalem na alegro. Bylo mi jeden kit
    czy oryginal czy podroba. Chcialem swieza. Szukalem i szukalem i jest. Pisza ze nowe.
    Kupilem. Przyszla z kurwa czerwca 2015 w 2018.

    Tak ze ten tego. Ruletka i tyle.

    Ale. Jak pisalem. Mam w skrzynce 18650 z laptoka z chyba 2007 i dzialaja w latarce
    calkiem ok. W sensie ze pojemnosc znosna.
    Roznie jest i w sumie to chyab najlepiej sobie tych 18650 nakupic, pomierzyc czy
    znosne i zmontowac pakiet samemu. Wtedy nie tylko wiadomo co jest ale i jakby co to
    sie tednego pasciaka wyjmie i wsadzi nowy dobry...